Karya Tekstil yeniliklerle Sign İstanbul’daydı

Karya Tekstil yeniliklerle  Sign İstanbul’daydı
9-12 Eylül tarihlerinde Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi’nde düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na katılan Karya Tekstil fuar boyunca geliştirilmiş tekstil baskı makinelerinin yanı sıra yeni DTF baskı makinesini tanıttı. Fuar vesilesiyle görüştüğümüz Karya Tekstil İş Geliştirme Müdürü Berkay Alper fuarla ilgili değerlendirmelerini dergimizle paylaştı.


Öncelikle fuarla ilgili izlenimlerinizi alabilir miyiz? Bu yıl fuarın katılımcı ve ziyaretçi profilini ve ziyaret yoğunluğunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Beklediğimizden daha yoğun geçen bir fuar yaşadık. Fuar öncesi pandeminin etkilerinin halen süreceğini düşünüyorduk, ancak beklentimizin üzerinde misafirimiz oldu. Özellikle Kuzey Afrika ülkelerinden çok sayıda ziyaretçi ağırladık. Bunun yanında tekstil sektöründen epey az sayıda ziyaretçimiz vardı. Ağırlıklı olarak reklam sektörü müşterisi standımızı ziyaret ettik.

Fuar boyunca pandeminin etkisinin sektöre yansımasını nasıl gözlemlediniz? Firmanız için verimli bir fuar geçirdiniz mi?

Pandeminin etkisinin epey azaldığını gözlemledik. İki yıldır ertelenen yatırım ihtiyaçları da tekrar gündeme alındığı için, insanların yatırım yapmak istediği, boş gezmeye gelmediği iyi bir fuar oldu. Aşının da etkisiyle bu sezon bu pozitif durumun devam edeceğini, 2022’de de en azından pandeminin ticari alandaki etkisinin geçeceğini düşünüyoruz. Karya Tekstil olarak iç piyasada tanınırlığı oldukça yüksek bir firmayız. Bizim için artık önemli olan dış pazarlarla tanışmak ve farklı pazarlardan müşterilerle bir araya gelebilmek. Bu anlamda da fuar bizim için oldukça verimli oldu. Yatırım potansiyeli olan birtakım yerli ve yeni müşterilerle de tanışmış olduk.

Standınızda hangi ürünlerinizi sergilediniz? Ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği çözümleriniz neler oldu?

Fuarda pek çok firmanın da ilk kez tanıttığı, DTF baskı makinesi olarak bilinen, PVC film üzerine dijital tekstil baskı makinesini tanıttık. Bunun dışında her fuarda bir gelenek haline gelen daha yeni jenerasyon ve geliştirilmiş baskı makinelerimizi tanıttık. Bir önceki fuarda 8 kafalı modelimizi tanıtırken, bu fuarda 12 kafalı baskı makinemizi görücüye çıkardık. Gerçek üretim hızında çok yüksek kaliteli baskılarla müşterilerimizden yoğun ilgi gördük.

Daha hızlandırılmış olan 3 kafalı modelimiz de hem kompakt yapısı hem yüksek hızı ile fuarda yoğun ilgiyle karşılaştı. Bunun dışında daha endüstriyel çözümlerle ilgilenen üretim tesisleri, endüstriyel modelimiz M12’ye ilgi gösterdiler. M12 saatte 380m/tül hızıyla müşterilerimiz için çok sayıda makineyi çıkarıp hem işçilik hem zemin alanından ciddi tasarruf edebilecekleri bir çözüm olarak ön plana çıktı.

Piyasada yaşanan pandemi kaynaklı ekonomik olumsuzlukların fuara nasıl yansıdığını düşünüyorsunuz?

İki yıldır hiç fuar yapamadığımız bir sürecin sonunda ilk kez düzenlenen bir fuar olarak, bu pandemi döneminin aslında olumsuz değil olumlu bir etkisinin olduğunu düşünüyorum. Hepimiz fuara hevesle ve özlemle geldik. Dolayısıyla fuar olarak bir olumsuzluk düşünmüyorum, ancak tabii ki yatırım noktasında insanlar halen çekinceler yaşıyor. Öte yandan pandeminin getirdiği ticari zorluklar fiyatları olumsuz etkiledi. Bazı müşteriler, önümüzdeki süreçte fiyatların gerileyebileceği beklentisiyle de yatırım planlarını erteleyebiliyor.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Türkiye’nin genel tekstil vizyonu kalite üzerine kurulu. Örme, dokuma, boyahane ve iplik konusunda sektör kalite üzerinden ilerliyor. Dijital baskı ise hacim üzerine kurulu. Dijital baskıda da müşterilerimizin daha kalite odaklı gidip yatırımlarını bilinçli yapmalarını istiyor, piyasadaki tüm seçenekleri deneyerek, neticelerini gözlemleyerek yatırım yapmalarını tavsiye ediyoruz.


Anlık olarak çok yanlış alınan yatırım kararlarının müşterilerimize olumsuz etki ettiğini görüyoruz. Bu konuda bizden her zaman üretimin nasıl test edilmesi gerektiği ve kalite sonuçlarının nasıl analiz edilmesi gerektiği konularında destek alabilirler. Müşterilerimize bu konuda her zaman yol göstermeye çalışıyoruz.

Bunun dışında bütün dünya için olumsuz giden şu sürecin artık bitmesini ve işlerimizin stabil olarak yerine dönmesini temenni ediyorum.



Bu içerik 262 defa okundu.