Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku: “En iyi olmak emek ister”

Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku:  “En iyi olmak  emek ister”
9-12 Eylül tarihlerinde Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi’nde düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na katılan Remifol, fuar boyunca geniş yelpazedeki folyo ürünlerini sektöre tanıttı. Fuar vesilesiyle görüştüğümüz Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku fuarla ilgili değerlendirmelerini dergimizle paylaştı.


Öncelikle fuarla ilgili izlenimlerinizi alabilir miyiz? Bu yıl fuarın katılımcı ve ziyaretçi profilini ve ziyaret yoğunluğunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Fuar öncesi ciddi çekincelerimiz vardı. Pandeminin etkileri nasıl olacak beklentilerimizi karşılayacak mı emin değildik. Eski fuarlar gibi olmasa da gösterilen ilgi tatmin ediciydi diyebiliriz.

Fuar boyunca pandeminin etkisinin sektöre yansımasını nasıl gözlemlediniz?

Pandeminin varlığına artık alışılmış olduğunu düşünüyorum. Tüm çalışma ve yaşam biçimleri uyum sağlamış görünüyor. Pandeminin en büyük etkisinin son aylarda iyice belirginleşen tedarik zincirinde yaşanan aksamalar olduğunu söyleyebilirim.
Tedarik zincirindeki sorunlardan kaynaklı fiyat artışları ve ürün tedarik sorunları her geçen gün daha fazla hissedilmeye başlandı fikrindeyim.

Firmanız için verimli bir fuar geçirdiniz mi?

Yıllardır fuarlara katılımcı olduğumuz için artık ziyaretçileri de tanır olduk. Pandemi sürecinde iletişim kurup kendimizi anlatamadığımız pek çok ziyaretçiye gelişmeleri ve ürünlerimizi anlatma fırsatı bulduk. Ayrıca yurtdışı ziyaretçilere de çok önem veriyoruz. Son dönemde küresel çapta oluşan tedarik zincirindeki olumsuzluklar ve Remifol markasının farklı coğrafyalarda da bilinir olmasıyla taleplerde ciddi artış gerçekleşmeye başladı. Bu da yabancı uyruklu alıcıların sayıca artması sonucunu doğurdu. Açıkça bu kadar yabancı ziyaretçi beklemiyorduk. Dünyanın pek çok ülkesinden ziyaretçiyle tanışma fırsatını yakaladık. Bu anlamda verimli bir fuar geçirdik diyebilirim.

Standınızda hangi ürünlerinizi sergilediniz? Bu ürünler içerisinde ilk defa sergilediğiniz çözümleriniz oldu mu? Ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği çözümleriniz nelerdi? Bu ürünlere ziyaretçilerin ilgi göstermesinin nedeni neydi?

Yeni ürünümüz olan 204 cm’lik baskı folyosu ve sayıca artan renkli folyolarımız çok ilgi gördü diyebilirim. Ayrıca üretimine başladığımız varak folyoları da tanıtma imkanı bulduk. Tüm ziyaretçilerin her yıl Remifol’e duyduğu saygı ve güvenin arttığını görmek gurur vericiydi. Zira yaptığımız teknolojik yapılanmalar ürün kalitesinde standart yakalamamızı sağladı. Bu da markaya olan güveni ve beklentiyi artırdı diyebilirim.

Fuarda katılımcı olarak bulunan tek folyo üreticisi olmamız da ilgiyi fazlasıyla üzerimize çekti. Kendinden yapışkanlı ürünler konusunda tüketicilerin tüm ihtiyaçlarına cevap verebilmek için sektör çalışanlarıyla birebir iletişim kurma imkanı bularak sorunlarını ve önerilerini can kulağıyla dinleme imkanımız oldu.

Piyasada yaşanan pandemi kaynaklı ekonomik olumsuzlukların fuara nasıl yansıdığını düşünüyorsunuz?

Yukarıda da belirttiğim gibi pandeminin bu aşamasında ortaya çıkan en büyük sorunun tedarik zincirindeki aksamalar olduğunu ve bunun da fiyat artışlarını tetiklediğini düşünüyorum. Ürün tedarikinde yaşanan aksamalar insanları yeni tedarikçi arayışlarına yönlendiriyor. Bu yüzden fuarın yoğun ve hareketli geçtiğini söyleyebilirim.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ekim ayında Amsterdam’da gerçekleşecek FESPA Global Print Expo fuarında ülkemizi katılımcı firma olarak temsil edeceğiz. Fuarlar bizim için daima önemli olmuştur. Çünkü zamanlarını ve paralarını harcayıp ziyarete gelenler bizlerden yenilik ve gelişim bekliyorlar. Bu da bizim itici gücümüzü oluşturuyor. Her zaman söylediğimiz gibi “En iyi olmak emek ister”. Biz en iyi olmak için emek vermeye daima devam edeceğiz.



Bu içerik 38 defa okundu.