İNKA TEKNİK SIGN İSTANBUL’DA MIMAKI İŞBİRLİĞİNİ DUYURDU

İNKA TEKNİK SIGN İSTANBUL’DA MIMAKI İŞBİRLİĞİNİ DUYURDU
9-12 Eylül tarihlerinde Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi’nde düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na katılan İnka Teknik fuarda Mimaki – İnka Teknik işbirliğini lanse etti. Fuar boyunca sadece Mimaki çözümlerini sunan firma, yeni işbirliği hakkında sektörden çok olumlu geri dönüşler aldı. Biz de fuarla ilgili İnka Teknik firma ortaklarından Osman Özcan ile bir araya gelerek fuarla ilgili değerlendirmelerini aldık.


Öncelikle fuarla ilgili izlenimlerinizi alabilir miyiz? Bu yıl fuarın katılımcı ve ziyaretçi profilini ve ziyaret yoğunluğunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Fuar ile ilgili genel düşüncemiz oldukça pozitif diyebiliriz. Uzunca bir süre sınırlı hareketin olduğu sektörümüzün canlanma isteğini gördük. Ziyaretçi profili muhtemelen pandemi nedeniyle daha rafine oldu. Sektörün içinden gelen ilgili ziyaretçi sayısının tatmin edici seviyelere ulaştığını gördük.

Fuar boyunca pandeminin etkisinin sektöre yansımasını nasıl gözlemlediniz?

Sektörümüzün teknolojik bağımlılıkları oldukça yüksek ve sürekli yenilenme ihtiyacı hissediliyor. Yenilenme ihtiyacının ortaya çıktığını ve pandemide ertelenmiş yatırım kararlarının gündeme alındığını gördük. Yine de gelecek ile ilgili belirsiz ortam tedirginlik yaratıyor.

Firmanız için verimli bir fuar geçirdiniz mi?

Fuar katılım kararını verirken bir hedefimiz de 2021 senesi içinde gerçekleşen Mimaki – İnka Teknik işbirliğini sektöre daha güçlü bir şekilde duyurmaktı. Bu işbirliğinin ziyaretçiler tarafından çok olumlu karşılandığını görmek sevindiriciydi. Yeni teknolojileri ve çözümleri sunmak, yeni iş alanları açmak ve potansiyel müşterilerimizle tanışmak noktasında hedeflerimize ulaştık. Bizim açımızdan verimli bir fuardı.

Standınızda hangi ürünlerinizi sergilediniz? Bu ürünler içerisinde ilk defa sergilediğiniz çözümleriniz oldu mu? Ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği çözümleriniz nelerdi? Bu ürünlere ziyaretçilerin ilgi göstermesinin nedeni neydi?

Sergilediğimiz ürünlerin tamamı bizim için yeni Mimaki ürün gruplarından oluştu. Yeni nesil Mimaki Çekirdek Teknolojilerini barındıran JV100 ve UJV100 serisi en çok ilgi çeken makinelerimiz oldu. Bu yeni seri rakipsiz yatırım ve üretim maliyetleri ile birçok reklam atölyesinin ulaşabileceği bir noktada konumlanmış durumda. Ziyaretçi gözünden; diğer markalarda pek görmedikleri teknolojiyi ve kaliteyi, uzak doğu ürünlerinin maliyeti ile Mimaki güvencesinde sahip olma seçeneği bu ilginin temelini oluşturuyor.


Mimaki ID-CUT teknolojisini kullanarak bas ve kes çözümümüz ve yaptığımız kampanya ilgi ile karşılandı, yararlanan birçok müşterimiz oldu. Sektörün aşina olduğu entegre bas-kes makine kullanımına farklı bir alternatif getiren bu çözüm ile kullanıcılar yazılım üzerinden haberleşen bir baskı ve bir kesim makinesinin kusursuz uyumu ile işlerinin hızlandırma imkanına sahip oluyor. Kesim datası içeren farklı işleri bastıktan sonra barkod tanımlaması üzerinden kesim plotterinde tek tuşla kesmek özellikle bu işlerin yoğun yapıldığı yerler için ideal çözüme dönüştü.   

Bunun dışında iç mekan baskı çözünürlüklerinde baskı yapabilen dış mekan makinemiz SWJ320-EA beklediği ilgiyi gördü. Özellikle dayanım beklenen cephe ve araç kaplama uygulamaları için tercih edilen bu ürün, rekabetçi solvent piyasasında kalite arayışlarına son nokta diyoruz. Bütçesini sadece bir makine yatırımı için hazırlayan baskı atölyeleri için hem iç hem de dış mekan çözümlerini üretebilecekleri tek adres konumunda.

Piyasada yaşanan pandemi kaynaklı ekonomik olumsuzlukların fuara nasıl yansıdığını düşünüyorsunuz?

Pandemi koşullarını en derin hisseden sektörlerin başında geliyoruz tartışmasız. İnsanların hareket etmeleri, gezmeleri ve görmelerine dayanan açık hava reklamcılığı bu dönemde sadece yasakları ve kuralları reklam ederek iş bulabildi. Mağaza vitrinleri, ürün stantları, organizasyon ve fuar üretimleri neredeyse hiç yapılmadı.
Diğer sektörler hareket etmediği sürece kendi içinde oluşacak ihtiyaçlar ile sektörün dönmesi de mümkün olmuyor. Yatırım yapma isteği olan ama pandemi nedeniyle yatırım yapma gücü sınırlanmış bir çoğunluk oluştuğunu gördük.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörün birçok dalı olsa da biz, dijital baskı makineleri konusunda uzmanlaşmış bir firmayız. Bizim açımızdan ortaya çıkan ürün, bu makineler tarafından basılan görsel medyadır. Teknolojik gelişmeler ve pandemi maalesef bizim lehimize sonuçlar doğurmuyor. Dijital medya ve sosyal medya sınırlarımıza dayanmış durumda. Yeni mecralar, yeni ürünler ve yeni baskı teknikleri geliştirilmediği sürece sektörün büyümesi kısıtlı kalacaktır. Rekabetin fiyattan daha çok kalite ve ürün geliştirmeye odaklandığı bir ortama taşınması gerekiyor. Herkese işinde başarılar dilerim.



Bu içerik 42 defa okundu.