Epson Türkiye Ticari ve Endüstriyel Ürünler Kanal Müdürü Ersel Şamiloğlu: “Epson Türkiye’de ve dünya çapında rakipsiz bir marka”

Epson Türkiye Ticari ve Endüstriyel Ürünler Kanal Müdürü Ersel Şamiloğlu:  “Epson Türkiye’de ve dünya  çapında rakipsiz bir marka”
5-8 Aralık tarihlerinde İFM’de düzenlenen FESPA Eurasia Fuarı’na Signage ve CAD alanındaki distribütörü olan Lidya Grup ile katılan Epson Türkiye, bu yıl fuarda iki yeni yazıcı grubunu Türkiye pazarına tanıttı. Fuarda bir araya geldiğimiz Epson Türkiye Ticari ve Endüstriyel Ürünler Kanal Müdürü Ersel Şamiloğlu, Epson çözümleri hakkında bilgi verdi.


Öncelikle fuarda Türkiye pazarına ilk kez tanıtılan Epson çözümleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Bu yıl fuarda kurumsal, iç ve dış mekan baskı ve CAD/Mimari baskı çözümleri olmak üzere üç ayrı kategoride ürünlerimiz bulunuyor. Türkiye pazarına ilk kez tanıttığımız ürünler arasında ise iki ayrı serimiz bulunmakta. Daha çok düşük ve orta hacimli segmente yönelik geliştirilen, Autocad ve resim baskıları yapan T serimizi ve mevcut modellerimizde güncelleştirmeler yaptığımız ve daha yüksek hacimli üretimler yapan müşterilerimize yönelik dizayn ettiğimiz, Signage ürünü iç ve dış mekan baskı yapabilen S serimizi tanıttık.

Epson S serisinde mürekkep kapasitesi 700ml’den 1.5 litreye çıktı

Reklam ve promosyon sektörüne özel üretilen S serisi kapsamında, mevcut modellerimizde önemli güncelleştirmeler yaparak SC-S80610L ve SC-S60610L modellerimizi piyasaya sunduk. Bu yeni seri kapsamında da mürekkep kapasitemizi geliştirdik ve üretim maliyetini düşürdük. Mürekkep kapasitemizi 700ml’den 1.5 litreye çıkarttık. Bu sayede mürekkep fiyatlarımızı daha avantajlı hale getirerek sayfa başı baskı maliyetlerinde önemli fiyat avantajı sunmuş olduk. Ayrıca müşterilerin bakım yapmasını gerektirmeyen, kendi kendine bakım yapan bir makine haline getirdik. Daha kompakt ve daha düşük ilk alım maliyetleri sunan T serisinde ise özellikle Autocad baskıları yapan müşterilerimiz için tarayıcı fonksiyonu ekledik. Daha önceden bu özelliği, daha üst segment makinelerde sunuyorduk; şu anda bu özelliği kompakt makinelere de ekleyerek makinenin çok yönlülüğünü artırmış olduk. Bu sayede kullanıcılar hem kopyalama hem baskı işlemlerini, ister ofis ortamında ister küçük ölçekli kopyalama merkezlerinde rahatlıkla gerçekleştirebilirler.

Önümüzdeki süreçte sektöre sunacağınız yeni çözümler olacak mı?

2020 başında ve ortasına doğru piyasaya sunacağımız pek çok yeniliğimiz olacak. Özellikle Mart ayında düzenlenecek FESPA ve Haziran ayında düzenlenecek Drupa fuarlarında oldukça yenilikçi ve müşteri talepleri doğrultusunda özel olarak geliştirilen makinelerimizle iddialı olacağız. Örneğin Ocak ayında daha çok proofing ve renk ayrımcılarına yönelik olan P serisinin yeni iki modeli olan SC-P7500 ve SC-P9500’i sunacağız. Bu modeller için, mevcut ürünlerimizin daha hızlı ve daha farklı kafa teknolojisiyle geliştirilmiş hali diyebilirim.

Epson 24 inç kompakt süblimasyon baskıya giriyor

Yakın zamanda dijital ortamda tanıtımlarını yaptığımız ve satışlarına başladığımız SC-F500 modeli de 2020 yılında fuarlarda ilk kez görücüye çıkıyor olacak. SC-F500 serisi de promosyon ve tekstil kanalına yönelik geliştirilen bir üründür. Bu segmentteki mevcut üst seviye ürünlerimizin haricinde bu model ile daha çok küçük ölçekli ve promosyon amaçlı tekstil üretimi yapan firmalara hitap etmek istiyoruz. Bu makine ile amacımız, bu segmentte butik iş yapıp kaliteli çıktı almak isteyen firmaların taleplerine yüksek çıktı kalitesi ile yanıt verebilmek. Normalde biz 44 ve 64 inç ebatlarında süblimasyon baskı makineleri üretiyorduk; ancak 24 inç ebadındaki bu yeni çözümümüz ile hem fiyat avantajı sunuyor olacağız hem de butik promosyon üretimi yapan firmaların kalite taleplerine yanıt vermiş olacağız. Bu makine ile istediğiniz sert materyale baskı yapmak daha kolay, SC-F500’den transfer kağıdına aldığınız baskıları bir heat press ile istediğiniz alana işleyebilirsiniz. Cam, fayans, metal, kupa, kumaş, bayrak gibi materyallere aktarabilirsiniz, bu tarz butik üretimler için ideal bir süblimasyon yazıcısıdır. Az adetli ve katma değeri yüksek üretimler için kompakt bir çözüm sunan SC-F500 serisi de 2020 yılında lanse edilecek.

Epson, sadece Ar-Ge’ye günde 1.2 milyon Euro harcayan bir teknoloji devi

Epson’un Ar-Ge’ye ciddi ölçüde yatırım yaptığını biliyoruz. Kendi teknolojisini üreten bir marka olmak, baskı üreticisine ne gibi avantaj sağlıyor?

Epson, sadece Ar-Ge’ye günde 1.2 milyon Euro harcayan bir teknoloji devi. Bir makinede baskı kafası, makine aksamı, elektronik devreleri, mürekkebi, yazılımı, ayrıca kağıdı tamamen Epson bünyesinde geliştiriliyor ve üretiliyor. Dolayısıyla sonuç olarak ürünün en büyük garantisi Epson’un kendi teknolojisini kendisi üretmesinde yatıyor. Dünyada kafa teknolojisini kendi üreten bir başka geniş format makine üreticisi yok. Dolayısıyla biz Epson’un kalitesini ve teknolojisini tartışmıyoruz. Bu kalitede ve bu maliyetlerde Epson’un önüne geçebilecek başka bir marka yok. Müşterilerimize de sunduğumuz en büyük güvence bu tabi. Öte yandan bu bize servis avantajı da sağlıyor. Şöyle ki, teknolojisini kendi üreten bir marka olarak, ürünlerimiz hakkında tüm distribütörlerimize, bayilerimize ve müşterilerimize sıkça tekrarlanan eğitimler veriyoruz. 7/24 çalışan makinelerimiz var; bu makinelerde herhangi bir aksaklık tüm iş akışını etkileyeceğinden, 7/24 hizmet verebilecek bir servis alt yapısına sahibiz. Bunu da her daim güçlü tutmak için bayilerimize de belli aralıklarla eğitimler veriyor, kontrol ediyoruz. Hem Epson Türkiye olarak hem de distribütörlerimiz aracılığıyla her ilde mutlaka bir teknik servis uzmanı görevlendiriyoruz. Makine kurulum aşamasında operatörlere gerekli eğitimleri veriyoruz. Türkiye’nin neresinde olursa olsun, bir arıza durumu yaşandığında çok kısa süre içinde müdahale edebilecek düzeyde servis verme imkânımız var. Biz sadece makine satışına odaklanan bir marka değiliz; mükemmeliyetçi bir yaklaşımla sattığımız tüm makinelerin üretim halinde olması için çaba gösteriyoruz. Çalışmayan ürünler istemiyoruz. Biz müşterimizle uzun ömürlü bir ilişki kurmaktan yanayız.

Makine yatırımı yapmak isteyenlere ne gibi tavsiyede bulunmak istersiniz?

Teknoloji üreticisi bir marka olarak, hangi segmentte olursa olsun sunduğumuz tüm çözümlerle sektörde rakipsiz bir firmayız. Şöyle örnek vermek gerekirse, fotoğraf baskı çözümlerimiz, doğru boya ve doğru ortam koşullarında kullanıldığı zaman 60 yıla kadar kalıcılık garantisi veriyor. Bu garantiye ulaşabilecek hiçbir marka yok. Bu çok ciddi bir iddiadır. Bugün birçok profesyonel reklamcı ve fotoğrafçının Epson kullanmasının en önemli nedenlerinden biri de bu kalıcılıktır. Maliyet açısından baktığımızda ise biz, ilk yatırım maliyetlerinden ziyade, toplam sahip olma maliyetlerine odaklanıyoruz. Doğru zamanda, doğru firmaya, doğru makineyi sunabilmeye çalışıyoruz. Bu sayede firmanın ihtiyacı olan üretime uygun çözümlerle boya, baskı kafası, sarf malzemesi gibi ihtiyaçlarında avantaj elde etmesini sağlıyoruz. Örneğin, sektörde bazı makineler değiştirilebilir kafa imkânı sunar. Ancak biz Epson olarak ömürlük baskı kafaları kullanılırız. İlk yatırım yapılırken genelde bu görünmez maliyetler hesaplanmaz; ancak bir baskı kafasının arıza durumunda yarattığı zaman ve iş kaybı da azımsanacak ölçüde değildir. Tüm bu noktaları hesapladığımızda ortaya çıkan tablonun iyi incelenmesini, tüm zaman ve maliyet kaybı yaratabilecek teknik sorunların da hesaba katılmasını tavsiye ederiz.



Bu içerik 11274 defa okundu.