74 ülkeden 2 bin yabancı ziyaret etti FESPA EURASIA 2019 ZİYARETÇİ REKORU KIRDI

74 ülkeden 2 bin yabancı ziyaret etti  FESPA EURASIA 2019 ZİYARETÇİ REKORU KIRDI
Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eurasia, 500’den fazla markanın katılımı ve 10 binden fazla profesyonelin ziyaretiyle rekor kırdı. 74 ülkeden 2 binden fazla yabancı ziyaretçinin bulunduğu FESPA Eurasia 2019, sunduğu işbirliği imkanlarıyla sektöre 1.5 milyar dolarlık hareket katacak


Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının tüm yeniliklerinin bir arada sergilendiği Avrasya’nın en büyük fuarı FESPA Eurasia 2019 bu yılı da rekorla tamamladı. Sektörün bütün yıl heyecanla beklediği fuar, 5-8 Aralık tarihleri arasında 500’den fazla markanın katılımıyla birlikte 10 binden fazla ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin sektör liderleri ve küresel markalardan oluşan markalar, en yeni teknolojilerini ve uygulamalarını FESPA Eurasia’da sergiledi.

 

Avrupa ve Asya’yı buluşturdu

 

FESPA Eurasia 2019, 10 bin 477 kişilik tekil ziyaretçi sayısıyla kendi rekorunu yeniledi. Fuara katılanların yüzde 22’sini (2 bin 305 kişi) 74 ülkeden gelen yabancı ziyaretçiler oluşturdu. Almanya, İngiltere, Fransa, Yunanistan, Hollanda, Rusya, Çin, , Mısır, İran, Bulgaristan, Kosova, Irak gibi ülkelerden gelen ziyaretçiler bölgenin en büyük fuarında yenilikleri keşfetti.

 

Yerli üreticiler yurtdışına açılacak

 

FESPA Başkanı Christian Duyckaerts, “Baskı sektörünü geliştirmek için FESPA olarak Avrasya bölgesindeki baskı ve endüstriyel reklam uzmanlarını desteklemeye devam edeceğiz” dedi. Açıkhava Reklamcıları Derneği (ARED) Başkanı Ahmet Özdemirel ise şunları söyledi: “Bu yılı 10 binden fazla ziyaretçiyle rekor katılımla tamamladık. Katılımcılar sektördeki en son yenilikleri keşfederek en iyi yatırım kararını alma şansı yakaladı. Yerli katılımcılar bölge ülkelere açılma ve uluslararası müşterilere ulaşma imkanıyla verimli bir fuar geçirdi. Bundan sonra da öncelikli hedefimiz iç piyasayı canlandırmak ve sektörün ihracat hacmini artırmak olacak. FESPA ve ARED ortaklığıyla 7. kez gerçekleşen FESPA Eurasia Fuarı’nın hacmi ve kapsamı her geçen yıl artarak devam edecek. FESPA Eurasia’ya katkı sağlayan katılımcı ve ziyaretçilerimize teşekkür ederiz.”

 

1.5 milyar dolarlık hareket

 

FESPA Eurasia Fuar Müdürü Betül Binici, endüstriyel reklam ve baskı dünyasının merakla beklediği fuarın iç piyasayı hareketlendirirken ihracatı artıracağını vurguladı. Avrasya Bölgesi’nin en büyük buluşması olan fuarın sektöre 1.5 milyar dolarlık hacim katacağını belirten Binici şöyle konuştu: “Bulunduğumuz coğrafyanın en önemli fuarı olan FESPA Eurasia ile katılımcı firmalarımızı Avrasya’daki baskı uzmanlarıyla buluşturduk. 3-6 Aralık’ta yine İFM’de gerçekleşecek FESPA Eurasia 2020’de görüşmek üzere.”

 

Kendi tişörtlerini bastılar

 

Print Make Wear alanı, baskı ve endüstriyel reklam fuarı FESPA Eurasia’da ikinci defa yer aldı. Ünlü İtalyan baskı uzmanı Angelo Barzaghi canlı serigraf baskı sunumlarıyla ziyaretçileri en yeni T-shirt baskı teknikleriyle ilgili bilgilendirerek, ziyaretçilere kendi tişörtlerini basma deneyimi yaşattı.

 

Araç kaplamak için yarıştılar

 

FESPA’nın küresel kaplama etkinliği World Wrap Masters, interaktif atölye çalışmaları ve nefes kesen yarışmalarıyla İstanbul’da ziyaretçiler ve katılımcılarla buluştu. Yarışmacılar, yetenek ve yaratıcılıklarını araç ve farklı objeleri vinillerle kaplayarak 3 round’dan oluşan yarışmanın sonunda uzmanlardan oluşan jüri tarafından uygulamalarının kalitesine göre değerlendirildiler. Yarışmanın kazananı 24-27 Mart 2020’de Madrid, İspanya’da gerçekleşecek olan ve Afrika, Brezilya, Asya ve Meksika’da gerçekleşen Wrap Masters yarışmalarının birincileriyle birlikte World Wrap Master 2020’de yarışmaya hak kazandı.

 

Endüstriyel Reklam Atölyesi

 

Endüstriyel Reklam Atölyesi’nde 4 gün süren fuar boyunca her gün belirli saatlerde İlyas Kılavuz (Unifol) tarafından “Araç Kaplama”, Şaban Beyler (İstanbul Reklam) tarafından “CNC Router ve Lazer Uygulamaları”, Tabela Ustası Hasan Gürşan tarafından “Tabela Yapımı”, Asım Doğan (Ateş Neon) tarafından “Neon Uygulama” çalışmaları yapıldı.

 

E-İhracat Seminerleri

 

FESPA Eurasia 2019 fuarı kapsamında, 6-7 Aralık 2019 tarihlerinde, saat 14:00-16:30 arasında, ARED ve Worldef iş birliği ile E-İhracat Seminerleri düzenlendi. Seminerlerin ilk gününde sırasıyla, ARED Yönetim Kurulu Üyesi ve İhracat Komitesi Başkanı Mustafa Göktürk ile Worldef Kurucu Başkanı Ömer Nart’ın açılış konuşmalarıyla başlayan programın ilk gününde T-Soft CEO’su Ömer Arıkan E-İhracat’ta E-Ticaret Altyapısı, Pro Translate Kurucu Ortağı Kerem Kalkancı Lokalizasyon, Worldef Danışmanlık Direktörü Hakan Enes Ermiş Global Pazarlar, Miujoy Kurucusu Elif Serim E-İhracat’ta Başarı Hikâyeleri, Ant Decor Kurucusu Burak Aykut E-İhracat’ta Başarı Hikâyeleri ve İnter Patent Genel Müdürü Tolga Duman Marka&Patent Tescili konulu sunumlarını gerçekleştirdiler. E-İhracat Seminerleri’nin ikinci gününde yine ARED Yönetim Kurulu Üyesi ve İhracat Komitesi Başkanı Mustafa Göktürk ile Worldef Kurucu Başkanı Ömer Nart’ın açılış konuşmalarının ardından Digital Partners CEO’su Tunç Günbey E-İhracat’ta Dijital Pazarlama, Cdek Kargo Şirketi Satış Direktörü Çetin Balekoğlu E-İhracat’ta Lojistik, Digital Media World Kurucu Ortağı Merve Arık E-İhracat’ta Hedef Kitle Analizi, Keynes Danışmanlık Kurucusu Ahmet Emre Bükcü E-İhracat’ta Devlet Teşvikleri ve E-com Group Kurucusu Batuhan Çirmi Amozon’da Satışın Sırrı konulu sunumlarını gerçekleştirdiler.

 

7.5 milyar dolarlık ekonomi

 

FESPA Eurasia bu yıl kullandığı ‘Potansiyelini Keşfet’ sloganı ile, baskı ve endüstriyel reklam camiasının doğru zamanda doğru kararlar alabilme, trendleri takip edebilme ve çağı yakalama becerilerini geliştirerek gerçek iş potansiyelini keşfetmesinin; yeni alanlarda yeni işler yaratabilmesinin önünü açmayı hedefledi. 2017 rakamlarına göre 7.5 milyar dolara yakın bir büyüklüğe sahip olan baskı sektöründe FESPA Eurasia’nın hedefi, baskılı işlerin talebini artırarak baskı sektörünün iş hacmini daha da genişletmek. Geniş format dijital baskı, serigrafi baskı, tekstil baskı ve endüstriyel reklama dair yeni ürünler ve teknolojilerin sergileneceği FESPA Eurasia, 2020 yılında da uluslararası olarak gerçekleştirilecek ve sektörü bir araya getirecek.

 

ARED - Club FESPA Standı Sektör Temsilcilerinin Uğrak Noktası Oldu

 

19 yıllık birikimi bulunan ARED’in ilk günden bu yana kurduğu güçlü sektörel bağlar ve eğitim kurumlarına verdiği destekle geliştirdiği ilişkiler sayesinde ARED - Club FESPA standı sektör temsilcileri için bir araya gelme şansını edindikleri bir uğrak noktası haline geldi. Fuarı ziyaret eden, geleceğin sektör temsilcisi olacak öğrencilerin sektörü birebir gözlemleme ve yeni, çeşitli uygulamaları inceleme imkanına ulaştığı FESPA Eurasia 2019’da ARED - Club FESPA standı, iş birliğindeki okulların da uğradığı, çeşitli oda ve derneklerin tanışma imkanı bulduğu hareketli bir alan oldu.

 

3-6 Aralık’ta İFM’de Gerçekleşecek FESPA EurasIa 2020’de Görüşmek Üzere

 

Geniş format dijital baskı, serigrafi baskı, tekstil baskı ve endüstriyel reklama dair yeni ürünler ve teknolojilerin sergileneceği FESPA Eurasia, 2020 yılında da uluslararası olarak gerçekleştirilecek ve sektörü bir araya getirecek.



Bu içerik 10823 defa okundu.