PRODIGITAL GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM TEKEŞ: “KRİZ EDEBİYATINDAN ÇIKIP BİRBİRİMİZE DESTEK OLARAK, ÜRETİM YAPARAK PİYASAYI DÜZELTMEMİZ GEREKİYOR”

PRODIGITAL GENEL MÜDÜRÜ İBRAHİM TEKEŞ:  “KRİZ EDEBİYATINDAN ÇIKIP  BİRBİRİMİZE DESTEK OLARAK, ÜRETİM YAPARAK PİYASAYI DÜZELTMEMİZ GEREKİYOR”
19-22 Eylül tarihleri arasında düzenlenen Sign İstanbul 2019 fuarında yerini alan Prodigital, 25 ayrı dijital baskı makinesi ile fuarın en geniş makine parkuruna sahip standı oldu. Fuar boyunca çok sayıda satış yaptıklarını dile getiren Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, fuarın kendilerine çok olumlu katkıları olduğunun altını çizdi.


Öncelikle fuara dair genel değerlendirmenizi alabilir miyiz? Bulunduğumuz piyasa koşulları çerçevesinde fuarı nasıl buldunuz?

Sign İstanbul 2019 fuarı genel olarak çok başarılıydı ve iyi bir organizasyondu diyebilirim. Gerek fuar öncesi tanıtımlar, gerek müşteri ziyaretleri yoğun bir şekilde yapıldı. Fuar içindeki farklı etkinlikler fuarı biraz daha canlı kıldı. Prodigital açısından fuarın genel görüntüsü iyiydi. Diğer firmalar için de iyi olduğunu düşünüyoruz. Bulunduğumuz piyasa koşullarında, yatırımların durduğu, ekonominin zayıfladığı bir dönemde tabii ki fuar düzenlemek riskti; fakat buna rağmen bize göre fuar çok başarılıydı. Sign İstanbul 2019 fuarı Prodigital adına çok iyi geçti. Hemen hemen en geniş yelpazeyle katılım sağlayan tek firmaydık diyebiliriz. Çok çeşitli sektörlere hitap eden küçüklü büyüklü 25 adet makinemizi standımızda 4 gün boyunca çalıştırdık ve sergiledik. Yurtdışı müşterilerinin azlığı biraz dikkatimizi çekti. Çevre ülkelerdeki sorunlar dışarıdan gelen müşteri sayısını son zamanlarda azalttı. Yatırım yapacak insanlarda şunu gözlemledik: Artık kriz senaryolarıyla zaman kaybetmenin anlamı yok; hayat devam ediyor ve yatırımlara devam etmeliyiz diye düşünüyorlar. Bundan böyle de yatırımların yapıldığı ancak ödemelerin daha uzun ve esnek olduğu döneme girildi.

Bu yıl fuarı ziyaretçi ve katılımcı profili, organizasyon ve katılım açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Ziyaretçi sayısı beklentilerinizi karşıladı mı?

Sign İstanbul 2019 fuarı ziyaretçi açısından sanırım son yılların yeni bir rekorunu kırdı. Her sektörden ziyaretçi mevcuttu diyebilirim. Reklamcı, tabelacı, fotoğrafçı, tekstil baskıcı, deri baskıcı, ahşap-cam baskıcı, promosyoncu, makine satıcıları, malzeme-boya satıcıları, fuar-stand imalatçıları, ambalaj ve matbaacılar gibi birçok sektörden ziyaretçi vardı. Katılımcı profiline baktığımızda her yıl olduğu gibi ana holde dijital baskı makine satıcıları, diğer holde CNC, lazer, bayrak, promosyon imalatçıları gibi firmalar bulunuyordu. Reklam tanıtım ve baskı sektörüyle ilgili her sektöre hitap eden katılımcılar mevcuttu. Ziyaretçi sayısı beklentilerimizi karşıladı hatta tam kadro kalabalık personelle 4 gün ziyaretçilere yetişmekte zorlandık diyebilirim.

Fuarda sergilediğiniz ürün grupları hakkında bilgi alabilir miyiz? Fuarda ilk kez lanse ettiğiniz yenilikler oldu mu? Bu ürün ve/veya yeniliklere sektörün ilgisi nasıldı?

Fuarda solvent & eko solvent makine gruplarımızı; UV, rulodan ruloya, flatbed, hibrit ve masaüstü UV baskı makinelerimizi; tekstil baskı, kumaş baskı ve süblime transfer baskı makinelerimizi; kesim plotter’ları ve laminasyon makinelerimizi sergiledik. Tüm bu makine gruplarımıza oldukça fazla talep oldu. Eko solvent ve masaüstü UV makinelerimizden çok sayıda satış gerçekleştirdik. Ürünlerimiz oldukça ilgi gördü. Kampanyalı satışlarımız iyi sonuç verdi.

Fuardan edindiğiniz izlenimler ve geri dönüşler ışığında, önümüzdeki süreçte alacağınız aksiyonlar var mı? Bu anlamda yeni adımlar atacak mısınız?

Fuardan edindiğimiz izlenimler ve geri dönüşlere baktığımızda pazardaki daralmayı, sıkışmayı hep beraber aşmamız gerektiğini görüyoruz. Kriz edebiyatından çıkıp birbirimize destek olarak, alışveriş yaparak, üretim yaparak piyasayı düzeltmemiz gerekiyor. Biz yeni dönemde her ürünle ilgili farklı alternatifli kampanyalar yapmayı düşünüyoruz. Bankalarla özel anlaşmalar yaparak müşterilere uygun vadeli ödeme koşulları sunmak istiyoruz.

Üreticinin hammadde anlamında dışa bağımlı olduğu ve ithalat ağırlıklı bir sektör olarak, sizce mevcut ekonomik koşullardan en az etkilenmek için ne yapılmalı? Bu konuda alınması gereken önlemler neler olmalı?

Piyasadaki kur dalgalanmalarından, vade farkından ve banka faizlerinden etkilenmemek için üretici ve tedarikçilerin çok açılmadan peşin çalışmaları gerekmektedir. Ani kur dalgalanmaları herkesi zarara sokuyor.

Son olarak okuyucularımıza ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörümüz dalgalı ekonomiye alışmak zorunda… Değişken piyasa şartlarına ayak uydurmalıyız. Bütün dünyada kar marjlarının düştüğü gibi bizim sektörümüzde de düştü. Maliyetlerimizi iyi hesaplayıp ona göre hareket etmeliyiz.



Bu içerik 383 defa okundu.