MET ETİKET GENEL MÜDÜRÜ ERSİN KİBAR: “SADECE KALİTELİ MAL ÜRETİP VEYA İTHAL EDİP PAZARA SÜRMEK BAŞARI ELDE ETMEK İÇİN YETERLİ DEĞİL”

MET ETİKET GENEL MÜDÜRÜ ERSİN KİBAR:  “SADECE KALİTELİ MAL ÜRETİP VEYA  İTHAL EDİP PAZARA SÜRMEK BAŞARI ELDE ETMEK İÇİN YETERLİ DEĞİL”
19-22 Eylül tarihleri arasında düzenlenen Sign İstanbul 2019 fuarında yerini alan Met Etiket, yurtiçi ve yurtdışından pek çok ziyaretçiyi ağırladığı standında geniş malzeme grubunu ve dijital baskı çözümlerini sergiledi. Stantlarına gösterilen ilgiden memnun olarak fuardan ayrıldıklarını belirten Met Etiket Genel Müdürü Ersin Kibar fuar ve sektörle alakalı düşüncelerini dergimizle paylaştı.


Fuara dair genel değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Geçen sene yaşanan ekonomik göstergelerin fuara yansımasından sonra, kafalarında soru işaretleri ile ziyarete gelen müşterilere, piyasaların daha stabil bir durumda olduğunu düşündüğümüz ve her ürünü kendi alanında anlatabileceğimiz bir deneyim yaşatmak istedik ve bu konuda başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. Sign İstanbul fuarı, sektörde faaliyet gösteren firmalara ulaşabildiğiniz bir kanal olarak bizim için çok önemliydi ve bulunduğumuz piyasa koşullarında güzel bir fuar geçirdik diyebiliriz. Geri dönüşlerin hızlı olduğu fuar boyunca, standımıza gösterilen ilgiden memnun olduğumuzu da belirtmek ister, bizi ziyaret eden tüm sektör emekçilerine teşekkürü borç biliriz.

Bu yıl fuarı ziyaretçi ve katılımcı profili, organizasyon ve katılım açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Ziyaretçi sayısı beklentilerinizi karşıladı mı?

Fuara gelen yerli ziyaretçilerin dışında standımıza Ortadoğu ülkelerinden, Balkanlar ve Kafkaslardan gelen müşterilerin olması memnuniyet vericiydi; özellikle geçmiş yıllara göre katılım yoğundu ve profesyonel ziyaretçi sayısı fark edilir düzeyde artmıştı. Met Etiket olarak yapmış olduğumuz çalışmaların da bunda etkisi olduğunu düşünüyoruz. Birçok satın almacı yeni ürünler keşfetmek, uygun fiyatlı ürünleri görmek ve yeni anlaşmalar yapmak için fuarda bulundular. Ziyaretçi sayısının ve ilginin beklediğimizden fazla olması bize sektörün ileride daha iyi olacağı umudunu taşıdı.

Fuarda sergilediğiniz ürün grupları hakkında bilgi alabilir miyiz? Fuarda ilk kez lanse ettiğiniz yenilikler oldu mu? Bu ürün ve/veya yeniliklere sektörün ilgisi nasıldı?

Kendinden yapışkanlı ürün grubunda; doğa dostu yapışkan özelliğine sahip ekonomik baskı folyolarında Portekiz menşeli DECAL ürünlerini, kesim folyolarında yıllardır distribütörlüğünü yaptığımız MACtac firmasının ürünlerini, ayrıca müşterilerimizin ihtiyaçlarını belirleyip Avrupa standartlarında üretim yapan bir firmanın daha önce Türkiye pazarına girmemiş ürünlerinden PRINTA ekonomik baskı folyosunu fuarda sergiledik. Kağıt grubunda bildiğiniz üzere Türkiye’nin en iyi kâğıt tedarik firmasıyız. Blueback, Citylight (J.ViILASECA) ve Megalight (LAHNPAPER) kâğıtları konusunda müşterilerimize fuar boyunca bilgiler verdik. Branda grubunda 15 senedir STARFLEX firmasının distribütörlüğünü yapmaktayız. Müşterilerimiz, tabela vinilleri ve Oasis brandalarını stoklarımızda devamlı bulabilirler. Bunun dışında ziyaretçilerimiz Uzakdoğu’dan getirdiğimiz Avrupa (dökme) ve lamine viniller, Mesh, Blockout ve Backlit ürünleri standımızda görme fırsatını yakaladılar. Makine grubunda; eco-solvent makinelerde EXPADA düşük boya maliyeti ile müşterimizin memnuniyetlerini sağlamaya devam edeceğiz. Laminasyon ve kesim makinelerinde stratejik ortaklıklarımız ve satışlarımız fuar boyunca devam etti. Diğer ürün gruplarında ise one way vision ve roll-up display mekanizmaları gibi müşterimizin ihtiyaçlarını sağladığımız tüm ürünleri sergiledik. Bunların yanı sıra; geçen sene satışına başladığımız ve hızlı bir ivme kazandıran dijital baskıya uyumlu tekstil ürünlerini sergiledik. DUOTEX, dijital tekstil baskı kumaşları, arkadan aydınlatmalı büyük ışıklı kutular (lightbox) için homojen dağılım sağlar ve renkli yoğun baskılarda mükemmel canlılık özelliğine sahiptir. 135 ve 195 gr seçeneği, 5,05 metre genişliği ile pazarın en kaliteli ürünü olarak UV, lateks, solvent, eco-solvent baskılı uygulamalarda yüksek performans göstermektedir. Dış mekân hava koşullarına uygun olarak kolaylıkla katlanabilen, kırışıklık yapmayan, B1 yanmazlık sertifikasına sahip, su geçirmeyen, PVC içermeyen üstün özellikli bir üründür. Bununla birlikte farklı diğer tekstil gruplarının ve fitillerinin satışlarını yapmaktayız. Avrupa standartlarında üretim yapan bir firmanın daha önce Türkiye pazarına girmemiş ürünlerinden ekonomik baskı folyosu, OWV ve laminasyon ürünlerinin satışlarını gerçekleştirmeye başladık. Deneme için gelen ürünlerin kullanımından olumlu referanslar aldığımız müşterilerimiz sayesinde satışlarımızı fuardan sonra bu ürünler üzerinden yoğunlaştırmaya başlayacağız. Ayrıca optik göz okuyuculu plotter kesim makineleri A3 ebadında, 61 cm ve 127 cm ebatlarında fuarda satışlarını gerçekleştirdiğimiz ürünler arasında yerini aldı.

Fuardan edindiğiniz izlenimler ve geri dönüşler ışığında, önümüzdeki süreçte alacağınız aksiyonlar var mı? Bu anlamda yeni adımlar atacak mısınız?

Günümüzde tüm sektörlerde yaşadığımız gelişmeler ve pazarda meydana gelen yeni oluşumlar rekabetin yoğun olarak yaşandığı bir ortam doğurmuştur. Bugün artık sadece kaliteli mal üretip veya ithal edip pazara sürmek başarı elde etmek ve satış yapabilmek için yeterli görülmemektedir. Çünkü günümüz koşullarında tüketiciler aynı malın değişik fiyat kalite ve biçimleri ile karşılaşabilmekte ve ihtiyacı olan mal ya da hizmeti değişik alternatifler arasından seçme şansına sahip olmaktadır. Bu mevcut koşullarda müşterilerimizin neye gerçekten ihtiyacı olduğunu ve değişen gereksinimlerini anlamaya çalışıyor ve müşteri memnuniyetinin devamlılığını sürdürmeye uğraşıyoruz. Böylece müşterilerimize ve yatırımcılara doğru ürünü, uygun fiyatla ve iyi hizmetle sağlayarak özel avantajlar sunmaya çalışıyoruz. Belki de bizi tercih etmelerindeki en büyük neden; müşterilerimize değer vermemiz gerektiğinin bilincindeyiz.

Üreticinin hammadde anlamında dışa bağımlı olduğu ve ithalat ağırlıklı bir sektör olarak, sizce mevcut ekonomik koşullardan en az etkilenmek için ne yapılmalı? Bu konuda alınması gereken önlemler neler olmalı?

Hem malzeme ve makine üretici ve tedarikçileri, hem de reklam üreticileri önlem alırken; kapasitelerini ve yatırımlarını zamana, şartlara, konjonktüre göre planlamak zorundadırlar. Bu büyüme bazen cironuzla ve satış miktarınızla bazen kârlılığınızla oluyor. Bazen çalışan sayınızla, bazen de operasyonel kabiliyetlerinizle büyüyorsunuz. Geniş bir perspektiften baktığımız zaman mevcut ekonomik, ticari ve vergi sistemlerinin üreticilerin rekabetçiliğini olumsuz yönde etkilediği ve maliyetlerini artırdığı gözlenmektedir. Dışa bağımlı olduğumuz hammadde ve ara mamullerde daha kısa vadeli bir çözüm olsa da, vergi sistemlerinin gözden geçirilmesi, bölgesel teşvikler yerine sektördeki tüm üreticilerin faydalanabileceği sektörel teşviklere odaklanılması gerekiyor. Ayrıca, lojistik maliyetlerine duyarlılığın yetersiz olması üreticilerin maliyetlerini artırmaktadır.

Son olarak okuyucularımıza ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yatırımcıların ve kullanıcıların sektöre kısa vadeli iş gözüyle bakmaması ve projelerin getirisini/dönüşünü iyi araştırması gerektiğini, yapacakları teknoloji, makine ve yer seçiminde daha hassas olmasını, kendi finans gücünü iyi analiz etmesi gerektiğini hatırlatmakta yarar var diye düşünüyorum.



Bu içerik 359 defa okundu.