FESPA Eurasia 2O19’da yüzde 3O büyüyor

FESPA Eurasia 2O19’da yüzde 3O büyüyor
FESPA EURASIA SEKTÖRE 1.5 MİLYAR DOLARLIK HAREKET KATACAK Avrasya Bölgesi’nin lider fuarı FESPA Eurasia, 7. kez baskı ve endüstriyel reklam dünyasını bir araya getirecek. FESPA Eurasia 2O19, 7.5 milyar dolar büyüklüğündeki sektöre 4 günde 1.5 milyar dolarlık hacim katmayı hedefliyor. Avrasya Bölgesi’nden alıcıları Türkiye’ye davet eden FESPA Eurasia ayrıca yerli şirketlerin ihracata yönelmesi için özel bir komite de kurdu


Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eurasia, bu yıl 5-8 Aralık 2O19’da İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) baskı ve endüstriyel reklam dünyasını 7. kez bir araya getiriyor. Bu yıl 3 salonda (9, 1O, 11) gerçekleşecek olan FESPA Eurasia 2O19, artan ilgi nedeniyle yüzde 3O büyüyor. Dört gün boyunca sektörün büyümesi için en önemli platformlardan biri olacak FESPA Eurasia 2O19’da, çevre ülkelerden gelen sektör profesyonelleri, fuardaki yerel ve uluslararası katılımcılarla buluşacak.

7.5 milyar dolarlık dev bir sektör

FESPA Eurasia bu yıl kullandığı ‘Potansiyelini Keşfet’ sloganı ile baskı ve endüstriyel reklam camiasının yeni işler yaratabilmesinin önünü açmayı hedefliyor. 7.5 milyar dolara yakın bir büyüklüğe sahip olan baskı sektöründe FESPA Eurasia’nın hedefi, baskılı işlerin talebini artırarak baskı sektörünün iş hacmini fuar ile birlikte 1.5 milyar dolar artırmak.

Avrasya’yı buluşturuyor

Avrupa, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Orta Doğu bölgelerindeki geniş format dijital baskı, tekstil baskı, serigrafi baskı ve endüstriyel reklam sektörlerine yönelik uluslararası bir fuar olan FESPA Eurasia, Avrasya Bölgesi’ndeki sektör profesyonellerinin buluşma noktası olarak çevre ülkelerden de ilgiyle karşılanıyor. FESPA Eurasia Fuar Müdürü Betül Binici, Türkiye’deki üreticilerin yurtdışına açılmasına yardımcı olan FESPA Eurasia 2O19 kapsamında bu yıl Bulgaristan, Tunus, Irak, Cezayir, Rusya, İran, Yunanistan, Fas, Ukrayna ve Hollanda’dan gelen ziyaretçilerin sayısının artacağını söylüyor.

İhracat komitesi kuruldu

Ayrıca fuara ek olarak, ARED yönetim kurulu, üretici firmaları desteklemek ve ihracatı geliştirmek amacıyla dernek üyeleri arasından tecrübeli bir ekiple ‘İhracatı Geliştirme Komitesi’ kurdu. Söz konusu komite ile sektörde ihracatı artırmaya yönelik çalışmalar başladı.

6O bin ziyaretçiye ulaşacak

FESPA Eurasia, 2O13 yılından bu yana toplam 6 fuar gerçekleştirerek yaklaşık 5O.OOO bin ziyaretçi ve 1.OOO katılımcı ile sektörün büyümesine destek oldu. FESPA Eurasia 2O19’da ise 18O katılımcı ve 1O bine yakın tekil ziyaretçi bekleniyor.

Türkiye turuna çıktı

FESPA Eurasia’nın ortağı olan ve kar amacı gütmeyen Açıkhava Reklamcıları Derneği (ARED), bu yıl ziyaretçi çalışmaları ve eğitim programlarıyla sektöre büyümenin yollarını anlattığı Türkiye turuna devam ediyor. Şubat ayında Aydın ile başlayan tur, Nisan ayında Mardin’de seminerlerle devam etti. FESPA ve ARED çalışmalarını Haziran ayında Muş, Ağustos ayında Sivas ve Ekim ayında Malatya toplantıları ile sürdürmeyi planlıyor. Söz konusu şehirlerde endüstriyel reklam ve baskı uzmanlarıyla bir araya gelip, eğitimlerle sektörü bilinçlendiren ARED, aynı zamanda FESPA Eurasia 2O19 Fuarı ile ilgili tanıtıcı faaliyetlerde bulunuyor.



Bu içerik 395 defa okundu.