Prodigital İthalat ve İhracat Müdürü Şahsen Kazancı: “GELECEĞİN TEKNOLOJİLERİ ÇOK AKILLI OLACAK”

Prodigital İthalat ve İhracat Müdürü Şahsen Kazancı: “GELECEĞİN TEKNOLOJİLERİ  ÇOK AKILLI OLACAK”
14-17 Mayıs tarihlerinde Münih, Almanya’da düzenlenen FESPA Global Print Expo Fuarı’nı ziyaret eden Prodigital, Türkiye temsilciliğini yürüttüğü Mutoh ve Aristo firmalarının standında yeni teknolojilerin tanıtımını yaptı. Biz de firmanın İthalat ve İhracat Müdürü Şahsen Kazancı ile bir araya gelerek fuarda yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi aldık.


Bu seneki FESPA fuarı ile ilgili değerlendirmenizi öğrenebilir miyiz? Fuarı geçmiş yıllara göre nasıl değerlendiriyorsunuz?

2O14 yılında düzenlenen FESPA Münih fuarından daha başarılı bulduğumu; hem içerik, hem de katılımcı firmaların çeşitliliği açısından başarılı bir fuar olduğunu söylemek isterim. Yalnız ziyaretçi sayısı ve çeşitliliği (diğer ülkelerden gelen reklam ve tekstil üreticileri) açısından Almanya’nın başka şehirlerinde ve diğer ülkelerde düzenlenen FESPA fuarlarından daha vasat geçtiğini gözlemledim. Tabii bunun Türkiye’nin de içinde bulunduğu bölgedeki ekonomik daralma ve Amerika, Çin, Fransa ve Almanya kaynaklı dünya siyasi hareketliliğin Avrupa ve Orta Asya ülkelerinin ekonomisine yaptığı etkiden kaynaklandığını düşünüyorum.

Fuarda dikkatinizi çeken yeni ürün veya teknolojiler oldu mu?

Bu sene fuarda geçmiş yıllardan da sinyalleri verildiği gibi UV teknolojilere, baskıyı tamamlayan sonlandırma ekipmanlarına yönelik (dijital kesim, işleme, lazer kesim) çalışmalarda yoğunluk vardı. Tabii yeni eğilim dijital tekstil kesim (C eksen çalışan bıçaklar ile kesim ve lazer kapama) ve 3D baskı makinelerine daha fazlaydı. Ancak bu teknolojilerin geliştirilmesi ve reel sektöre hizmet edebilecek duruma gelmesi uzun soluklu bir yol. Bunun dışında nihai iş üreten firmalar gibi, teknoloji üreticileri de yenilik arayışı içerisinde. Bu da sektörümüze heyecan ve ivme katıyor.

Türkiye temsilciliğini yürüttüğünüz markalarla ilgili fuarda ne gibi gelişmeler vardı? Bu markaların yeni ürünleri lanse edildi mi?

Biz fuara ana distribütörü olduğumuz MUTOH ve ARISTO ile iki ayrı stantta katıldık. Mutoh standında güncel ürün portföyümüzde yer alan iç ve dış mekan baskı makineleri, tekstil baskı makineleri, promosyon sektörüne yönelik masa tipi ve reklam grafik sektörüne yönelik çok fonksiyonlu UV baskı makinelerinin tanıtımları yapıldı. Aynı zamanda yeni geliştirilen boyalar ile Thormo-Forming (baskıdan sonra sıcak kalıp ile şişirme/form verme) uygulamalarımızı gösterdik. Ayrıca bu fırsatla Mutoh’un yeni çalışmaları konusunda da bazı görüşmeler ve toplantılar gerçekleştirdik. Bu konuda size bir ipucu verebilirim: “Geleceğin teknolojileri çok akıllı olacak” Dijital kesiciler alanında Türkiye ofisliğini yürüttüğümüz Aristo standımızda ise tam fonksiyonlu ve yeni lazer kesimle donatılmış ARISTOMAT flagship LFC5232C serisi 5m işlem yapabilme hacmine sahip dünyanın en geniş format dijital kesim ve lazer kesim makinemizin tanıtımlarını yaptık. Bu makine, özellikle kartondan komposite, ahşaptan tekstile, rulo malzemeden tabaka malzemeye kadar çok geniş kapsamlı malzemeler ile sektöre ivme kazandıran firmalar için çığır aşacak bir teknoloji diyebilirim. Diğer taraftan 2O yıldır Türkiye ve çevre ülkeler ana distribütörlüğünü yürüttüğümüz Çin’in en büyük dijital baskı teknolojileri üreticisi GONGZHENG firması ile FESPA Fuarı süresince rakip teknoloji ve firmalardaki gelişmeleri yakından takip ettik. Yeni sezonda geliştirilecek ve piyasaya sunacağımız ürünler ile ilgili toplantılar gerçekleştirdik. Özellikle yeni kafa teknolojisi ile tekstil sektörüne çıkaracağımız makinemizin ön lansman çalışmalarını yaptık. Yakın zamanda GONZHENG ile tekstil sektöründe de ses getireceğiz.

Fuarda yeni işbirlikleri söz konusu oldu mu? Yakın zamanda portföyünüze eklenecek yeni çözümler var mı?

Tabii ki bizler de işlerimize ivme kazandıracak ve sektöre yenilik getirecek çalışmalar yapıyoruz. Sektöre her şekilde yön veren bir teknoloji firması olarak, müşterilerimizin bizden beklentisi de bu. Herkesin yaptığı ve yapabildiği işi yapsaydık, farkımızı nasıl ortaya koyarız Biz de bu doğrultuda projelendirdiğimiz bazı çalışmaları FESPA fuarı süresince üreticilerimiz ile paylaştık ve yeni anlaşmalar yaptık. Şu an proje aşamasında olan bu anlaşmalarımızı inşallah ileri günlerde sizlerle ve tüm sektör ile paylaşacağız. Biliyorsunuz PRODIGITAL her zaman sürprizlerle doludur.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar var mı?

Biliyorsunuz dijital teknolojilerin gelişmesi ile her sektöre yönelik çözüm üretmeye, her sektörde var olmaya başladık. Reklam ve grafik ile çıkmış olduğumuz yolumuza moda tekstili, ev tekstili ve son yıllarda endüstriyel baskı altında sınıflandırdığımız ahşap sektörü ile devam ediyoruz. Ve dijital baskı sektörü bir okyanus gibi; yeter ki ürününü ve üretilecek ürünü tanı. Dijital baskının gireceği daha birçok sektör var. Türkiye Avrupa ile kıyasladığımızda bu konuda son yıllarda daha hızlı gelişti ve sektör çeşitliliğini artırdı. Tabii ki son yıllarda bazı yavaşlamalar var, bunun ülkemizin ve dünyanın içerisinde olduğu ekonomik ve siyasi etkilerden kaynaklandığını düşünüyorum. Ayrıca da teknolojik olarak artık insanların farklılık beklentisi içerisinde olduğuna inanıyorum.



Bu içerik 575 defa okundu.