GEÇMİŞTEN GELECEĞE ENDÜSTRİYEL REKLAMCILIK ELE ALINDI

GEÇMİŞTEN GELECEĞE ENDÜSTRİYEL REKLAMCILIK ELE ALINDI
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, ARED iş birliği ile “Geçmişten Geleceğe Endüstriyel Reklamcılık Paneli” düzenledi.


İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, ARED iş birliği ile “Geçmişten Geleceğe Endüstriyel Reklamcılık Paneli” düzenledi. 25 Nisan’da düzenlenen panelde ARED Açıkhava Reklamcıları Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri endüstriyel reklam sektörüne ilişkin bilgi paylaşımlarında bulundu.

Alev Ofluoğlu Konferans Salonunda gerçekleşen, açılış konuşmasını İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aysel Aziz’in, Moderatörlüğünü ise Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nizar Aslan’ın yaptığı panelde, ARED Başkan Yardımcısı Şahin Acar, ARED Genel Sekreteri İbrahim Demirseren, ARED Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Göktürk ve Ajans Bir Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Öğretim Görevlisi Murat Şam endüstriyel reklamcılık sektörünü, sektörün rakamsal büyüklüğünü, reklamcılık teknolojisini ve reklamcılığın geçmişini akademisyen ve öğrencilere aktardılar.

Panelin “Geçmişten Günümüze” temalı olan ilk bölümünde ARED Başkan Yardımcısı Şahin Acar “Levhacılıktan Tabelacılığa” başlıklı sunumunda endüstriyel reklamcılık sektörü tarihinin, insanlığın ilk iletişim ihtiyacıyla başlayıp, yazının bulunuşu ve ticaretin gelişmesiyle sürdürülerek ülkemizde Cumhuriyet’in kuruluşu ve harf devrimi ile yaşanan dönüm noktasını, köy enstitüleri ile gelişen güzel yazı yazma sanatıyla grafik tasarımın başlangıcını, ekipman ve malzemelerin gelişmesiyle tabelacılığa geçişi, 196O-198O yılları arasında ithal içecek, beyaz eşya firmaları ve bankaların tabela ve reklam çalışmalarının yoğunlaşması ile tabelacılığın yurt geneline yaygınlaşmasını, 199O’lı yıllara yerli ve yabancı markaların artması ile seri üretim ve makineleşmeye geçişi, 2OOO’li yıllardan itibaren seri üretim ve teknolojiye dayalı bir sistem ile tabelacılıktan endüstriyel reklamcılığa geçişini aktardı.

ARED Genel Sekreteri İbrahim Demirseren “Sektörün Büyüklüğü” temalı ikinci bölümde endüstriyel reklam sektörünü rakamsal verilerle tanımladı. Sektörün rakamsal verilerine yönelik günümüze kadar profesyonel bir araştırma yapılmadığının ve bunların tahmini rakamlar olduğunun altını çizen İbrahim Demirseren, ARED’in de desteği ile İstanbul Ticaret Odası’nın yürüttüğü “Endüstriyel Reklam Sektör Araştırması” çalışmasının bu yıl sonuçlanmasıyla resmi rakamsal verilerin de yayınlanacağını belirtti.

“Sektörel Kariyer Alanları” konulu üçüncü bölümde ise ARED Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Göktürk sunumunda, endüstriyel reklamcılık sektörünün petro-kimya, finans, telekomünikasyon, mağazacılık ve perakende, inşaat ve enerji, hızlı tüketim ürünleri (FMCG), beyaz eşya, tekstil, hizmet, otomotiv, yiyecek ve içecek, tarım, alışveriş merkezleri ve zincir marketler, şehir mobilyaları, elektrik-elektronik, kozmetik ve ilaç gibi birçok sektöre hizmet veren ve farklı malzeme türevlerini makineler ile bir arada kullanarak birçok farklı ürünü üretebilen multidisipliner yapısını aktardı. Endüstriyel reklam sektöründeki istihdam pozisyonlarını ve üniversitelerin hangi bölümlerinden hangi pozisyonlara istihdam sağlandığını da bir tablo üzerinden aktaran Mustafa Göktürk, bu tabloya göre sektörün Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü mezunlarının sektörümüzde özellikle müşteri temsilcisi ve grafiker olarak istihdam edilebileceklerini belirtti.

Ajans Bir Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi Öğretim Görevlisi Murat Şam “Tasarımda Yaratıcılık” konulu sunumuna, Türk grafik sanatının kurucusu ve ilk büyük isimlerinden olan İhap Hulusi’yi anarak başladı. Murat Şam sunumunda yaratcılığı “bilinen iki şeyi, bilinmeyen tek şeye dönüştürmek” olarak tanımladı. Grafik tasarımı, çeşitli yaklaşım ve unsurları kapsayan geniş bir disiplin olarak tanımlayan Murat Şam, reklam tasarımı, yetenek-enerji-tutku ilişkisi, bilgi-duygu-etki ilişkisi, mecrada maksimum etki gibi alt başlıklarla ve konuları destekleyen görsellerle etkili bir sunum gerçekleştirdi. Her bölümün sunumu sonrasında öğrenci ve akademisyenlerden gelen sorular yanıtlandı. ARED Üyelerinden, Ores Display’den Hayrettin Ege, Gala Görsel Reklam’dan Oktay Dalkıran, Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz ile Geniş Format Ürünler Satış Müdürü Mehmet Döner, geçmiş dönem ARED Elazığ üyelerinden Vahit Erdem de izleyici olarak katılımcılar arasında yer aldılar. Panelin sonunda katılımcılara bir buket çiçek ve teşekkür belgesi takdim edildi.



Bu içerik 378 defa okundu.