PRODIGITAL ÇİN’DE ÜÇ FUARI ZİYARET ETTİ

PRODIGITAL ÇİN’DE ÜÇ FUARI ZİYARET ETTİ
Çin’de düzenlenen APPPexpo, DPes ve Sign-LED fuarlarını ziyaret eden Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş, fuar ziyaretiyle ilgili sorularımızı yanıtladı.


Ziyaret ettiğiniz fuarlar hakkında değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuarlarda dikkatinizi çeken yeni ürünler ve teknolojiler oldu mu?

Fuarlarda sergilenen ürünlerin ağırlık noktası UV, solvent ve eko solvent baskı makineleri oldu. Bunun dışında farklı makineler az da olsa fuarda sergilendi. Gelişen teknoloji dijital baskıyı her alanda kullanılır hale getirdi. Fuarda gördüğümüz makinelerin çoğu endüstriyel sektörlere yönelik baskı yapıyordu. Duvar kağıdı, ışıklı, ışıksız kumaşlar, ahşap, cam vb. alanlarda dijital baskı kullanılmaya başlandığı gibi; deri, suni deri, perde gibi alanlarda da dijital daha fazla tercih edilir hale geldi. Makinelerde de yeni kafa teknolojilerinin geliştiğini görüyoruz. Fuji, Epson, Ricoh, Konica, Kyocera gibi firmalar hassas ve güçlü kafalar üzerine çalışıyorlar. Kafaların ve boyaların gelişmesi dijital baskıyı her alanda kullanılabilir hale getiriyor.

Çin’deki üç tane reklam fuarını arka arkaya takip ettik. Bizdeki gibi Çin’de de reklam fuarları aşırı rekabetten dolayı aynı tarihlerde yapılmaya başlandı. Sign-Led fuarı daha çok LED ürünlerin ağırlıklı olduğu bir fuar olduğu için reklamcılar için çok zayıf bir fuar oldu. DPES Sign Fuarı ise Şangay’dan çok uzak bir mesafede yapıldığı için çok kalabalık değildi. Sonraki fuarın Şangay’da olmasından dolayı Çinli veya yabancı ziyaretçiler fuara gitmekte çok acele etmediler. Ziyaretçi sayısı gördüğümüz kadarıyla azdı. Uluslararası büyük firmalardan bazıları burada yer aldı ve kendi distribütörlerini bu bölgede ağırladı. APPP EXPO 2O19 Fuarı Şangay’da yapıldı ve diğer fuarlara nispeten çok kalabalık ziyaretçisi vardı. Bu fuarlara yaptığımız ziyaretlerin birinci amacı, distribütörü olduğumuz firmaların stantlarında bulunmak ve bizi orada görmek isteyen müşterilerimizi ağırlamaktı. İkinci amacımız, fuardaki yenilikleri takip etmek yeni anlaşmalar yapmak, uluslararası pazarın gidişatını takip etmek oldu.

Türkiye temsilcisi olduğunuz markalarla ilgili yeni gelişmeler söz konusu mu?

Türkiye temsilcisi olduğumuz markalarda bazı yenilikler yapıldı. Gongzheng, Fuji ile işbirliğini arttırarak Dimatix Starfire kafalardan sonra Gama kafalarla yeni makineler üretti. Bu kafalarla üretilen eko solvent, UV ve tekstil dijital baskı makinelerini piyasaya sürdü. Ayrıca küçük formatta eko solvent ve UV makinelerde de Epson XP kafaları kullanılmaya başlandı. Gongzheng, tekstil ve eko solvent makineler için Japonya’da 2,5 pl’lik yeni bir kafa ürettirdi ve bu kafayla üretilen makineleri piyasaya sunmaya başladı. Bu makineleri önümüzdeki aylarda satışa sunmayı düşünüyoruz. Firma, 5 metre enindeki makineleri de çeşitlendirdi ve 3 seri makine piyasaya sunuldu. Bir diğer temsilcisi olduğumuz Kore menşeli Dilli firması, dünyanın en büyük UV makine üreticisi diyebiliriz. Bünyesindeki makinelere ek olarak daha geniş ve daha hızlı makineler üretip piyasaya sundu. Ayrıca daha ekonomik seri olması için 16Ocm’lik Neoearth isimli uygun maliyetli bir makine bu fuardan hemen önce satışa sunuldu. Dilli single pass sistem etiket baskı makinelerinin enini 21 cm’den 35cm’e ve 5O cm’e çıkardı. Bu makinelerin hızlarını 35m/dk’dan 7Om/dk’ya kadar çıkardı ve bu makineler de piyasaya sürüldü. Bir diğer temsilcisi olduğumuz marka olan Mutoh (Japon) eko solvent, UV ve tekstil baskı makinelerinde iyileştirmeler ve hız arttırmaları yaptı. Mutoh Valuejet modelinde Roll to Roll UV ve Hibrit UV makine modellerini piyasaya sürdü. Ayrıca Ricoh kafa (8Gen5) flatbed geniş format makinenin de satışına başladı.

Ziyaretiniz sırasında yeni temsilcilikler ve iş birlikleri için görüşmeleriniz oldu mu? Bu görüşmeler neticesinde bünyenize ekleyeceğiniz yeni ürün grupları olacak mı?

Ziyaretimiz süresince yenilik yapan tüm firmalarla görüşmeye çalıştık. Çeşitli sektörlere dijital baskı makinesi satan diğer ülkelerdeki distribütörlerle görüş alışverişinde bulunduk. Üretici firmaların bazılarının tanıtım toplantılarına katıldık. Yeni yıl için distribütörlük sertifikalarımızı aldık ve yeni bazı anlaşmalar yaptık. Bu kapsamda biz de çalıştığımız firmaların yeni geliştirdikleri teknolojilere yoğunlaşmış durumdayız. Özellikle endüstriyel sektörlere yönelik geliştirilen dijital baskı makinelerimizin satışına ağırlık veriyoruz.

2O19 yılı içinde nasıl bir satış politikası izleyeceksiniz?

Piyasayı hareketlendirmek için çeşitli kampanyalar ve alternatifli ödeme planlarını müşterilerimize sunuyoruz. Bu dönemde herkesin birbirine yardımcı olması gerekiyor. Bizler satıcı olarak kârlarımızdan fedakarlık edeceğiz. Müşteriler ödemelerde biraz daha hassas davranacaklar ve herkes ayakta kalacak. Müşterilerimiz yeni teknolojileri alabilmeleri için eski makinelerini değerlendirip kalan ödemeyi aldığımız durumlarda oluyor. Rekabet ötesindeki durumlar bizi oldukça rahatsız ediyor. Biz reklam yapıyoruz, tanıtım için bir sürü para harcıyoruz, markalarımızı bir yere getiriyoruz. Bazıları bizim markalarımızı kullanıp kendi makinelerini satmaya çalışıyorlar. Hatta bizim markamızla internete reklam veren firmalar var. Müşteri daha sonra bu kişilere sorduğunda (aynı makine değil diye) aynı kafaları kullanıyor, aynı makine sayılır diye cevap veriyorlar. Rekabette herkesi makul olmaya ve ticari ahlak ve kurallara uymaya davet ediyorum. Çirkin rekabeti yapanlar aşırı hırsla hareket edenler kendine zarar verdiği gibi sektördeki diğer firmalara da zarar veriyor. Şuna inanmalıyız ‘’Kısmetten ileriye yol yoktur’’ boşuna başkalarının üzerine basmaya ve adımızı kötüye çıkarmaya, güvenirliğimizi kaybetmeye gerek yoktur. Herkes kendi rızkının peşinde olursa her şey daha güzel olacaktır.



Bu içerik 225 defa okundu.