ETKİNLİK AFİŞLERİ TASARLAYANLAR İÇİN 10 İPUCU

ETKİNLİK AFİŞLERİ TASARLAYANLAR İÇİN 10 İPUCU
Etkinlik afişi tasarlamak, daha önce yeterli deneyime sahip olmayan tasarımcılar için büyük bir sıkıntı yaratabilir ve şu tür soru işaretleri doğurabilir: “Bu afiş insanları şaşırtacak mı?” “Etkili olacak mı?” Peki bu tür sorunların üstesinden gelmek için neler yapmalı? İşte etkili ve okunması kolay afişler tasarlamak için 1O ipucu…


Etkinlik afişi tasarlamak, daha önce yeterli deneyime sahip olmayan tasarımcılar için büyük bir sıkıntı yaratabilir ve şu tür soru işaretleri doğurabilir:

“Bu afiş insanları şaşırtacak mı?”

“Etkili olacak mı?”

Peki bu tür sorunların üstesinden gelmek için neler yapmalı? İşte etkili ve okunması kolay afişler tasarlamak için 1O ipucu…

1- Temel bilgileri hatırlayın: ne, nerede, ne zaman, neden ve kim?

İyi bir afiş tasarımı, şu soruları dikkate alarak başlar: Ne, nerede, ne zaman, neden ve kim?

• Hangi etkinlik gerçekleşiyor?

• Nerede gerçekleşiyor?

• Ne zaman gerçekleşiyor?

• Neden gerçekleşiyor?

• Kim düzenliyor?

En etkili afiş tasarımları yukarıdaki beş soruya cevap verir. Ortalama bir insanın dikkat süresi çok sınırlıdır ve tek yapmanız gereken çok kısa sürede okuyucuya temel bilgileri vermek. Eğer okuyanlar detaylı bilgi almak istiyorsa size (telefon ya da web sitesi ile) nasıl ulaşabileceklerini de gösterebilirsiniz.

2- Ölçeği düşünün: okunabilirlik

Afişinizin ne kadar büyük olacağını da göz önünde bulundurmalısınız. Otomobillerde yolculuk eden insanlara gsterilecek büyük bir afiş tasarlıyorsanız ve harf yüksekliği yalnızca 6 inç ise, o zaman okunabilir maksimum mesafe 6O metredir. Saatte 6O mil hızla, bir arabanın içindeki bir insanın afişi okumak için bir saniyeden daha az süresi vardır.

Şimdi bunu 48 inç harf yüksekliğiyle karşılaştırın. Okunabilir mesafe şimdi 48O fit ve bir saatte 6O mil hızla seyahat eden bir kişinin onu okumak zorunda kalması 5.25 saniye. 1 saniyeden çok daha uzun, ama yine de insanlara uzun bir roman okutmanıza gerek yok.

3- Kurulum yerini planlayın: Engellerden kaçının

Afişin nereye kurulacağını da dikkate almanız gerekir. Afiişi zorlayıcı veya okunmasını imkansız kılacak herhangi bir fiziksel engel var mı? Bunu tespit etmenin en iyi yolu, işaretin bulunduğu fiziki bölgeye gitmektir. Hedef kitleymiş gibi davranın (yaya olarak veya bir otomobilin içinde olsun) ve ardından insanların afişinizi görmesini engelleyebilecek herhangi bir fiziksel engel olup olmadığını görün.

4- Kurulum yerini planlayın: Karıştırmaktan kaçının

Afişinizin kurulacağı alanın rengini de göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin, etkinlik afişi krem rengi bir duvara monte edilecekse ve etkinlik afişiniz krem rengi ise, insanlar onu okumakta zorlanacaktır. Mükemmel tasarlanmış bir etkinlik afişine sahip olabilirsiniz, ancak kurulacağı yerin arka planıyla karışırsa, genel olarak iyi bir etkisi olmaz.

5- Bir eylem çağrısına ihtiyacınız var mı?

Eylem çağrısı, insanların bir eylem gerçekleştirmesi için hazırlanan talimat veya yönergedir. Bir afiş tasarlarken sahip olduğunuz eylem çağrısı kritiktir. İnsanlara “x, y veya z” nin olmasını istiyorlarsa ne yapmaları gerektiğini söylerler. Birkaç örnekle açıklayalım:

• Şimdi satın al

• Sınırlı Alan, Hemen Kaydolun

• Bilgi için arayın

Harekete geçirme ifadesi olmayan afişler, çağrıya sahip olanlardan daha az etkilidir. Afişiniz hem bilgilendirici hem de öğretici olmalıdır. Bilgi neyi, nerede, ne zaman ve niçin olduğunu gösterir. Eylem çağrısı ise okuyucuyu etkinliğe katılmaya ikna eder.

6- Renkleri sınırlayın

Kullandığınız renk sayısını iki ile sınırlamanız gerekir. Araştırmalara göre, bir afişe eklenen ekstra bir renk, o mesajın okuyucunun % 78 oranında daha fazla aklında kalmasını sağlıyor. Renklerin sınırlandırılması esastır, çünkü rengin anlamı vardır. Bir afişe 3, 4 veya hatta 5 renk eklemeye başladığınızda, insan gözünde işler karışır. Neye odaklanması gerektiğini ayırt edemez, okuyucu için kafa karıştırıcı bir kaosa dönüşür.

7- Grafikleri sınırlayın

Çalışmalar, bir fotoğraf kullanıldığında okunabilirliğin %3OO’e kadar çıktığını gösteriyor. Ancak, bu yalnızca bir görsel için geçerlidir. Eğer afişte yoğun görsel kullanılırsa, insanların okuması giderek zorlaşıyor. Çok fazla grafik varsa, kelimelerin aktarmaya çalıştığı mesajdan uzaklaşılıyor.

8- Tasarımı basit tutun

Tasarımı basit tutmak, renklerin, grafiklerin sınırlandırılması ve bilginin kısa ve öz tutulmasıdır. Çok fazla bileşenin olduğu bir tasarımda, okuyucu tasarımın neresine odaklanacağını kestiremediği için kimse afişi okuyamaz.

9- Bir kenarlık ekleyin

Kenarlık eklerseniz, okuma hızını %26’ya kadar artırmak mümkün. Bunun nedeni de kenarlıkların gözlerinizi belirli bir alana (afişin kendisi) odaklanmaya zorlamasıdır. İzleyicilerin afişte ne olduğunu okumak için sınırlı bir zaman dilimi olduğundan, (özellikle otomobil trafiğini hedefleyen tasarımlarda) böyle bir sınır kullanılması önerilmektedir.

10- Beyaz boşluktan yararlanın

Beyaz boşluk, afişinizde metin veya grafiklerin yer aldığı herhangi bir boşluktur. Çok az boşluk var ve afiş kalabalık görünüyorsa tasarımın okunması zor olabilir. Aynısı metin için de geçerli. Metninizi ve grafiklerinizi hareket ettirmeyi deneyin; böylece her şey göze dengeli görünecek. Tasarımınızı tamamladıktan sonra, fiziksel olarak bilgisayarınızdan ayağa kalkıp uzaktan monitörünüze bakabilirsiniz.

Kaynak: AlphaGraphics



Bu içerik 782 defa okundu.