ORES TANITIM SİSTEMLERİ VISCOM 2O19 FUARI’NDA AVRUPA PAZARIYLA BULUŞTU

ORES TANITIM SİSTEMLERİ  VISCOM 2O19 FUARI’NDA  AVRUPA PAZARIYLA BULUŞTU

Öncelikle fuarla ilgili genel değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz?

VISCOM Fuarı genel anlamda, beklediğimiz gibi küçük bir fuardı. Açıkçası arada 2O18 yılında fuarın atlanmış ve 2O19 yılında PSI ile birleştirilmiş olmasının pozitif yanları olacağını düşünmüştük ancak bununla ilgili konuya birazdan daha detaylı değineceğim. Bunun dışında organizasyon olarak, her zamanki gibi güzel ve katılımcılara zorluk çıkartmayan, destekleyici bir fuardı.

Üstelik son dönemdeki fuarların tersine, makine satıcısı firmaların daha az rağbet göstermiş olmaları da bizi sevindirdi. Bu sayede açıkçası gerçekten sektör ile alakalı insanlar fuara katılma fırsatı bulmuş oldular.

Fuarda tanıttığınız ürün grupları neler? Varsa yeni ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Fuarda özellikle TEKSTİL ÇERÇEVE ve LED IŞIKLI ürünlerimizi tanıttık. Fuar gereği mevcut ürün gruplarımızdan sadece bu iki gruba yer vermiş olduk ki şu anda sınıflandırdığımızda 22 ayrı ürün grubu ve 35O adetin üzerinde farklı model çalışıyoruz.

TEKSTİL ÇERÇEVE ürün grubumuz, son dönemde en kuvvetli olduğumuz ürünlerimizin başında geliyor. Ürün çeşitliliği, kullanım alanımızın genişliği ve ürünleri sunuş şekillerimiz açısından başarılı olduğumuz bir grup. Hemen ardından, kendi bünyemizde ürettiğimiz LED aydınlatmalı ürünlerimize yer verdik. Her iki ürün grubumuzda da yeni modellerimizin tanıtımını yaptık.

Fuarda ürün yelpazeniz içerisinde ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği ürünler nelerdi?

Halihazırda iki ürün grubu ile katılmış olduğumuz için zaten biz ziyaretçilerimizi kendimiz seçmiş ve yönlendirmiş olduk. Her iki ürün grubumuz da ciddi bir beğeni ve ilgi gördü. Tüm yelpazemiz yerine bu şekilde bir katılımın çok daha verimli olduğunu da VISCOM gibi bir fuarda test etmiş olduk.

Ziyaretçilerin ürünlerinize ve markanıza gösterdiği ilgi nasıldı? Bir Türk markası olarak Avrupa pazarında nasıl ilgi gördünüz?

Açıkçası Avrupa ve hatta tüm dünya ülkeleri ile yaklaşık 2O yıllık bir ticaret geçmişimiz var. Bu nedenle ziyaretçilerimizin bir kısmı bizleri zaten bilen, tanıyan, ismimizi duymuş olan firmalardı. Bunların dışındakiler ise bizlere gayet olumlu yaklaştılar.

2O yıllık süre içerisinde bir Türk markası olduğumuz için hiçbir zaman tepki almadık. Ancak kabul etmek gerekiyor ki Avrupa firmalarında özellikle olumsuz bir ön yargı oluşmasına sebep olmuş ve oluşturmaya da devam eden yerli girişimcilerimiz var. Bu tür olumsuz etkiler yaratan girişimciler nedeniyle zaman zaman bizlerin de zorluk çektiğimiz dönemler oldu.

Tanıtım sistemleri ürün yelpazenizle bir Türk markası olarak Avrupa pazarındaki konumunuzu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sektörümüzün kurucu ve geliştirici firmalarından biri olarak 25 yılı aşkın bir süredir, GÖRSEL İLETİŞİM ÜRÜNLERİ’ni üretmeye ve pazarlamaya devam ediyoruz. Bu zamana kadar 2O’den fazla Avrupa fuarına katıldık. Sektörümüzdeki tüm firmalar ismimizi pozitif bir algı ile tanırlar. Çalıştığımız bütün partnerlerimize sadece ürün kalitesi olarak değil, hizmet kalitesi olarak da en iyisini sunduğumuz için sektördeki olumsuzluklara rağmen büyümeye ve ilerlemeye devam etmekteyiz. Tüm bu yönlerimizle de Avrupa genelinde üretici firmalar arasında en ön sıralardayız. Markamızın bilinilirlik ve güven sıralaması da oldukça yüksek durumdadır. ORES olarak, 25 yılı aşkın süredir birlikte çalıştığımız partner firmalarımıza sadece kaliteli ürün değil, sağlam ilişkiler, güven ve yenilikçi bir vizyon üretiyoruz.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

VISCOM Fuarı’nın küçük olsa da sektöre hitap ettiği için başarılı bir fuar olduğunu düşünüyorum. Eskiden ülkemizde yapılan fuarlarda da sadece ithalatçı firmalar ya da makine tanıtımı yapan firmalar değil, gerçek üreticiler katılıyordu. Sektörümüzün bu konuda çok ciddi yara aldığını düşünüyoruz. Benzer bir katılımcı dağılımı olması durumunda, ülkemizde de benzer fuarlarda yer almaktan keyif alacağız.



Bu içerik 563 defa okundu.