2O19’DA BASKI ENDÜSTRİSİNİ YENİDEN TANIMLAYACAK 7 TREND

2O19’DA BASKI ENDÜSTRİSİNİ  YENİDEN TANIMLAYACAK 7 TREND
Baskı sektörüne yoğunlaşan İngiliz araştırma şirketi Quocirca, 2O19 yılında baskı sektörünü şekillendirecek 7 trendi açıklıyor.


1. Nesnelerin interneti, baskı güvenliği harcamalarını artıracak

Nesnelerin interneti (IoT) cihazlarındaki güvenlik açıkları, IoT cihazlarından yararlanan siber saldırılar nedeniyle saldırıya açık hale gelecek. Günümüzün baskı ortamını korumak, özellikle eski ve yeni cihazları tehlikeye atan donanımların karmaşıklığı nedeniyle zordur. GDPR, baskı güvenliğinde bazı gelişmelere yol açtı, ancak yazıcılar ve akıllı MFP’ler üzerindeki potansiyel IoT güvenlik riskleri konusunda hala farkındalık yok. Saldırganlar ise sadece baskı cihazlarında depolanan gizli bilgileri aramakla kalmaz, aynı zamanda bunları ağ erişim noktaları olarak kullanmak için de kullanırlar. Daha fazla MPS sağlayıcısı baskı cihazlarını yönettikçe, güvenlik de olağanüstü hale gelecektir. Otomatikleştirilmiş, bulut tarafından sağlanan yama yönetimi, keşfedilen güvenlik açıklarının en kısa sürede düzeltilmesini sağlar. 2O19’da da özellikle de yönetilen baskı hizmeti (MPS) sağlayıcıları, baskı güvenliği ürünlerini ve hizmetlerini artıracak gibi görünüyor.

2. Devam eden baskı ve dijital birlikteliği

Baskı ve dijitalin birlikteliği, 2O19’da entegre belge iş akışı için artan talebi yükseltecek. Dijital ve mobil teknolojilerin hızla benimsenmesine rağmen, birçok işletme baskıya bir ölçüde güvenmeye devam ediyor. Quocirca’nın Global Print 2O25 çalışması, işletmelerin %64’ünün 2O25’te bile baskı işlerinin günlük işler için önemli olacağına inandığını ortaya koydu. Bütün bunlar, MPS sağlayıcılarının, entegre kağıt ve dijital iş akışı hizmetleri hakkında net bir teklif sunmalarına yönelik önemli bir fırsattır. Bu noktada 2O19’da işletmelerin mevcut Akıllı MFP yatırımlarını daha iyi kullanmaları gerekecek. İşletmeler dijital girişimlerle rehberlik aradıkça, verimliliklerini artırmak için dijital iş akışı becerisine sahip olan MPS sağlayıcıları devreye girecek.

3. Cloud MPS yaygınlaşıyor

Bulut tabanlı MPS daha belirgin hale gelecek ve baskı yönetimi ile ilgili yükleri azaltacaktır. Yerinde baskıyı yönetmek maliyetli bir süreçtir. Örneğin, yönetimi buluta taşıma, baskı işlerinin birden fazla şirket içi sunucu yerine sanal bir yazdırma sunucusuna gönderilmesini sağlar. Birkaç üretici geçtiğimiz yıllarda bu yönde adımlar attı. Bazı firmaların bulut hizmeti, baskı işlerinin güvenlik duvarında tutulmasını ve müşterilere bulut hizmetlerinin verimliliğini sağlayan ve güvenlik sorunlarını en aza indiren bir hibrit seçenek sunuyor. Bulut hizmetleri, karlılığı arttırmak ve müşteri ilişkilerini derinleştirmek için, MPS’ye esnek ve düşük maliyetli bir yaklaşım ve KOBİ pazarına erişim sağlamak isteyen kanal ortakları sunar. 2O19 kuşkusuz daha fazla MPS sağlayıcısının geleneksel tekliflerini Bulut’a taşıdığını göreceğiniz bir yıl olacak.

4. Büyük veri analizinin vaadi kısa vadede gerçekleşmeyecek

Büyük veri fırsatı, baskı endüstrisi için muazzam bir potansiyele sahip olsa da, çoğu üretici bu konuya henüz yatırım yapmadı. Bazı önde gelen MPS satıcıları baskı uygulamalarını optimize etmek için neyin kim ve nerede tarafından yazdırıldığını veya tarandığını analiz edebilecek olsa da, bu yeterli düzeyde yapılmadı. Oysa ki üreticiler tüm bu bilgileri müşteri görüşleri almak, pazarlamak ve yeni hizmetler sunmak için kullanabilirler. Bununla birlikte, baskı yönetimi analiz araçları genellikle büyük veri analizi için tasarlanmamıştır ve birçok MPS sağlayıcısı gerekli iş zekası analiz becerilerinden yoksundur. Büyük veri ve tahmine dayalı analitik kullanımı, yeni uzmanlık ve yetkinlikler gerektirecektir. Bunun, organik olarak veya yeni işbirlikçi ortaklıklar aracılığıyla yürütülen, büyük veri yetenekli bir kazanım stratejisi ile inşa edilmesi gerekecektir. Zaten bu alanda adım adım ilerleyen satıcılardan biri olan Ricoh, sanal toplantı odaları, etkileşimli beyaz tahtalar ve video konferans gibi ek işbirliği ve iletişim hizmetlerini içeren akıllı iş yerlerinin tasarlanmasına yardımcı olacak kapsamlı analitik hizmetleri sunuyor.

5. BT hizmetleri uzmanlığı çok önemli olacak

Quocirca’nın Print 2O25 araştırması, işletmelerin 2O25 yılına kadar geleneksel baskı tedarikçilerine göre BT servis sağlayıcılarını tercih edeceğini ortaya koydu. Kanal ortakları, BT uzmanlıklarını organik olarak veya deneyimli BT servis sağlayıcılarıyla iş birliği yaparak, daha geniş bir ürün portföyüne erişim sağlayarak baskı sunmalarını sağlamalı. Kyocera, Konica Minolta, Ricoh ve Sharp dahil olmak üzere bazı üreticiler, BT yönetimi yeteneklerini büyük ölçüde satın alma yoluyla genişleterek, çoktan değişti; 2O19’da daha fazla faaliyet beklenebilir.

6. Önde gelen oyuncular yönetilen IoT hizmetleri sunacak

MPS sağlayıcıları, ağdaki en köklü IoT tipi cihazları yönetme konusunda güçlü bir mirasa sahiptir – baskı makineleri ve çok işlevli yazıcılar (MFP’ler). Etkili MPS platformları, baskı makinesi altyapısının performansını, güvenilirliğini, güvenliğini ve sürekliliğini cihaz izleme, analiz, uzaktan tanılama ve bakım gibi işlemler için zaten yönlendirmektedir. Varlık yönetimi, hata tespiti, akıllı analiz ve uzaktan izleme sunan kurumsal IoT platformlarının ortaya çıkışı, MPS sağlayıcılarının IoT alanına katılma konusunda daha geniş bir fırsat sunuyor. Bu fırsat, geleneksel BT uç nokta cihazlarıyla sınırlı değildir, aynı zamanda akıllı işyeri, aydınlatma ve video kameralar gibi akıllı bina varlıklarını da kapsayabilir. Kurumsal IoT hız kazanırken, MPS sağlayıcıları teknolojilerini kurumsal IoT platformlarıyla bütünleştirme fırsatlarını değerlendirmelidir. Yönetilen IoT hizmetleri çok çeşitli fırsatlar sunsa da, sağlayıcıların güvenlik zorluklarını da göz önünde bulundurmaları gerekir. MPS sağlayıcılarının çoğu, baskı cihazlarını dış saldırılarına karşı korumak ve gizli bilgilerin açığa çıkmasını önlemek için sağlam güvenlik sağlarken, yeni IoT aygıtlarının yönetimi, aygıt açıklarını tespit etmek ve izlemek için yeni uzmanlıklar gerektirir. IoT cihaz yönetimi ve güvenliği konusunda uzmanlık kazanmak için üçüncü taraf sağlayıcılarla işbirliği yapmak ve ortak çalışmak, bu nedenle yeteneklerini genişletmek için en iyi yoldur.

7. Yapay zeka işyerine giriyor

Akıllı iş yeri teknolojisi hizmetleri yapay zekayı güçlendirmeye başlayacak. 2O18, akıllı yazıcılar ve MFP’ler için temel ses tanıma yeteneklerinin ortaya çıktığını gördü. Bunların 2O19’da geliştirilmesini görmeyi bekleyebiliriz. HP ve Xerox, her ikisinin de gelişmiş özelliklerine sahiptir. Momentum, büyük ölçüde Google ve Amazon gibi şirketlerle olan ortaklıklara bağlı olacaktır. Geleneksel baskı üreticileri için de bu yeteneklerin geliştirilmesi geleceğin iş yerlerinde kilit nokta olacaktır. Gelecek yıl boyunca önümüze çıkacak olan trendler içerisinde sadece üreticilerin sunacağı olanaklar değil, aynı zamanda akıllı işyeriyle ilgili hizmetler sunma potansiyeli de öne çıkacak.Dijital dönüşüm, çoğu işletmenin gündeminde olmaya devam edecek ve bu, sektör oyuncularının ürünlerini ve hizmetlerini işletmelerin verimliliklerini artırmalarına yardımcı olmak için konumlandırma fırsatı olarak öne çıkacak.



Bu içerik 379 defa okundu.