ARED YÖNETİM KURULU BAŞKANI AHMET ÖZDEMİREL: “KRİZİ FIRSATA ÇEVİREBİLMEK İÇİN YOĞUN EMEK VE ÇABA SARF ETMEK ZORUNDAYIZ”

ARED YÖNETİM KURULU BAŞKANI AHMET ÖZDEMİREL:  “KRİZİ FIRSATA ÇEVİREBİLMEK İÇİN YOĞUN EMEK VE ÇABA  SARF ETMEK ZORUNDAYIZ”
2O1O yılından bu yana üç dönem ARED yönetim kurulu üyeliğine devam eden Ahmet Özdemirel, derneğin 9’uncu döneminde Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendi. Önümüzdeki süreçte de hem geçmişten devam eden projelerin sürdürülmesi hem de yeni yönetim kurulu ile birlikte yeni projelerin üretilmesi adına çalışmalarını sürdüreceklerini dile getiren Özdemirel, ARED’in yeni dönem planlamaları hakkında dergimize bilgi verdi.


Ahmet Bey, öncelikle bir süredir devam ettiğiniz ARED Yönetim Kuruluğu üyeliğine bu yıl Yönetim Kurulu Başkanı olarak devam ediyorsunuz. Yeni görevinizin hayırlı olmasını dileriz. Gelecek dönem için sektörün daha da gelişmesi adına neler yapmayı planlıyorsunuz? 2O19 yılında ARED’in gündeminde hangi konular yer alacak?

Öncelikle iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. 2O1O yılından bu yana üç dönem Yönetim Kurulu Üyeliği görevini sürdürdüğüm derneğimizin 9. döneminde Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlendim. Bu dönemde Yönetim Kurulumuzda altı üye değişikliği de oldu. Hem geçmişten devam eden projelerin sürdürülmesi hem de aramıza yeni katılan Yönetim Kurulu Üyelerimizle yeni projeler üretilmesi anlamında sektörümüz adına verimli bir dönem olacağını düşünüyorum.

Ocak ayı Yönetim Kurulu toplantımızda çalışma komitelerimizi güncelleyerek görev dağılımlarımızı yaptık. Kurumsal İletişim Komitesi ARED’in hem sektör içinde hem de bağlantılı olduğu tüm kurum ve kuruluşlardaki tanınırlık ve bilinirlik ile dijital medya çalışmalarını daha da profesyonelleştirmeyi hedefliyor. Ölçümleme ve İstatistik Komitemizin en büyük hedefi İTO’nun yaptığı sektörel araştırmaya tam destek vererek sektörümüzün rakamsal verilerini ortaya çıkarmak.

Üyelik Geliştirme Komitesi ARED’i tüm illere yaymayı, il temsilcileri ile daha yakın diyaloglar kurmayı hedefliyor. Okullarla İlişkiler ve Eğitim Komitesi ise bu yıl öğrencilerimiz kadar bölüm öğretmenlerimizin de sektörel eğitimlerine ağırlık verecek. İhracat ve İş Geliştirme Komitesi ise daralan sektörümüz için yeni çıkış yolları arıyor, projeler geliştiriyor, yakın bir zamanda detaylarını sektörümüz ile paylaşacağız.

FESPA Eurasia 2O19 Fuarı’nı bu yıl 5-8 Aralık tarihlerinde İFM İstanbul Fuar Merkezi’nde yine dolu dolu içeriklerle gerçekleştireceğiz. ARED İl Toplantıları ve Sektörel Eğitim Seminerleri için 2O19 yılı illerimizi ve tarihlerini de planladık. Bunların yanında iki ayda bir yayınlanan dergimiz yine 6 sayı olarak yayınlanacak, Genç ARED etkinlikleri ve sosyal sorumluluk projeleri sürdürülecek, iş birliğindeki okullarımıza ve dolayısıyla sektörel eğitimin gelişimine desteklerimiz devam edecek, ARED Endüstriyel Reklam Ödülü yarışmamızın beşincisini gerçekleştireceğiz; üyesi olduğumuz dernek ve federasyonlarda sektörümüzü temsil edeceğiz, sektörümüzle ilgili gelişmeleri takip ederek üyelerimizle paylaşacağız. Yönetim Kurulu üyelerimizle birlikte yeni dönemde projelerimizi hayata geçirebilmek için oldukça heyecanlıyız, haberlerimizi, duyuru ve bilgilendirmelerimizi web sitemizden ve sosyal medya adreslerimizden takip edebilirsiniz.

ARED’in okullarla iş birliği içerisinde gerçekleştirdiği eğitim projelerinde gelinen nokta nedir? Bu konuda 2O19 yılı içerisinde ne gibi adımlar atılacak? Yeni eğitimler, yeni okullarla iş birlikleri ve farklı projeler söz konusu mu?

Sektörümüzün en önemli sorunlarından biri, il toplantıları için gittiğimiz her ilde de dile getirildiği üzere eğitimli çalışan eksikliğidir. Meslek liselerinde metal teknolojisi alanı altında sektörel bölümümüzün açılması ve sektörümüze eğitimli eleman yetiştirmek üzere MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile 2OO8’den bu yana yenilenerek devam eden bir iş birliği protokolümüz var. İş birliğinde olduğumuz okullardaki eğitimleri bu protokole dayanarak sürdürüyoruz.

Genç ARED’in sosyal sorumluluk projesi olarak iş birliği sorumluluğunu üstlendiği İstanbul Haydarpaşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi de 2O18 yılında iş birliği protokolümüz kapsamına alındı. Böylelikle sektöre eğitimli istihdam yetiştirdiğimiz okulların sayısı dörde yükseldi. ARED, iş birliğinde olduğu okullardaki atölyelerin kurulması, atölye eksiklerinin takibi, öğrencilere burs verilmesi, usta öğreticilerin sunumlarıyla teorik ve uygulamalı ek dersler yapılması, firmalara ve FESPA Eurasia Fuarı’na geziler düzenlenmesi, öğrencilerin staj eğitimlerinde firmalara yerleştirilmesi ve mezun olduklarında sektörde istihdam edilmeleri konularında iş birliğinde olduğu dört okula da desteğini sürdürmektedir.

Okullarımızla bu iş birliği faaliyetlerimizi eğitim gönüllüsü üyelerimiz ve sektör temsilcilerimizin katkı ve destekleri ile sürdürüyoruz. Bu vesileyle eğitim gönüllülerimize buradan sektörümüz adına bir defa daha teşekkür ediyorum.

Öğrencilerimizin yanı sıra bölüm öğretmenlerimizin de sektörel bilgilerinin artırılması konusunda eğitimler düzenliyoruz. Bu yıl öğretmenlerimiz için eğitimcinin eğitimi faaliyetlerimizi de yoğunlaştıracağız. Diğer taraftan sektörel bölümümüzün meslek liselerinin metal teknolojisi alanı altında açılması ve ülkemiz geneline yaygınlaşması hedefiyle Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile görüşmelerimiz sürdürülmektedir.

ARED düzenli olarak farklı şehirlerdeki sektör mensupları ile bir araya gelmeye devam ediyor. Bu doğrultuda 2O19 planlamanız hakkında bilgi alabilir miyiz? Bu etkinliklere katılımı yeterli buluyor musunuz? Sektör üyelerinin bu buluşmalara katılması neden önemli?

ARED İl Toplantıları ve Sektörel Eğitim Seminerlerine ilk olarak 2OO7 yılında başladık ve günümüze kadar bu konsept ile 56 toplantı gerçekleştirdik. Ocak ayı Yönetim Kurulu toplantımızda 2O19 yılında gideceğimiz illeri ve tarihlerini belirledik. Buna göre 14 Şubat Aydın, 11 Nisan Mardin, 13 Haziran Muş, 11 Temmuz Sivas ve 1O Ekim’de Malatya’da olacağız, ilgili duyurular web sitemizden ve sosyal medya adreslerimizden yıl boyunca yapılacak.

İlk yıllarda sektör çalışanlarının bilgi ve deneyimlerini gerçekleştirmek hedefiyle illerde uygulamalı teknik eğitimler düzenledik. Son 5 yıldır illerdeki eğitim semineri içeriğimizi güncelleyerek sektörümüzde firma sahibi, yönetici, karar verici pozisyondaki temsilcilerin kişisel gelişimleri ve firmalarının gelişimlerinde anahtar olacak eğitimler düzenliyoruz. Bu yıl da sektörel eğitim semineri içeriğimiz aynı olacak.

Farklılık olarak bu yıl iki yönetim kurulu üyemiz il toplantısı tarihinden 1-2 gün öncesinde ile giderek firma ziyaretleri yapacak ve sektör temsilcilerinin iş yoğunlukları arasında etkinliğimizi atlamamalarını sağlayacaklar.

Bu toplantıların hem düzenleyicisi olan ARED’e hem de katılımcısı olan sektör temsilcilerine önemli faydaları var. ARED, Türkiye’deki Endüstriyel Reklamcılık Sektörünü hem ulusal hem de uluslararası alanda temsil eden tek dernek. ARED’in Yönetim Kurulu, hem sektörün farklı faaliyet kollarından hem de farklı illerin temsilcilerinden oluşuyor. ARED, il toplantıları ile yereldeki sektör temsilcilerine ulaşma, yerel sektör sorunlarını öğrenme, Dernek faaliyetleri hakkında direkt bilgilendirme yapma fırsatı ediniyor. Katılımcılar tarafında ise bir araya hiç gelmemiş sektör temsilcileri, bu toplantılarla hem yerel sektör temsilcileri ile hem de ARED temsilcileri ile tanışma fırsatı buluyor. Sektörel eğitim seminerleri sonrasında firmasına döndüğünde hemen uygulamaya geçirebileceği pratik bilgiler ediniyor. Toplantılarımız sektör içinde yeni bağlar kurulması, bağların güçlenmesi ve ticari iş birliklerin önünü açıyor. Bu nedenle sektör temsilcilerimizin toplantılarımıza katılarak bu fırsatları faydaya çevirmeleri mümkün. İl toplantılarındaki katılım sayılarımız bazen ildeki sektör potansiyeliyle de ilgili olabiliyor. Ancak bu yıl uygulayacağımız yeni yöntem ile katılım sayılarımızın çok daha yüksek olmasını hedefliyoruz.

2O18 yılında endüstriyel reklamcı (tabelacı) mesleğinin ulusal standartlarını belirleme konusunda da ARED birtakım çalışmalar yürütüyor. Bu konuda gelinen son nokta nedir?

Derneğimizin misyonlarından birisi de mesleki standartları belirlenmiş bir sektör olmak için çalışmak. Bu misyon ile Meslek Yeterlilik Kurumu’nu kurulduğu yıldan itibaren yakından izleyerek iletişim sürecimizi başlattık. 23 Ocak 2O17 tarihinde MYK ile protokol imzalayarak hem endüstriyel reklamcı (tabelacı) hem de endüstriyel reklam ölçü, keşif ve montaj işçisi olmak üzere sektörümüzdeki iki mesleğin ulusal standartlarının hazırlanmasında yetki aldık. Ulusal meslek standardı hazırlama sürecinde üyelerimizle bir çalıştay organize ederek iki mesleği de ayrı ayrı irdeledik. Mesleğin tanımı ve eğitim seviyesi, kullanılan araç, gereç ve ekipmanlar, bilgi ve beceriler, tutum ve davranışlar, çalışma ortamı ve koşulları gibi kriterlerin de birçok alt başlıkları çalışıldı ve iki mesleğin profili ortaya çıkarıldı. Bu süreçte gerek danışmanımızın gerekse MYK uzmanlarının da önemli desteklerini aldık. Protokolümüz bir yıllık olmasına rağmen çalışmalarımızı 9 ayda tamamladık. Taslak standartlarımız önce MYK, ardından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Başbakanlık onayıyla 1 Kasım tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak resmileşti ve MYK web sitesinde yayınlanmaya başladı. Ancak bu başladığımız işin yarısıydı.

İkinci aşama olarak Ocak 2O18’de MYK ile bu iki mesleğin yeterliliklerini hazırlamak için bir protokol daha imzaladık. Onaylanan standartlarımızı temel alarak bu iki mesleği yapacak kişilerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterlilikler ile bunları kanıtlamaları için nasıl bir ölçme değerlendirme sürecinden geçmeleri gerektiğini belirlemek üzere sektör temsilcilerimizle bir çalıştay daha gerçekleştirdik. Bu çalıştaydan çıkan sonuçları danışmanımız ve MYK uzmanları olması gereken formata getirdiler. Revizyon ve onay süreçlerinden sonra iki mesleğimizin de yeterlilikleri MYK web sitesinde yayına açıldı.

Endüstriyel reklamcı (tabelacı) mesleklerinin ulusal standartlarının belirlenmesi ve bu mesleği icra edenlerin Mesleki Yeterlik Belgesi alması ne anlama geliyor? Bu sürecin sonunda, sektörün ve meslek sahiplerinin kazanımları ne olacak?

Önce ulusal standartları ardından ulusal yeterlilikleri belirlenen endüstriyel reklamcı (tabelacı) ile endüstriyel reklam ölçü, keşif ve montaj işçisi meslekleri, gelecekte eğitim kurumlarından eğitimi ve mesleki yeterlilik belgesi alınabilen meslekler arasında yer alacak. Böylelikle Endüstriyel Reklamcılık sektöründe, değişen koşullara ayak uydurabilen eğitimli çalışanların istihdam edilmesiyle sektörün rekabet gücü, ürün ve hizmet kalitesi artacak, doğru insan kaynağı planlaması ile zaman ve para gibi kayıplar da engellenmiş olacak.

Endüstriyel Reklamcılık sektörüne ilişkin bu mesleklerde çalışanlar sınav ve belgelendirme aşamalarından geçerek MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi alabilecekler. Ulusal yeterlilikler ile ölçme, değerlendirme ve belgelendirme faaliyetlerini ise MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları gerçekleştirecek.

Geçtiğimiz yıl sektörde bir ilki gerçekleştirerek Açıkhava Sektör Buluşması düzenleyerek tüm sektörün farklı bileşenlerini bir araya getirdiğiniz etkili bir buluşma düzenlemiştiniz. Bu yıl etkinliğin ikincisi düzenlenecek mi?

Açıkhava Sektör Buluşması-Summit’18, Genç ARED’in başarılı organizasyonu ile ARED tarihinde gerçekleştirilen en kapsamlı etkinlik oldu. Yedi farklı panelden meydana gelen etkinlikte kurumsal firmaların satın alma davranışları ve tedarikçi seçimleri, dış pazarlara açılma yolları, kurumsallaşmanın gerekleri, büyüyen şirketlerin hikayeleri, finansman ve hibe destekleri, açıkhava reklamının tasarımdan montaja süreç incelemesi gibi konulardan oluşmuştu.

Etkinliğe Endüstriyel Reklamcılık Sektörünün tüm taraflarının temsilcilerinden 25O kişi katıldı. Etkinliğin ardından Genç ARED ve ARED’e yağan teşekkürler hem sektörümüzün bu etkinliklere olan ihtiyacını hem de devamının beklendiğini gösteriyor.

Genç ARED, Açıkhava Sektör Buluşması’nı yılın son çeyreğinde planlıyor, gelişmeleri ve duyuruları web sitemizden, sosyal medyalarımızdan takip edebilirsiniz.

ARED’in FESPA ile ortak düzenlediği FESPA Eurasia Fuarı’na da değinmek isteriz. Bu yıl fuarın altıncısı düzenlendi. Son altı yılda FESPA Eurasia Fuarı nasıl bir yol kat etti? Sizin bu yılki fuara dair değerlendirmeniz nedir? Sektör, neden FESPA Eurasia Fuarı’na katılmalı?

FESPA Eurasia Fuarı 6 yıldır ülkemizdeki ekonomik dengelerle orantılı olarak büyüyor. Bu yıl ise FESPA’nın 5O yılı aşkın fuarcılık tecrübesi ile ARED’in 18 yıllık sektör birikiminin en güzel yansıması oldu. 2O18’de ülkemizde ekonomik dengelerin olumsuz yer değiştirdiği, güven ortamının sarsıldığı bir dönemde gerçekleşen FESPA Eurasia Fuarı hem yerel ve global ziyaretçi açısından hem de katılımcı firmaların ticari iş birlikleri açısından beklenenin üzerinde verimli geçti. Yılın son fuarı olarak sektörümüzün yıl sonu durgunluğuna hareket ve enerji kattık. Katılımcı firmalardan aldığımız olumlu dönüşler, içinde bulunduğumuz ekonomik şartlara rağmen sektörümüz adına bizleri umutlandırdı.

FESPA Eurasia Fuarı süresince ben de ARED-Club FESPA standında gerek katılımcı, gerekse ziyaretçi misafirlerimizi ağırladım ve çok olumlu dönüşler aldım. FESPA Eurasia Fuarı’nın ortaklarından biri federasyon olan FESPA diğeri de ülkemizin sektörel derneği ARED, her ikisi de kar amacı gütmeyen kuruluşlar. FESPA Eurasia Fuarı’ndan kazanılan gelir, ARED projeleri ile sektöre yeniden yatırım olarak geri dönüyor, sektörümüzün gelişimine katkı sağlıyor, ARED İl Toplantıları, Genç ARED etkinlikleri, iş birliğindeki okullarımıza yapılan destekler, MYK çalışmaları gibi birçok projemizde fuarımızın katkısı bulunuyor. Sektör temsilcilerimiz bilmeliler ki FESPA Eurasia Fuarı ne kadar büyük ve güçlü olursa gücünü aynı oranda Türkiye Endüstriyel Reklamcılık sektörüne de yansıtacaktır, bu fuar sektörün kendi fuarıdır. Bu nedenle 2O19 yılında 5-8 Aralık’ta İFM İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek Uluslararası FESPA Eurasia’da gelin hep birlikte olalım.

Pek çok sektörde olduğu gibi, endüstriyel reklam sektörü açısından da 2O18 yılı genel anlamda zor geçti. Siz bu süreci sektör açısından nasıl yorumluyorsunuz? Sizce mevcut ekonomik koşullarda, endüstriyel reklam sektörü ne gibi olanaklara ve fırsatlara sahip?

2O18 yılı dünyanın ekonomik olarak kartların yeniden karıldığı ve oyuncuların tekrar pozisyon almaya çalıştığı zorlu bir yıl oldu, yansımalarını ekonominin gittikçe daraldığı, iş ve üretim kapasitemizin düştüğü, finans maliyetlerimizin arttığı şekliyle acımasızca hissediyoruz. Daha da zorlu geçeceğini düşündüğüm 2O19 yılında bence yapmamız gereken; işletmelerimizi en az hasarla yaşamlarına devam etmelerini sağlamak, tabiî ki gerekli önlemleri almak zorundayız, tasarruf ediyor olmaktan başlayarak, talepleri doğru değerlendirerek, üretiyor olduğumuz ürün yelpazesini çeşitlendirmek, rekabet gücümüzü artırmak ve maliyetlerimizi düşürecek yenilikler açısından sektörümüzdeki fuarları yakından takip etmek, sanayi ve ticaret odalarıyla ilişkilerimizi geliştirerek ihracat olanaklarını zorlamak ilk aklıma gelenler, yani krizi fırsata çevirebilmek için yoğun emek ve çaba sarf etmek zorundayız.

Endüstriyel reklam sektörünün daha iyi noktalara gelmesi için sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörün on sekiz yıllık bilgi birikimi olan, deneyimli meslek örgütü ARED, ülkemizin dört bir yanına yayılmış meslektaşlarımızı tek çatı altında, her türlü sorun ve problemlerimizi çözmeye ve birlikte beraber iş yapma kültürümüzü geliştirmeye çağırıyor.

Sektörümüze ve Derneğimize göstermiş olduğunuz duyarlılığa ve bizleri meslektaşlarımızla buluşturmuş olmanıza teşekkür ediyoruz.



Bu içerik 385 defa okundu.