PARVEBARPLUS SEKTÖRE YENİ BİR SOLUK GETİRECEĞİNİ FESPA EURASIA’DA KANITLADI

PARVEBARPLUS SEKTÖRE  YENİ BİR SOLUK GETİRECEĞİNİ  FESPA EURASIA’DA KANITLADI
Yeni, genç ve dinamik bir firma olarak 2O18 yılında reklam sektörüne adım atan PARVEBARPLUS, uzun yıllara dayanan sektör tecrübesine sahip ekibi ve güçlü teknolojik altyapısı ile ilk kez katıldığı FESPA Eurasia Fuarı’nda ziyaretçilerden tam not aldı. Biz de hem firmanın fuar katılımı hakkında bilgi almak hem de firmayı yakından tanımak için PARVEBARPLUS Reklam kurucu ortağı Mehmet Göğerçin ile fuarda bir araya geldik.


Öncelikle PARVEBARPLUS firmasını tanıyabilir miyiz? “PARVEBARPLUS” olarak sektöre ilettiğiniz mesaj nedir?

PARVEBARPLUS, şu anda tüm dünyada hem akademinin hem de pazarlama dünyasının konuştuğu “Pazarlama 4.O” kavramına dair ölçü birimlerinden ismini alıyor. Logomuzda yer alan “plus” ise doğadaki altın orandan türetilmiştir. Dolayısıyla PARVEBARPLUS olarak marka iletişim verimliliğini temel alan bir yapımız var. Bizler iletişim sektöründe faaliyet gösteren firmalar olarak, markalara verimlilik sağlar ve değer yaratırız. Fuar standımızda sergilediğimiz 5 metrelik ışıklı kasamızda da öne çıkardığımız mesajımız budur: ThinkBigger.

Faaliyetlerimize gelirsek, PARVEBARPLUS olarak 2O18’in Nisan ayında faaliyete başladık. Endüstriyel reklamcılık, endüstriyel baskı ve dekorasyon alanlarında hizmet sağlıyoruz. Şu anda ağırlıklı olarak baskı alanında hizmet vermekle beraber, endüstriyel reklamcılık kapsamında farklı uygulamalara da imza atıyoruz. Seyrantepe, İstanbul lokasyonundaki ofisimiz sayesinde İstanbul’un tüm noktalarına rahat ulaşım imkanı sağlıyoruz.

Şu anda hızlı tüketim ürünleri, kozmetik ve zincir mağazacılık sektörlerinde bilinen markalara yoğun olarak hizmet veriyoruz. Özellikle üçüncü havalimanına birçok baskı işi yaptık. Sadece kumaş değil farklı medyalar üzerine de yaptığımız baskı uygulamalarımızla da hizmet verdik.

Özetle, PARVEBARPLUS olarak yeni ve taze bir firma olarak sektöre yeni bir soluk getirdiğimiz inancındayız.

PARVEBARPLUS olarak sektöre ne gibi bir yenilik ve alternatif sunuyorsunuz?

Öncelikle son yıllarda hızla kullanımı artan kumaş kasalar konusunda PARVEBARPLUS olarak güçlü bir teknik altyapıya sahibiz. Bugün küçük veya büyük ebatlı kasalarda homojen ışık dağılımı elde edilmesini sağlıyor, yüksek netlikte göz alıcı sonuçlar sunuyor ve demonte kasalar ya da farklı dekoratif amaçlarla kullanılan kasaların imalatını yapıyoruz.

Şu anda Türkiye piyasasında da ışıklı kasalar yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Biz piyasada hem reklamcılardan gelen fason üretim taleplerine hem de son kullanıcıdan gelen taleplere yanıt verebiliyoruz. Hem baskı teknolojisi hem de aydınlatma olarak bu tür uygulamaların teknik altyapısına çok hakim bir ekibimiz olduğu için sektördeki diğer üreticilerden ayrışıyoruz.

Üstelik piyasada her ne kadar 5 metrelik UV baskı makinesi parkuruna sahip firmalar olsa da 5 metrelik üretimi öncelikli hale getiren çok az sayıda firma mevcut. Bu da bizi iyi bir alternatif haline getiriyor. Tek alternatif elbette değiliz, ama çok iyi bir alternatifiz. Bunu da fuarda standımızın ana temasını oluşturan “ThinkBigger” sloganlı 5 metrelik ışıklı kasa dekorundan görebilirsiniz.

Işıklı kasa üretimi konusunda profillerden baskıya, boya kalitesinden aydınlatmaya kadar çok fazla bileşen söz konusu. Bu alanda oldukça tecrübeli biri olarak, bu tür uygulamalarda kaliteyi belirleyen unsurlar sizce neler?

Öncelikle baskıdan başlayalım. Baskıda birinci unsur doğru malzemeye baskı yapmaktır. Biz şu anda, arkadan gelen ışığı dağıtma ve difüze etme etkisine sahip Samba kalitesi kumaş kullanıyoruz. Bu nedenle baskılarda yüksek parlaklık sağlayabiliyoruz. Ayrıca yaptığımız baskılarda SwissQ boyaları kullanıyoruz. Bu boyaların yüksek esneklik kabiliyeti ve pigment yoğunluğu da baskıda çok net görüntüler elde edilmesini sağlıyor. Üstelik kullandığımız materyal ve boyaların gerekli sertifikalarının olması da bir diğer önemli husus.

Ek olarak ICC profillerimiz tamamen bu iş için ayarlanmış durumda. Yani farklı medya türlerine göre ayarlanmış profillerimiz mevcut. Bununla birlikte kullanılan grafiklerin, zıtlık ve ışık dengelemenin çok kritik olduğu bu tür uygulamalarda etkisini artırabilecek ayarlamaları yapabiliyoruz. Işıklı kasa imalatında bir diğer önem verilmesi gereken konu ise hassas dikimdir. Dikim, şu anda piyasada herkeste soru işareti yaratan bir konu. Çünkü oldukça hassas bir iştir. Bu tür uygulamalarda kullanılan kumaşlar, çoğu medyaya kıyasla yüksek maliyetli materyallerdir ve herhangi bir hata söz konusunda zarar daha fazla olur. Dikimde hata olduğunda ya da montaj sırasında fitil oturmadığı zaman üretim çöp olur. Bu noktada bizim oldukça nitelikli bir personelimiz var. Her zaman doğru ölçülerde doğru dikim yapıyoruz. Bu da hizmet verdiğimiz kişilerin işini kolaylaştıran bir unsur. Kasa imalatı söz konusu olduğunda bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta da kullanılan alüminyum profillerdir. Kasa imalatında, ince ya da kalın profil, büyük ya da küçük kasa, çift taraflı yada tek taraflı kasa gibi çok çeşitli kombinasyonlar mevcut. Ancak ne olursa olsun en önemlisi profillerin alüminyum olması sebebiyle esnememesidir. Biz de profillerimizi esnemeyecek, köşelerde 9O derecelik açı elde edecek ve orta kısımlardaki esnekliği ortadan kaldıracak şekilde imalatını yapıyoruz. Işıklı kasaların en temel unsuru ise elbette aydınlatma. Biz üretimlerimizde gerekli ışığı sağlayacak ve ekonomik olacak şekilde LED dizaynını yapıyoruz.Ayrıca tüm LED ürünlerimizin gerekli sertifikalara sahip olması da uygulama kalitesini yükseltiyor. Bu şekilde sıralayabileceğimiz tüm unsurlar toplam kaliteyi oluşturuyor. Bunlardan birinde kaliteyi ihmal ederseniz uygulama kendini göstermiyor. Bizim de PARVEBARPLUS olarak en büyük avantajımız da tüm bu noktalarda uzun yıllara dayanan uzmanlığımız ve toplam kaliteyi sunmadaki yetkinliğimiz. Bunu da sadece yurtiçinde değil yurtdışında, yani kalite standartlarının daha yüksek olduğu ülkelere yaptığımız işlerden anlamak mümkün.

Yeni bir firma olarak ilk fuar katılımınızı gerçekleştirdiniz. Sizin için FESPA Eurasia 2O18 nasıl geçti?Sektörden ne gibi geri dönüşler aldınız?

FESPA Eurasia bizim açımızdan çok verimli oldu. Beklentimizin üzerinde bir ziyaretçi kitlesini standımızda ağırladık; hem tedarikçilerimiz hem de müşterilerimizle bir araya geldik. Çeşitli işbirliklerinin konuşulduğu, partner yapıların ve birlikte proje üretimlerinin gündemde olduğu bir fuar oldu. Bu açıdan çok keyifli bir fuar geçirdik. Bu açıdan organizasyon ekibine de çok teşekkür ediyoruz. Kendi adıma uzun yıllara dayanan sektör geçmişine sahip olduğum için, yurtiçinden ve yurtdışından pek çok müşterimi, dostlarımı standımızda ağırlama fırsatı buldum. Onların verdiği enerji bizi çok motive etti.

Önümüzdeki sürece dair planlamalarınız nedir?

En başta da belirttiğim gibi, bizim çıkış noktamız marka iletişim verimliliği sağlamak. Bugün iletişim, algıyı yönetmek ve kişilerin satın alma davranışlarını tetiklemekle ilgilidir. Reklam sektöründe uzun yıllar faaliyet gösteren bir ekip olarak, örneğin, bir mağazaya koyduğumuz görsel çalışmasının mağaza içinde gezen müşteriye nasıl hitap edeceğini ve etmesi gerektiğini çok iyi biliyoruz. Dolayısıyla PARVEBARPLUS olarak önümüzdeki sürece dair planlamalarımız içerisinde bu iletişimi en üst seviyeye çıkarmamızı sağlayacak teknolojik altyapımızı geliştirerek yeni ürünleri piyasaya sunmak yer alıyor. Pazarlama 4.O’ın en önemli özelliği insan duyularına hitap etmesi ve hikayeler üzerine kurulmasıdır. Artık hikayede sadece göz yok; işitme ve koku da hikayenin birer parçası. Üstelik Pazarlama 4.O’ın eşzamanlı olarak birlikte ilerlediği bir kavram olan Endüstri 4.O da internet etkileşimlerini de sürece dahil ediyor. Tüm bu algıları manipüle etmek de reklamcının işidir. Biz bu konuda işimizi çok iyi biliyoruz. Kurumsal firmalarla olan görüşmelerimizde de bu noktada fark yaratıyoruz. Önümüzdeki süreçte de işin içinde sadece görselliğin olmadığı, diğer duyuları da manipüle edecek ve interneti de sürece dahil edecek teknolojileri bünyemize katmayı planlıyoruz.

Son olarak sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Şu anda Türkiye’de ışıklı kasalar çok yoğun olarak kullanılıyor ama gelecekte alternatif ürünler de sahaya çıkacak. Örneğin, özellikle hastane gibi ortamlarda kullanılan antibakteriyel kumaş çözümleri; kalabalık ortamlarda ses izolasyonu sağlayan çözümler veya dekorasyon sektöründe farklı dokulara sahip ve aynı zamanda fonksiyonellik de sunan farklı alternatifler piyasada olacak. Bunlar Avrupa’da ve dünyada yeni yeni gelişmeye başlayan çözümler. Biz de bu noktada katma değer yaratabileceğimizi düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemlerde bunlara ağırlık vereceğiz.



Bu içerik 1170 defa okundu.