LUSTRE PHOTOKINA FUARI İLE YENİ PAZARLARA AÇILDI

LUSTRE PHOTOKINA FUARI İLE  YENİ PAZARLARA AÇILDI
25-3O Eylül tarihlerinde Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen Photokina Fuarı’na katılan Lustre, fuarda 5O’den fazla ülkeden gelen ziyaretçilerine fotoğraf baskı mürekkeplerini tanıttı. Fuardan oldukça memnun ayrılan Lustre Genel Müdürü Mustafa Altındağ fuarla ilgili görüşlerini dergimizle paylaştı.


Öncelikle en son katıldığınız Photokina fuarı ile ilgili değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuar firmanız için nasıl geçti?

Photokina, her yıl Köln’de düzenlenen fotoğraf sektöründeki en önemli fuar olup dünyanın tüm ülkelerinden ziyaretçiler ağırlayan bir etkinliktir. Bizim için çok önemli olan bu fuara bu yıl ilk defa katıldık. Photokina, dijital fotoğraf mürekkeplerimiz için dünya genelinde birçok hedef müşterimizle buluşmak için çok ideal bir platform oldu. Fuardaki yoğunluk bizi çok memnun etti. Fuara Türkiye’den katılan tek firmaydık. Birçok farklı ülkeden dijital fotoğraf baskı sektöründe faaliyet gösteren aktif firmalarla görüşme imkanımız oldu. Bir sonraki Photokina Fuarı, Mayıs 2O19’da gerçekleşecek ve yine aynı stantta yerimizi alacağız.

Standınızda sergilediğiniz ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz? Fuarda ilk kez tanıttığınız çözümleriniz oldu mu?

Standımızda Lustre fotoğraf mürekkeplerimizi ve fotoğraf kağıtlarımızı Epson ve Canon gibi baskı cihazlarında baskı yaparak sergiledik. Standımız çok dikkat çekti ve baskılardaki renk canlılığı ve baskı kalitesi yoğun ilgi gördü. Ayrıca yeni çıkan Epson, Canon ve HP fotoğraf baskı cihazlarıyla uyumlu mürekkeplerimizin de tanıtımını yaptık.

Türk bir üretici olarak Avrupa pazarının firmanıza ve ürünlerinize ilgisi nasıldı? Avrupalı üreticilerin ürünlerine kıyasla, sizin ürünlerinizin sektöre sunduğu hangi avantajlar öne çıktı?

Fuara fotoğraf baskı cihazları ve malzemeleri satışı yapan firmalar dışında tüm Avrupa’daki profesyonel fotoğrafçılar da katıldı. Baskı örneklerimizi inceleyen tüm ziyaretçilerimiz baskılarımızı çok beğendi. Biz Avrupalı üreticilerle sadece fiyat rekabeti yapmıyoruz, daha üstün özelliklerde dijital fotoğraf mürekkeplerini ve kağıtlarını geliştirerek Avrupalı üreticilerden bir adım öne geçiyoruz. Bununla birlikte sektördeki payımızı daha hızlı artırmak için iş ortaklarımıza fiyat avantajları ve pazarlama desteği sunuyoruz.

Fuar süresince yeni anlaşmalar ve işbirlikleri söz konusu oldu mu?

Fuarda 5O’nin üzerinde ülkeden gelen ziyaretçilerimizle ciddi görüşmeler yaptık, bağlantılar kurduk. Birçok ziyaretçi fuar süresince birden fazla gün standımızı ziyarete geldi. Farklı ülkelerden gelen firmalar hep ayrıcalıklı satış anlaşması yapmak istedi. Bunların birçoğu sektörde köklü firmalardı; birçoğuyla fuar sonrası çalışmaya başlayacağız.

Yurtdışında hangi bölgelere ağırlıklı satışlar yapıyorsunuz? Photokina Fuarı, yeni pazarlara girmenize ya da mevcut pazarlardaki konumunuzu güçlendirmenize yardımcı olacak mı?

Fotoğraf baskı sektörü Avrupa ve Amerika ülkelerinde daha gelişmiş durumda. Şimdiye kadar Doğu ve Kuzey Avrupa’ya ve Ortadoğu ülkelerine satış yapıyorduk. Photokina fuarıyla birlikte Güney Amerika, Afrika ve Batı Avrupa ülkeleriyle çok iyi bağlantılar kurmuş olduk.

Önümüzdeki süreçle ilgili öngörüleriniz nelerdir? Firma olarak ne tür adımlarınız olacak?

Dijital baskı sektörü hızlı bir şekilde büyümeye devam edecek. Biz de şu anda Ar-Ge çalışmalarını yürüttüğümüz diğer dijital baskı mürekkeplerini üstün kalite ve fiyat avantajıyla piyasaya sunmaya hazırlanıyoruz.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar var mı?

Türkiye bugün içerisinde bulunduğu coğrafyada güçlü ve büyük bir ülke. Birçok marka bugün ülkemizde üretiliyor ve bize ait markalar da yurt dışına açılmakta. LUSTRE de çok yoğun bir ekip çalışmasının ürünü olup ülkemizde başarılamayan bir şeyi başarıyor ve ithalatın önüne geçiyor. Ülkemize, ülkemiz sanayicisine ve gelecek kuşaklara verebileceğimiz en güzel hediye ve mirastır bu. Bugün LUSTRE olarak büyük bir mutluluk ve ilk günkü heyecanla Ar-Ge çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Sizlere de böyle bir röportaj fırsatı verdiğiniz için ayrıca çok teşekkür ediyoruz.



Bu içerik 445 defa okundu.