CMYK REKLAM SIGN İSTANBUL’A DAMGASINI VURDU

CMYK REKLAM SIGN İSTANBUL’A DAMGASINI VURDU

2O-23 Eylül tarihlerinde düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na bu yıl ilk kez katılım gösteren CMYK Reklam, fuara Liyu International ve CMYK Reklam olarak katılım gösterdi. Biz de firmanın son dönem faaliyetleri ve fuar değerlendirmeleri hakkında bilgi almak üzere firma sahibi Oğuz Dinçer ile görüştük.

Öncelikle fuar firmanız için nasıl geçti?

Bu yıl ilk kez Sign İstanbul Fuarı’na katılım gösterdik. Fuarda hem yurtiçinden hem yurtdışından pek çok misafirimizi ağırladık. Yeni ve farklı ürünlerimizi tanıttık. Biz yıl içerisinde 8-9 ayrı fuara katılıyoruz. Her fuar öncesi fuara dair planlamamızı günü gününe yapıyor, tüm öngörülerimizi oluşturuyoruz. Dolayısıyla Sign İstanbul Fuarı’na dair de bir öngörümüz vardı; ancak biz fuarın bu kadar iyi geçeceğini ve standımıza bu kadar ilgi olacağını beklemiyorduk. İç piyasadan gelen ziyaretçilerimize fuarda direkt tanıtımlar yapıldı ve hemen sonrasında da devam eden sıcak görüşmeler de ayarlandı. Bunlar bizim adımıza çok sevindirici oldu.

Fuarda sergilediğiniz çözümler hakkında bilgi alabilir miyiz?

Fuarda Liyu’nun tüm paket üretimlerini sergiledik. Liyu, paket olarak sektörde ihtiyaç duyulan UV, solvent, LED, tekstil baskı makineleri üretiyor. Yani dijital baskıda gereksinim duyulan tüm makine grupları Liyu portföyünde bulunmaktadır. Biz de fuarda sekiz ayrı makineyi ziyaretçilerimize tanıttık. İlk defa bu fuarda sergilediğimiz üç ayrı flatbed baskı makinesi fuarda oldukça ilgiyle karşılandı; Platinium G-power modelleri ise yüksek hız arayan üreticilere yönelik tasarlandı. Biz tüm makine dizaynlarımızı Avrupa’dan ve Türkiye’den müşterilerimizden gelen geri bildirimler ışığında Türkiye’de gerekleştirip üretimi Çin’de yapıyoruz. Piyasada Çin üretimlerinde kalitenin ikinci planda olduğu yönünde yanlış algısını kırmak adına baskı makinemizin sunumunu yaptık. Bu sayede daha yüksek kaliteyi hedefledik. Bunun yanı sıra standımızda Platinium serisi solvent ve eko-solvent baskı makinelerimizi sergiledik. Piyasada solvent teknolojisinin miadını doldurduğuna yönelik yanlış bir algı var. Biz bu algının tersine solvent makine üretimine bir Ar-Ge ayırarak geniş yatırım yaptık. Bu kapsamda sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek hızlı baskı taleplerine yanıt vermeye başladık. Rulodan ruloya UV baskı makinelerimizde teknolojik değişikliklerin tanıtımı yapıldı.

CMYK Reklam ve Liyu International olarak son dönem faaliyetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Öncelikle bizim CMYK Reklam olarak hem yurtiçi hem yurtdışı ayağımız var. Yurtdışı ayağı ile ilgili çok ciddi bir yükseliş grafiğine sahibiz. Liyu International grubumuz kapsamında 16 ülkede distribütörlerimiz mevcut. CMYK Reklam olarak ise Türkiye’de 2018 yılında ciddi yatırımlar gerçekleştirdik. Ankara merkezli bir firma olarak yıl içerisinde İstanbul’da da showroom açtık. Sektörde herkesin yatırımları ertelediği bir dönemde biz yatırım yaptık. 2018 yılı ekonomik olumsuzluklar nedeni ile bu grafikte belili duraklamalar yaşansa da tüm yurtiçi ve yurtdışı fuarlarında motivasyonumuzu yüksek tutmaya çalışıyoruz.

CMYK Reklam bu yükselen başarı grafiğini neye borçlu?

Biz Ar-Ge faaliyetlerine çok önem veren güçlü bir ekibe sahip bir firmayız. Liyu International olarak da en çok önem verilen nokta budur. Liyu kapsamında sadece Ar-Ge departmanında 50 kişi çalışıyor. Liyu’nun en güçlü yanı gerçek bir üretici olması. Yani montaj hattına değil, üretim hattına sahip bir firma. Makinelerin kasasından programlamasına kadar her şey Liyu bünyesinde üretiliyor. Dolayısıyla yenilik yapmak daha kolay ve hızlı. Diğer firmalar makinelerde revize yapması gerektiğinde tedarikçi firmanın bu konuda adım atmasına bağımlıdır. Biz ise direkt tüm yenilikleri ve iyileştirmeleri kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Bence başarımız da burada saklı.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar var mı?

Biz kimseyi sektörde rakip olarak değil;aksine herkesi bu sektöre hizmet eden aktörler olarak gördük. Umarım hepsi sektöre daha güzel hizmetler verir ve bunun da karşılığını çok güzel bir şekilde alır.



Bu içerik 238 defa okundu.