OTS DİJİTAL “HIZ” TEMASI İLE SIGN İSTANBUL’DA ÖNE ÇIKTI

OTS DİJİTAL “HIZ” TEMASI İLE SIGN İSTANBUL’DA ÖNE ÇIKTI

Bu yıl 2O-23 Eylül tarihlerinde gerçekleşen Sign İstanbul Fuarı’nda hız teması altında “hızlı hizmet, hızlı ürün tedariki, hızlı ve doğru servis” gibi güçlü yanlarının altını çizen OTS Dijital, fuar ziyaretçilerinin zengin ürün çeşitlerine gösterdiği ilgiden memnun kaldı. Biz de fuarda tanıtılan yeni ürünler hakkında bilgi almak üzere OTS Dijital Genel Müdürü Onur Öz ile görüştük.

Öncelikle fuarla ilgili izlenimlerinizi alabilir miyiz? Bu yıl fuarın katılımcı ve ziyaretçi profilini ve ziyaret yoğunluğunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

1O seneyi aşkın bir süredir Sign İstanbul Fuarı’na katılmaktayız. Bu sene de bu geleneği bozmayarak fuarda yerimizi aldık ve 17O m2’lik bir alanda müşterilerimizle bir araya gelme; onlara ürünlerimizi, yeniliklerimizi tanıtma fırsatı yakaladık. Bu yılki fuar ekonomik olarak bazı çalkantıların yaşandığı bir döneme denk geldi. Fuarın son günü durgun geçmiş olsa da, ilk 2 gün ziyaretçi sayısının tatmin edici olduğunu, 3. gün ise oldukça yoğun bir ziyaretçi trafiği yaşandığını söylemek mümkün. Genel olarak geçtiğimiz senelere kıyasla daha sakin bir fuar geçirdik. Ekonomik nedenleri göz önünde bulundurduğumuzda fuar öncesindeki tahminimiz de bu yönde olmuştu.

Firmanız için verimli bir fuar geçirdiniz mi?

Bildiğiniz gibi fuarlar firmaların sadece satış yaptığı mecralar değil; aynı zamanda müşterileriyle, tedarikçileriyle ve rakipleriyle bir araya gelebileceği, yüz yüze görüşebileceği mecralardır. Biz de standımızda müşterilerimizle, tedarikçilerimizle ve rakiplerimizle görüşme, piyasa hakkında değerlendirmeler yapma imkanı bulduk. Bu nedenle fuarın bizim açımızdan verimli geçtiğini söyleyebilirim. Bunun yanında ziyaretçi sayısı maalesef istenilen düzeyde değildi. Ziyaretçi profilinin daha ziyade piyasayı takip etmek için gelenlerden oluştuğunu düşünüyorum. Fuar süresince yaptığımız satışlar ve aldığımız siparişlerle ilgili olarak; ziyaretçi firmaların alım kararlarını daha geç verdiklerini gözlemledik. Önceki senelerde firmalar fuar sırasında yüklü siparişler verir ve yeni ürünleri deneme konusunda daha istekli olurlardı. Ancak bu yıl ekonomik nedenlerden ötürü ziyaretçilerin daha temkinli davrandıklarını ve alım kararlarını ertelediklerini gördük.

Standınızda hangi ürünlerinizi sergilediniz?

OTS olarak dünya çapında söz sahibi olan pek çok markanın Türkiye’deki distribütörlüğünü yapmaktayız. Bu markaların sayısının çokluğu ve ürün çeşitliliği nedeniyle tamamını standımızda sergileme imkanımız olamıyor. Daha çok ön plana çıkarmak istediğimiz mevcut ve yeni ürünlere yer veriyoruz. Sign İstanbul Fuarı’nda bu sene daha çok reklam malzemelerimizi ön plana çıkarttık; sattığımız farklı markaların ürünlerinin uygulamalarını müşterilerimize sunduk.

Ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği çözümleriniz nelerdi?

Bu yıl ön plana çıkardığımız ve en çok ilgi gören ürünlerden biri Poli-Tape’in tekstil ürünlerine çok kısa sürede transfer olabilen yeni Turbo serisi flexleriydi. Bu ürünün tanıtımı için Almanya’dan bir yetkili de standımızda hazır bulundu. Sadece 3 saniyede tekstil ürünlerine transfer olabilen yeni Turbo serisi flexleri müşterilerimize uygulamalı olarak gösterme imkanı bulduk. Birçok müşterimiz, piyasadaki flexler yaklaşık 15 saniyede transfer olurken 3 saniyede transfer olan ve müşterinin hızlı çalışabilmesini sağlayan bu ürünü beğeniyle karşıladı. Bu ürün için pek çok sipariş aldığımızı da söyleyebilirim. Bu yıl standımızın ana teması hızdı. Hız teması altında “hızlı hizmet, hızlı ürün tedariki, hızlı ve doğru servis” gibi güçlü yanlarımızın altını çizmeye çalıştık. Hızlı uygulama imkanı sunan yeni Turbo serisi flexler bu yönüyle fuar standımızın ana temasıyla da paralellik göstermiş oldu. Poli-Tape’in yeni Turbo serisi flexlerinin yanı sıra yeni Glitter serisi, moda renk flexleri de oldukça ilgi gördü. Folyo grubunda araç kaplama ürünlerinde farklı firmaların değişik renklerini sergileme imkanı bulduk. Bu renklerde de ciddi talepler geldi. Araç kaplama profesyonellerinin fuara ve standımıza olan yoğun ilgisi sevindiriciydi. Bazı reklam firmalarının bu tür folyoları stantlarda ve farklı dekoratif uygulamalarda kullanmak üzere yönelttiği talepler de söz konusu oldu. Makine grubunda, Roland’ın yaklaşık 1-1.5 senedir satışını yaptığımız, hızlı serisi kesicilerine ilgi vardı. Bunun yanında tekstil makinelerinde de satış ve siparişler oldu. Roland’ın yine kendi segmentinde hem hız hem baskı kalitesi olarak bütün rakiplerinden ayrışan UV serilerine oldukça yoğun bir ilgi vardı.

Piyasada yaşanan ekonomik olumsuzlukların fuara yansıdığını düşünüyor musunuz? Bunun ziyaretçilerin yatırım kararlarına yansıması sizce nasıl oldu?

Tabii ki ekonomik şartların fuara yansımasını çok net olarak gözlemledik. Müşterilerimiz, önceden daha cesur verdikleri alım kararlarında bu sene daha temkinli yaklaşmayı tercih etti. Özellikle daha büyük yatırımlar diyebileceğimiz makine yatırımlarında sadece ihtiyaçları varsa alım yapmayı aksi durumda alımları bir süre daha ötelemek yönünde karar aldı.

Önceki yıllarda tanıttığımız yeni ürünlerde müşteriler denemek için belli miktarda siparişler verirken bu yıl müşteriler standımızı siparişten ziyade bilgilenmek, numune temin etmek gibi nedenlerle ziyaret edip ilerleyen günlerde çıkabilecek işlere göre sipariş verebileceklerini ifade ettiler. Buna da son derece hak veriyorum. Günümüz şartlarında herkes bütçesini dengelemek, yatırımlarını dikkatli yapmak durumunda.



Bu içerik 128 defa okundu.