REMİFOL GENÇ VE YENİLİKÇİ YAPISI İLE SEKTÖRDE YERİNİ SAĞLAMLAŞTIRIYOR

REMİFOL GENÇ VE YENİLİKÇİ YAPISI İLE SEKTÖRDE YERİNİ SAĞLAMLAŞTIRIYOR
Remifol, 19-22 Eylül tarihlerinde TÜYAP’ta düzenlenen Sign İstanbul Fuarı’na katıldı. Firma, fuarda monomerik ve polimerik baskı folyolarını içeren ürün yelpazesinin yanı sıra son dönemde artan talepler neticesinde üretimine ağırlık verilen 100 mikronluk baskı folyolarının da tanıtımını gerçekleştirdi. Remifol Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Utku ile bir araya gelerek hem firmanın son dönem faaliyetleri hem de fuar hakkında görüştük.


Öncelikle fuara dair genel değerlendirmenizi alabilir miyiz? Bulunduğumuz piyasa koşulları çerçevesinde fuarı nasıl buldunuz?

Öncelikle sizin aracılığınızla Sign İstanbul Fuarı’nda standımızı ziyaret edip onurlandıran tüm misafir ve dostlarımıza teşekkürlerimizi iletmek istiyorum. Son birkaç yıl yılda gördüğümüzün aksine ziyaretçi sayısında ciddi bir artış gözlemledik. Biz firma olarak fuarlara çok önem veriyoruz. Fuarları, marka bilinirliği ve kendimizi ifade etmek için en ideal platform olarak görüyoruz. Bu doğrultuda değerlendirdiğimizde Sign İstanbul Fuarı’nın beklentilerimizi karşıladığını söyleyebilirim.

Bu yıl fuarı ziyaretçi ve katılımcı profili, organizasyon ve katılım açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? Ziyaretçi sayısı beklentilerinizi karşıladı mı?

Daha önce de belirttiğim gibi ziyaretçi sayısında bir önceki yıla kıyasla ciddi bir artış gördük. Biz katıldığımız fuarlarda marka bilinirliliğinin artması açısından ziyaretçi sayısına önem vermekle birlikte, ziyaretçi profillerine ve elde ettiğimiz verime de değer veriyoruz. Yurt dışından gelen ziyaretçiler de bizim için çok önemli. Çok değerli görüşmeler gerçekleştirdik. 3-4 yıl önce çok daha farklı ülkeden daha fazla ziyaretçi katılımı olurdu. Son yıllarda bu oranda ciddi bir düşüş vardı. Bu yıl nispeten biraz daha iyi geçti sanırım. Bu ölçeklerle değerlendirdiğimizde fuardan tatmin olduk diyebilirim.

Fuar firmanız adına nasıl geçti?

Biz Remifol olarak 5. yılımızı geride bırakmak üzereyiz. Kendimizi Genç Remifol olarak adlandırıyoruz. İçimizdeki genç enerjinin gücü ve yenilikçi yapımızla sektördeki yerimizi sağlamlaştırmak için tüm fuarları bir fırsat olarak görüyoruz. Bu fuarda da firmamız adına birçok yeni fırsatlar elde ettik.

Fuarda sergilediğiniz ürün grupları hakkında bilgi alabilir miyiz? Fuarda ilk kez lanse ettiğiniz yenilikler oldu mu?Bu ürünlere sektörün ilgisi nasıldı?

Biz genç bir markayız. Fuar boyunca ürettiğimiz tüm ürünleri tanıtma fırsatı bulduk. Bildiğiniz gibi Remifol olarak kendinden yapışkanlı ürünler üretiyoruz. Her zaman belirttiğimiz gibi ülkemizin hak ettiği gibi Avrupa kalitesinde ürünler üretmeye çalışıyoruz. Kurulduğumuz günden beri tüm ürünlerimizde tamamını Avrupa’dan ithal ettiğimiz kendini tüm dünyada kanıtlamış hammaddeler kullanıyoruz. Hiçbir zaman Uzakdoğu menşeli hammadde tercihimiz olmadı. Monomerik ve polimerik baskı folyolarına ilave olarak renkli kesim folyoları ile de pazarda büyümeye devam ediyoruz. Bu fuar süresince son dönemde artan talepler neticesinde üretimine ağırlık verdiğimiz 100 mikronluk baskı folyolarımızın tanıtımını da yapma fırsatımız oldu.

Fuardan edindiğiniz izlenimler ve geri dönüşler ışığında, önümüzdeki süreçte alacağınız aksiyonlar var mı? Bu anlamda yeni adımlar atacak mısınız?

Biz genç Remifol olarak hep genç ve dinamik kalacağımıza dair söz verdik. Statik durmak yerine daima yeni ve fark yaratan projeler sunmaya devam edeceğiz. Bir kez daha gördük ki kullanıcılarda markamıza karşı büyük bir güven oluşmuş durumda. Bu güven beraberinde yeni talepler getiriyor. Gerek bu taleplere cevap verebilmek gerek yeni talepler oluşturmak adına çok yakında hayata geçireceğimiz yeni projelerimiz olacak.

Üreticinin hammadde anlamında dışa bağımlı olduğu ve ithalat ağırlıklı bir sektör olarak, sizce mevcut ekonomik koşullardan en az etkilenmek için ne yapılmalı? Bu konuda hem malzeme ve makine üretici ve tedarikçilerin, hem de reklam üreticisinin alması gereken önlemler neler olmalı?

Sektör olarak değerlendirdiğimizde Remifol’ün varlığı bu dışa bağlılığı önlemede bir önlem olarak görebiliriz. Yerli üreticilere verilecek destek ile bu zorlukları aşabileceğimizi düşünüyorum. Biz üreticiler de Avrupa standartlarını ülkemize taşımak zorundayız. Uzakdoğu’dan gelen kalitesiz ürünlerle yarışmak yerine daima en iyisini tüketiciye sunmak hedefinde olmalıyız. Remifol olarak hammaddedeki dışa bağımlılığımızı yapmakta olduğumuz yatırımlarla minimuma düşürme gayreti içerisindeyiz.

Son olarak okuyucularımıza ve sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yurtiçindeki sektör fuarlarını takip etmeye devam edeceğimiz gibi yurt dışı fuarlarında da yerimizi almaya devam edeceğiz. 3 yıldır olduğu gibi önümüzdeki yılın ilk aylarında Madrid’te düzenlenecek FESPA fuarında da katılımcı olarak yine ülkemizi temsil edeceğiz. Genç Remifol’ün genç enerjisine inanarak birlikte yol aldığımız tüm sektör çalışanlarına içtenlikle başarılar diliyorum.



Bu içerik 398 defa okundu.