EN YARATICI 20 AMBALAJ UYGULAMASI

EN YARATICI  20 AMBALAJ UYGULAMASI
FESPA.com, baskılı ambalaj sektörünün en yaratıcı ve yenilikçi uygulamalarını derliyor.


Ambalaj sektörü, son yıllarda önemli bir trend haline geldi. Çevreci ambalajlar üretici ve tüketicilerin odak noktası olurken, üretici firmalar da geri dönüşüme katkı sunan ambalajları tercih etmeye başladı.

Karton, oluklu ve etiket gibi kâğıt bazlı ambalaj ürünlerinden, cam, alüminyum ve plastiğe kadar pek çok ambalaj malzemesi, sürdürülebilir bir çözüm sunma yolunda pek çok değişim yaşadı.

Bu yazıda da FESPA.com çevre dostu ve sürdürülebilir çözümler sunma açısından önemli ilerlemeler gösteren yılın en yaratıcı ambalaj ürünlerini derliyor.

1. Dondurma ambalajının içinde ne olduğunu görün

Tasarımcı: Mondi Kalenobel

Türk esnek ambalaj üreticisi Mondi’nin bir parçası olan Mondi Kalenobel, bu zorlu projeyi üstlendi ve tüketicilerin Oexmann’ın içinde ne olduğunu görmelerini sağlayan plastik bir pencereye sahip ambalajları üretti. Koni ambalaj üzerindeki oval şeffaf pencere, Oexmann’dan gelen özel bir talep doğrultusunda, biyolojik olarak parçalanabilir folyodan yapılmıştır.

2. Domates meyve midir? Sebze mi?

Tasarımcı: Kraft Heinz

Global gıda markası Kraft Heinz, domatesin meyve mi yoksa sebze mi olduğu konusunda bir tartışma başlatırken, aynı zamanda sınırlı sayıda üretilen şişe çeşidini piyasaya sundu. Bu yeni ürünle Dünya Domates Günü’nü kutlayan marka, şişenin üzerindeki “Domates Meyvelerinden Yapılan Ketçap” ve diğer “Domates Sebzelerinden Yapılan Ketçap” yazan etiketlerle tartışmayı ateşledi.

3. Fanta’dan fantastik çıkış

Tasarımcı: Coca-Cola

Coca-Cola bünyesindeki Fanta markası, 2018’de Cadılar Bayramı’nı kutlamak için kutularını yeniden tasarladı. Tüm kutular ayrıca, özel Snapchat filtreleri ve lenslerine erişimi olan QR kodlarına da sahipti.

4. Danone’den %100 geri dönüştürülebilir şişe

Tasarımcı: Danone / Aqua d’Or

Danone’ye ait Aqua d’Or, Danimarka’da %100 geri dönüştürülmüş PET’den yapılmış baskılı bir şişe geliştiren ve ardından piyasaya süren ilk içecek şirketi oldu. Aqua d’Or şimdi 2021 yılına kadar %100 geri dönüştürülmüş malzemeden ürettiği tüm şişeleri ve 2022 yılına kadar şişelerde kullanılan malzemenin de %100’ünü toplayıp geri kazanmaya çalışıyor.

5. Johnnie Walker’dan kadınlara özel edisyon

Tasarımcı: Diageo / Johnnie Walker

İçecek devi Diageo, kadın haklarını savunmak için yürütülen çalışmaların bir parçası olarak ‘Johnnie Walker Black Label The Jane Walker Edition’ı piyasaya sundu. Johnnie Walker satılan her şişe için 1 dolar bağışta bulundu ve toplamda 250.000 dolar bağış yaptı (193.600 £ / 224.300). Etiketli şişe baskılı karton ambalaj ile birlikte satıldı.

6. Ahşap şarap kutusu serigraf baskı ile üretildi

Tasarımcı: SAC Serigrafia

SAC Serigrafia, 2018 FESPA Ödülleri’nde ahşap bir şarap kutusu için hayata geçirdiği tasarımla Halkın Seçimi Ödülü’nü aldı. SAC Serigrafia, projede sekiz floresan renkte serigraf boyası kullandı.

7. LED ile parlayan viski şişeleri

Tasarımcı: Keetronics

2018 FESPA Ödülleri’nden derece ile evine dönen Keetronics, viski markası Glenfiddich için bu akıllı ambalajı hayata geçirdi. Tasarım, FESPA’da ‘Fonksiyonel Baskı’ kategorisinde Bronz Ödül kazandı. Kutu, ekrana basılan bir dokunma sensörüne sahip, böylece tüketici ambalajı tutarken entegre bir LED aydınlatma sistemi ile parlıyor.

 

8. Dünya Kupası için özel tekila şişeleri

Tasarımcı: Thin Film Electronics ASA / Tequila Herradura

Meksika merkezli Tequila Herradura, 2018’deki FIFA Dünya Kupası için Jimador tekila şişelerine yeni bir baskı teknolojisi uygulamak için Thin Film Electronics ASA ile güçlerini birleştirdi. El Jimador’un NFC etiketleri, müşterilerin akıllı telefonla birlikte kullanıldığında, pek çok ödül kazanma şansı sunuyor.

9. Tekrar kullanılabilir ambalajlı Nestlé

Tasarımcı: Nestlé / Loop

Yiyecek devi Nestlé, Häagen-Dazs markası için yeniden kullanılabilir baskılı ambalaj geliştirmek için abonelik ev teslim hizmeti olan birimlerle güçlerini birleştirdi. Loop müşterileri Häagen-Dazs ürünlerini satın aldıktan sonra, Loop ambalajları geri aldı, topladı, temizledi ve yeniden kullanıma hazır hale getirdi.

10. %100 geri dönüştürülebilen Head & Shoulder ambalajları

Tasarımcı: Procter & Gamble

Tüketici ürünleri devi Procter & Gamble, %100 geri dönüştürülmüş plastikten üretilen Head & Shoulder şampuanı için yeni bir şişe üretti. Baskılı şişe sadece Tesco’da mevcuttu ve TerraCycle ile ortaklaşa üretildi.

11. Artırılmış gerçeklik ile tasarlanan baskılı ambalajlar

Tasarımcı: SIG / Zappar / Elmhurst

SIG, insanların etkileşime girebileceği baskılı ambalajlar oluşturmak için artırılmış gerçeklik uzmanı Zappar ile bir araya geldi. Tüketiciler, Zappar uygulamasını bir tablet veya akıllı telefona indirebilir ve ürün hakkında daha fazla bilgiye erişmek için paketi tarayabilir. SIG, teknolojiyi Elmhurst’ün yeni bitki bazlı protein içeceği için hazırladı.

12. Orijinal mi, sıfır şekerli mi?

Tasarımcı: Coca-Cola

Dünyanın en ünlü markalarından birine yeni bir görünüm vermek kolay bir iş değil, ancak Coca-Cola 2018’de yeni bir tasarımla bunu başardı. Coca-Cola baskılı şişeleri ve teneke kutuları için hazırlanan bu tasarım, şişenin tepesinde bulunan renkli bant sayesinde orijinal tatlı ya da sıfır şekerli içeceği gösterdi.

13. Özel efektli şarap ambalajları

Tasarımcı: Fresnels

Fresnels Innovations, çok sayıda özel efekt içeren, geri dönüştürülebilir bu yeni kartonu geliştirdi. Karton ve etiket üzerindeki Cellini arması, tescilli dijital teknoloji kullanılarak yaratıldı ve baskı aşamasında sıcak damgalama folyosu uygulandı. Fresnellerin renk değiştiren Peacock folyoları daha sonra baskılı çiçeklerin üzerine uygulandı.

14. Çin burçlarından ilham alan tasarımlar

Tasarımcı: Diageo / Johnnie Walker

Diageo ve Johnnie Walker, çin astrolojisindeki köpek yılı vesilesiyle ürettiği bu sınırlı sayıda şişe tasarımında yaratıcılığı üst seviyeye çıkarıyor.

15. Costa Coffee’den gökkuşağı renginde fincanlar

Tasarımcı: Costa Coffee

Coffee shop zinciri Costa, Pride haftası kapsamında fincanlarını gökkuşağına boyadı. Sınırlı sayıda üretilen Pride fincanları, Edinburgh, Essex, Londra, Glasgow, Brighton, Leeds, Manchester ve Cardiff’teki seçkin mağazalarda kısa bir süre mevcuttu.

16. Corona, karton ambalajlarla dikkat çekti

Tasarımcı: Corona

Küresel bira markası Corona, geleneksel plastik tutucular için karton üzerine baskılı teneke kutularını değiştirerek çevre grubu Parley ile güçlerini birleştirdi. Corona, bu tür önlemleri alan ilk bira markasıdır.

17. Ambalaj tasarımında yerel yeteneklere destek

Tasarımcı: BlackEyed Distilling Co. Nancy Lamb

Teksaslı yerel votka şirketi BlackEyed Distilling Co., yerel ressam ve heykeltıraş Nancy Lamb tarafından tasarlanan bir etiket içeren bu sınırlı sayıda şişeyi piyasaya sürdü. BlackEyed Distilling, yerel tasarımcılara ve sanatçılara desteğini bu çalışma ile gösteriyor.

18. Precipice Design ile nefes almak kolay

Tasarımcı: Precipice Design

Londralı stratejik danışmanlık şirketi Precipice Design bu parça ile global bir tasarım yarışmasında en büyük ödülü kazandı. Ambalaj, insanların solunum cihazlarını daha etkili kullanmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış bir ürün olan Mundipharma’dan inhaler cihazı içindir. Ambalajda, cihazın nasıl kullanılacağı hakkında adım adım basılmış bir kılavuz bulunmaktadır.

19. Bir kutu içinde makyaj sanatçısı

Tasarımcı: Birchbox

Müşterilere çeşitli makyaj ürünleri gönderen çevrimiçi bir aylık abonelik hizmeti olan Birchbox, her ay için yeni bir kutu üretmesi ve kutulardaki yaratıcı tasarımlarıyla tanınıyor. Bu yenilikçi tasarım sadece dışarıdan iyi görünmekle kalmıyor, aynı zamanda içeride zekice entegre edilmiş bir aynayı bulunduruyor. Böylece aboneler hemen makyaj yapabiliyor.

20. Firefly, B&B Studio ile yeni bir görünüm kazanıyor

Tasarımcı: B & B stüdyosu

Londra merkezli B & B stüdyosu, içecek markası Firefly’den gelen şişelere taze bir görünüm kazandırdı. Şirket esas olarak yetişkin bir kitleyi hedefliyor ve bu tüketicilere daha fazla hitap etmek için ‘yetişkin’ bir tasarım kullanmaya istekliyken, aynı zamanda içeceklerinin doğal özelliklerini de sergiliyor.



Bu içerik 358 defa okundu.