FESPA 2020 İÇİN HAZIRLIKLAR BAŞLADI

FESPA 2020 İÇİN  HAZIRLIKLAR BAŞLADI
Almanya Münih’te düzenlenen FESPA Global Print Expo 2019, dört günde 137 farklı ülkeden toplam 20 bin 780 ziyaretçisiyle lider uluslararası baskı fuarı olduğunu bir kez daha kanıtladı… FESPA Global Print Expo 2020 ise 24-27 Mart 2020 tarihlerinde İspanya’nın Madrid kentinde, IFEMA - Feria de Madrid’te gerçekleşecek. Aynı zamanda beraberinde European Sign Expo 2020 ile FESPA’nın sadece spor giyim endüstrisi özelinde planladığı Sportswear Pro 2020 de yer alacak.


Almanya Münih’te 14-17 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen FESPA Global Print Expo 2019, ziyaretçi rekorunu yeniledi. Fuar, 4 günde 137 farklı ülkeden toplam 20 bin 780 ziyaretçisiyle lider uluslararası baskı fuarı olduğunu bir kez daha kanıtladı. Önceki etkinliklerde olduğu gibi ev sahibi ülke (Almanya) toplam ziyaretçi sayısının yüzde 25’ini oluştururken ardından yüzde 7 ile İtalya ve yüzde 5 ile Avusturya takip etti. Fuar, Avrupa’nın dışından da başta İsrail, Türkiye, Çin, Japonya, Amerika ve Avustralya olmak üzere çok çeşitli uluslararası ziyaretçiye ev sahipliği yaptı.

İki günden fazla gezdiler

Tekrar ziyaretler de dahil olmak üzere toplam katılım 34 bin 104’e ulaştı ve neredeyse tüm ziyaretçilerin üçte ikisi fuarı iki veya daha fazla gün ziyaret etti. Fuara gelen her 3 ziyaretçiden 1’i nihai karar vericiydi. Bu veriler FESPA Global Print Expo 2019’un baskı endüstrisindeki liderliğinin göstergesi oldu. FESPA Fuar Direktörü Roz Guarnori, “Genel katılım rakamları, FESPA Global Print Expo’ya olan ilginin ne kadar yüksek olduğunu gösterdi. Bununla birlikte en gurur verici tablo ise ziyaretçisine ve katılımcısına maliyet veya yatırımın geri dönüşü yerine bilgiye ve içgörüye odaklanmalarını sağlayan bir deneyim merkezi algısının oluşmasıydı” dedi.

Dijital baskı makineleri ilgi odağıydı

Dijital baskı makineleri, ziyaretçilerin yüzde 41’i için ana ilgi odağı olurken, yüzde 31’i için dijital baskı sarf malzemeleri öncelikliydi. Bu, tekstil ve kumaş ile ilgilenen ziyaretçilerin sayısı ile eşleşirken, FESPA’nın tekstil baskı ve hazır giyim imalatçıları için uluslararası bir buluşma yeri olması bakımından önemini ortaya koydu. Aynı zamanda 2020 Mart ayında İspanya’nın Madrid kentinde FESPA Global Print Expo ile ortaklaşa düzenlenecek olan Sportswear Pro Event lansmanına da katkısı oldu. FESPA’nın misyonuna bağlı olarak, baskı işini eğitim ve uygulama rehberliği ile desteklemek için FESPA 2019 programı “Printeriors, Print Make Wear ve Color Management” gibi bir dizi özellik de sunuyor. Tüm yaratıcı çalışmalar, ilgi çekici konuşmacılar, rehberli turlar ve uygulama sunumları binlerce ziyaretçiyi cezbetti.

700 katılımcıyla dev şov

FESPA Global Print Expo 2019’un sloganı “An Explosion of Possibilities – Olasılıkların Patlaması” oldu. İş geliştirme fırsatlarını destekleyen fuarda ürün lansmanları bu sloganı destekliyordu. Toplam 700 katılımcı Münih fuar alanının altı salonunun hepsini doldurarak yeni ürünler, ekipmanlar ve uygulamalar ile muhteşem bir görsel şov gerçekleştirdiler.

İlklerin gösterisi

EFI ve Mimaki, yeni flatbed yazıcıları Pro 30f ve JXF200-2513’ü tanıtmak üzere FESPA 2019 platformunu seçerken, Epson da SureColor SC-S kategorisindeki iki yeni oyuncusu SC-S60600L ve SC80600L modellerini tanıtma fırsatı yakaladı. Rulodan ruloya baskı, yeniliğin bir başka önemli alanıydı. Bu alanda Canon Océ Colorado 1650 ile en son sistemini ortaya koyarken, SwissQprint Karibu’nun lansmanını gerçekleştirdi. Durst yazılım “piksel’den çıktıya” ile müşterilerine otomatik bir üretim birimi sağlamayı hedefleyen kendi modüler yazılım çözümleri Durst Workflow, Durst Analytics ve Durst Smart Shop’u sundu. Bir başka salon tekstil baskısı için bazı önemli donanım tanıtımlarına sahne oldu. Örneğin HP’nin amiral gemisi 3.2m genişliğindeki S1000 Stitch boya süblimasyon yazıcısı gibi... Kornit Digital ilk kez endüstriyel giysi dekorasyon işletmeleri için yaratılan Kornit Atlas’ı ve NeoPolyTM Teknolojisi ile donatılmış polyester üzerine yüksek kaliteli dijital baskı yapabilen Kornit Avalanche Poly Pro’yu sergiledi.

Katılımcılar çok memnun

Canon Avrupa ve Dataline gibi fuarın önemli katılımcıları fuar ve müşteri potansiyeli hakkında önemli yorumlarda bulundular. Canon Avrupa Geniş Format Grafik çözümleri Satış ve Pazarlama Direktörü Wouter Derichs, “FESPA satış hattımızı geliştirmek ve EMEA’nın dört bir yanından gelen müşterilerimiz ve onların beklentilerini anlamak için bir fırsat ve bu yıl tüm beklentilerimizi ürün gamımız ile karşıladık” dedi. Dataline CEO’su Dirk Deroo ise “Daha iyi bir zamanda daha iyi bir yerde olamazdık, hatta yüksek kaliteli potansiyel müşteriler ile tüm hedeflerimizin üzerine bile çıktık” diye konuştu.

En geniş ziyaretçi kitlesi

Diğer katılımcı şirketler de ziyaretçi kitlesinin uluslararası kapsamda olmasından dolayı oldukça memnunlardı. Mimaki Avrupa EMEA bölgesi Kıdemli Pazarlama Müdürü Danna Drion fuar ile ilgili şunları söyledi: “FESPA’nın giderek daha fazla uluslararası bir fuar haline geldiğini görmek bizi çok memnun ediyor. Aslında, FESPA 2019’da sadece EMEA bölgesinden değil, Amerika, Asya ve Avustralya’dan gelen ziyaretçilerle tanıştık ve şimdiye kadarki en geniş uluslararası ziyaretçi kitlesine ulaştık.”

2020’yi bekliyorlar

Bu yıl fuara katılan birçok marka şimdiden 2020 FESPA Global Print Expo’nun gelmesini bekliyor. Bickers’ın Satış Müdürü Stephan Keimer gelecek yılla ilgili şunları söyledi; “Bu yıl bizim için bu zamana kadar ki en iyi FESPA şovlarından biri oldu. Fuara gelen ziyaretçi kitlesinin kalitesi muhteşemdi. Karar vericiler ile çok verimli görüşmeler gerçekleştirdik. Bazıları ile yerinde satış bile gerçekleştirdik. FESPA organizatörleri harika işler başarıyorlar. Gelecek yıl Madrid için sabırsızlanıyoruz.”

Sınırları Avrupa’yı aştı

Fuara ilk kez katılan markalardan DS Smith’in Pazarlama Direktörü Louis Patruno ise etkinlik ile ilgili memnuniyetini şu şekilde açıkladı; “Fuar bizim için çok faydalı bir deneyim oldu. Ziyaretçilerle ve potansiyel müşterilerle yaptığımız görüşmelerden üç önemli eğilim fark ettik. Bunlardan birincisi, FESPA gerçekten uluslararası bir boyutta hedef kitleye ulaşmış bir fuar, yani bu etkinlik artık sadece Avrupa ile sınırlandırılamaz. Katılımcılar için bir dizi yeni iş fırsatları yaratacaktır. İkincisi, gelen taleplerin kalitesinin ne kadar yüksek olduğunu gördük, yani ziyaretçi gerçekten ne istediğini biliyor ve bizim şu an karşılamamız gereken çok özel talepler var. Son olarak, sürdürülebilirlik en önemli öncelik haline geldi. Bizim bu noktada müşterilere çevre dostu ürünler ile yeşili korumaya yönelik pratikler sunmamız gerekiyor. Bu bakımdan bu gösteri tam anlamıyla göz kamaştırıyor.”

Madrid için hazırlık başladı

FESPA Fuar Direktörü Roz Guarnori fuarı şu şekilde özetledi; “Münih’teki ziyaretçilerden ve katılımcılardan gelen olumlu geri dönüş dalgası bu sektördeki ezici üstünlüğümüzü gösteriyor. FESPA’nın giderek büyüyen teknolojik yeniliklerin öncü vitrini olduğunu görmek ve aynı zamanda karar vericiler için yılın etkinliği olarak görülmesi heyecan verici. Madrid’teki 2020 FESPA Print Expo’dan başlayarak, önümüzdeki yıllarda bu ürünü daha da geliştirmek için sabırsızlanıyoruz.” FESPA Global Print Expo 2020, 24-27 Mart 2020 tarihlerinde İspanya’nın Madrid kentinde, IFEMA - Feria de Madrid’te gerçekleşecek. Aynı zamanda beraberinde European Sign Expo 2020 ile FESPA’nın sadece spor giyim endüstrisi özelinde planladığı Sportswear Pro 2020 de yer alacak.



Bu içerik 220 defa okundu.