ÖZ EMPRİME TEKSTİL DİJİTAL KANVAS ÜRÜNLERİ İLE FESPA FUARI’NDAYDI

ÖZ EMPRİME TEKSTİL  DİJİTAL KANVAS ÜRÜNLERİ İLE FESPA FUARI’NDAYDI
14-17 Mayıs tarihlerinde Münih, Almanya’da düzenlenen FESPA Global Print Expo Fuarı’na katılan Öz Emprime Tekstil, açıkhava reklamcılık ve iç mekan dekorasyon sektörlerine sunduğu dijital baskı kanvasları ve sanatsal tuval bezlerini ziyaretçilere tanıttı. Fuarda bir araya geldiğimiz firma sahibi Mete Özüdoğru, fuar değerlendirmelerini dergimizle paylaştı.


Firmanızın sunduğu ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Öz Empirme Tekstil olarak; tekstil sektörüne yönelik 199O yılından bu yana desenli flok baskı, suni sıvama flok, varak baskı, desenli pigment baskı, transfer baskı ve özel efekt kaplamalar üreterek geniş ürün yelpazesinde müşterilerimize hizmet veriyoruz. Açıkhava reklamcılık ve iç mekan dekorasyon sektöründe de dijital baskı kanvasları ve sanatsal tuval bezi imalatı yapıyoruz.

FESPA Fuarı’nda sergilediğiniz ürünler hangileridir? Avrupa pazarına sunduğunuz bu ürünler, muadil ürünlere kıyasla ne gibi avantajlar sunuyor?

FESPA Münih fuarında üretimini yaptığımız %1OO polyester ve %1OO pamuklu zeminler üzerine dye, pigment, eco-solvent, solvent, lateks ve UV mürekkeplere uygun dijital baskı kanvaslarımızı, standımızı ziyaret eden müşterilerimizin beğenisine sunduk. Avrupa pazarına sunduğumuz ürünlerimiz oldukça ilgi gördü. Ürünlerimiz Uzakdoğu’dan pazara girmeye çalışan diğer ürünlerle kıyaslandığında öncelikle kalite daha sonra fiyat anlamında rekabetçi oluyor. Ayrıca ülkemizin Avrupa’ya yakın olması, özellikle az adetli siparişler söz konusu olduğunda, navlun maliyeti anlamında müşteriye avantaj sağlamaktadır. Avrupa’ya bu yakınlık müşteriye istediği terminde ürünlerimizi zamanında teslim etme olanağı sağlıyor.

En çok hangi ülkelerden ziyaretçi ağırladınız?

Fuardaki ziyaretçilerin standımıza ilgisi de oldukça güzeldi. Bu ilgiye bizler de kayıtsız kalmayarak hem firmamızı hem de ülkemizi fuarda dağıttığımız çeşitli promosyon ürünlerle en iyi şekilde temsil ettiğimiz kanaatindeyim. Özellikle Yunanistan, Almanya, Hırvatistan ve Hollanda’dan yoğun ziyaretçi kitlesi vardı.

Avrupalı ziyaretçilerin ürünleriniz hakkında geri dönüşleri ne yönde oldu?

Avrupalı ziyaretçilerden ürünlerimizin kalitesi ve fiyat politikası anlamında iyi yönde geri dönüşler aldığımızı söyleyebilirim. Bu fuarda yeni tanıştığımız firmalardan aldığımız siparişler bunu teyit etmektedir. Fuarlara düzenli katılımlarımızın da müşterilerimize güven verdiğini düşünüyorum.

Firma olarak hangi ülkelere ihracat yapmaktasınız? Yurtdışı satış ağınız hakkında da bilgi verebilir misiniz?

Öz Emprime Tekstil olarak, özellikle Ortadoğu ve Avrupa pazarında birçok noktaya ürünlerimizi satmaktayız. Ancak ulaşabildiğimiz noktaları rakamsal olarak arttırmak istiyoruz; bu sebeple yurtdışı satış ağımızı her geçen gün kuvvetlendirmeye çalışıyoruz.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu veya sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Son olarak şunları söylemek istiyorum: Yerli imalatçılar olarak yurtdışı pazarlarda kendimize yeni pazarlar bulmak ve bu piyasalarda ürünlerimizi satmak için daha çok çaba sarf etmeliyiz. Yurtiçi piyasasında ise yerli imalatçılar olarak yaptığımız rekabeti elbette kıyasıya yapmalıyız ancak rekabet ederken sektöre zarar verecek tutumlar içerisine girmemeliyiz. Rekabet her zaman ürünlerimizi geliştirmemizde bizlere öncü olan bir kavramdır.



Bu içerik 289 defa okundu.