LUSTRE DIGITAL INKS ULUSLARARASI PAZARDA EN ÇOK TERCİH EDİLEN MARKA OLMA YOLUNDA

LUSTRE DIGITAL INKS ULUSLARARASI PAZARDA EN ÇOK TERCİH EDİLEN MARKA OLMA YOLUNDA
Kurulduğu günden bu yana ürün kalitesi ile hızla pazar payını artıran Lustre Digital Inks markası, Avrupa ve Amerika pazarlarında da konumunu güçlendiriyor. 14-17 Mayıs tarihlerinde Münih, Almanya’da düzenlenen FESPA Global Print Expo 2O19 Fuarı’nda da sektördeki konumunu ispatlayan marka, fuar vesilesiyle ihracat alanını da genişletiyor. Fuarda bir araya geldiğimiz firma sahibi Mustafa Altundağ, bu başarılarının arkasında kapsamlı ve güçlü Ar-Ge çalışmalarının yattığını dile getiriyor.


Öncelikle firmanızın sunduğu ürün ve hizmetler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Dijital tekstil mürekkeplerinin Türkiye’de üretimini gerçekleştiriyoruz ve ürün kalitesi olarak dünyadaki sayılı firmaların önüne geçtik. Türkiye ve Ortadoğu pazarında en çok tercih edilen marka konumuna ulaştıktan sonra Avrupa pazarında da çok hızlı ilerliyoruz. Dijital süblimasyon tekstil boyalarının uluslararası pazarda en çok tercih edilen markası olma yolunda ilerliyoruz. 6OOO m2 alanda aylık 2OO ton üretim kapasitesine sahip olan firmamız, 2O19 yılı sonunda devletten aldığı yatırım desteğiyle yeni bir fabrika daha açacak.

FESPA Fuarı’nda sergilediğiniz ürünler hangileridir?

FESPA 2O19 fuarında süblimasyon ürünlerinin ve yeni piyasaya çıkaracağımız reaktif boyalarının tanıtımını yaptık. Birçok ülkeden gelen kullanıcı müşterilerin ürünlerimiz hakkında memnuniyetini belirtmesi bizim için gurur kaynağı oldu. Mevcut bayilerimizle de görüşme fırsatı yakaladığımız bir fuar geçirdik.

Avrupa pazarına sunduğunuz bu ürünler, muadil ürünlere kıyasla ne gibi avantajlar sunuyor?

Dijital tekstil boyalarının Ar-Ge sürecini yürüttük ve çalışmalarımıza devam ediyoruz; bu süreçte bu boyaların üretimini yapmayı deneyen birçok firma oldu ama dijital baskı mürekkepleri üretimi çok zorlu bir süreçtir. Çok fazla proses, değişken ve girdi var; dolayısıyla yüksek kaliteye ulaşmak için bütün bu etkenlerin çok hassas ayarlanması gerekiyor. Bizim ürünlerimizin piyasada bu kadar yaygınlaşmasını sağlayan da Ar-Ge faaliyetlerine önemli yatırım yapmamız ve bu hassasiyeti üretimde sürdürmemizin yanı sıra kullanıcı açısından sunduğumuz ürün kalitesi ve fiyat avantajı oldu.

Fuar boyunca ziyaretçilerin ilgisi nasıldı? En çok hangi ülkelerden ziyaretçi ağırladınız? Avrupalı ziyaretçilerin ürünleriniz ve firmanız hakkında geri dönüşleri ne yönde oldu?

Fuarda çok yoğun ilgi gördük, özellikle Avrupa ülkelerinden gelen müşterilerimiz vardı; ayrıca ürünümüzü kullanan müşterilerle de konuşma fırsatımız oldu. Mevcut bayilerimiz de standımızda vakit geçirdiler ve yeni gelen müşterilerle beraber güzel bir ortam oluştu. Dijital tekstil boyalarında müşterilerin yeni bir ürün deneme yapması çok zorlu bir süreç. Ama Avrupa’daki müşteriler birbirini tanıyor, o yüzden bizim bayilerimiz aracılığıyla ürünlerimiz hakkında bilgi alan müşteriler, ürünlerimizi denemeyi kabul ediyorlar ve kısa bir zamanda farklı ülkelerde ürünümüzü satışa sunabiliyoruz.

Türkiyeli bir üretici olarak Avrupa pazarındaki konumunuz ve pazar payınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Tekstil dijital baskı pazarı her geçen gün büyüyor ve bizim satışlarımız da katlanarak artıyor. Bu süreçte biz de yeni fabrikamızın kurulum çalışmalarını başlattık. Önümüzdeki hedefimiz Güney ve Kuzey Amerika pazarına açılmak.

Firma olarak hangi ülkelere ihracat yapmaktasınız? Yurtdışı satış ağınız hakkında da bilgi verebilir misiniz?

Almanya, Polanya, Rusya, İtalya gibi Batı Avrupa ülkelerinin yanı sıra Mısır, İran ve Dubai gibi Ortadoğu ülkeleri ve Meksika’ya satış yapmaktayız. FESPA fuarıyla birlikte daha birçok ülkede satışlarımız başlıyor.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu veya sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Büyük bir emek ve yatırım sonucunda ulaştığımız ürün kalite ve fiyat avantajıyla bölgemizde çok iyi bir konuma geldik, Amerika ve Uzakdoğu’daki fuarlara da katılarak pazar payımızı büyütmeye çalışacağız. Bugün LUSTRE olarak büyük bir mutluluk ve ilk günkü heyecanla farklı ürünler içinde Ar-Ge çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Sizlere de böyle bir röportaj fırsatı verdiğiniz için ayrıca çok teşekkür ediyorum.



Bu içerik 594 defa okundu.