2O22’DE ENDÜSTRİYEL BASKI PAZARININ 114,8 MİLYAR DOLARA ÇIKMASI BEKLENİYOR

2O22’DE ENDÜSTRİYEL BASKI PAZARININ 114,8 MİLYAR DOLARA ÇIKMASI BEKLENİYOR

Endüstriyel baskı uygulamaları, dekor ve laminasyon ürünler; seramik; display ürünler; baskılı elektronikler; bardak; havacılık ve otomotiv sektörleri; biyomedikal sektörü; promosyon ve çeşitli hediyelik eşya ürünleri; 3D baskı ve baskılı tekstil ürünleri gibi pek çok sektörde daha fazla kullanılmaya devam ediyor.

Raporun yazarı Sean Smyth konuyla ilgili şunları söylüyor: “Tedarikçiler, daha fazla esneklik, tutunma ve dayanıklılık özellikleri sağlayan yeni mürekkepler, kaplamalar ve fonksiyonel sıvılar geliştirdikçe, aynı zamanda bunlarla yapılacak uygulama çeşitliliğini artıracak yeni donanımlar da geliştirmiş ve elektronik ile biyomedikal gibi alanlarda özel eylemler sağlamak için yeni yetenekler sağlamıştır. Analog baskı yöntemleri - gravür, flekso, litho, serigrafi, tampon baskı ve folyolama gibi - yaygın olarak kullanılırken, yeni inkjet mürekkepler de dijital yöntemlerde çok güçlü bir büyüme sunmuştur. Bu pazarlar kağıt veya mukavva gibi medyaları kullanmaz, ancak plastik, folyo, cam, ahşap, metal, seramik, tekstil, laminat ve kompozit malzemeleri kullanırlar. 3D baskıda ise plastikler ve metaller gibi bazı kompozitler kullanılmaktadır.”

Endüstriyel baskı, bu tür süreçleri kullanan üreticilerin yanı sıra, parça ve ürün üreticilerine satış yapan uzman tedarikçilerle birlikte dünya genelinde yaygınlaşmaktadır. Pazara giden çok çeşitli yol vardır; üretim süreçlerinin bir parçası olarak baskıyı kullanan büyük üreticilerden özellikle baskıda uzmanlaşmış işletmelere kadar… Elektronik ve çevre malzemeleri, folyolar ve iç dekorasyon malzemeleri tedarik eden büyük baskı şirketleri ile Asya, üretim yoğunluğunu yansıtan en büyük bölgedir; ayrıca membran şalter, metal etiket, devre gibi üretimlerinde sürecin bir parçası olarak baskıyı en yoğun kullanan pek çok dev elektronik şirketleri de bu bölgede bulunuyor.

Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’da da yüksek değere sahip ürünler için baskının payı giderek artıyor. Bu bölgelerde yeni teknolojiler geliştiriliyor; özellikle inkjet tekstil baskı, son kullanıcılara daha değerli ve az adetli tekstil baskıları kullanma imkanı sunuyor. 3D baskı ise iş modellerini ve tüm tedarik zincirlerini dönüştürme potansiyeline sahip. Söz konusu baskı olduğunda pazara çıkan yollar oldukça karmaşık ve parçalıdır. Yerleşik tedarikçiler üretici veya daha geniş bir tedarik zincirinin parçası olabilir. Genellikle bu şirketler bir üretim sürecinin sadece bir bileşeni olduğunda, bir baskı işleminin etkinliği hakkında daha az endişe edecektir. Örneğim 3O.OOO dolarlık bir araba üretirken, 1OO dolarlık bir gösterge paneli önemlidir, ancak bu 1OO dolarlık bir paneldeki baskı 1-2 dolar değerinde olacağından maliyet artışının kritik bir parçası değildir.

Baskı teknolojisinin verimliliğinin artışına yönelik talep ise aynı şekilde hızla artmıyor. Sadece son kullanıcı cephesinde önemli bir talep gelmedikçe aksi söz konusu değil. Gravür, serigrafi, tampon baskı ve folyolama, uzun süredir kullanıldığı uygulamaların çoğu için oldukça yeterli görülüyor. Örneğin bir dış mimari cam levha üretiminde, baskı, tüm sürecin çok küçük bir bileşenidir ve genellikle dekorasyon üretim hattına entegre edilir.



Bu içerik 587 defa okundu.