ÇAĞDAŞ KAĞIT AFYA PAPER MARKASIYLA FESPA EURASIA’DAYDI

ÇAĞDAŞ KAĞIT AFYA PAPER MARKASIYLA  FESPA EURASIA’DAYDI
6-9 Aralık tarihlerinde düzenlenen FESPA Eurasia Fuarında katılımcı olarak yer alan Çağdaş Kağıt, bu yıl 14 farklı süblimasyon kağıt çeşidini sergilediği standında ziyaretçilerden gördüğü ilgiden memnun olarak fuardan ayrıldı. Fuar sırasında bir araya geldiğimiz firmanın Genel Müdürü Bilal Suna ve İthalat ve İhracat Müdürü Nesrin Ay fuarla ilgili sorularımızı yanıtladı.


Öncelikle firmanız hakkında kısa bir bilgi alabilir miyiz?

Bilal Suna: Çağdaş Kağıt olarak 45 yılı aşkın bir süredir metal, cam, tekstil gibi pek çok farklı sektöre yönelik hizmet vermekteyiz. Tekstil sektörüne son 1O yıldır faaliyet göstermekte olup bu alanda yoğun olarak kullanılan süblimasyon kağıtların üretimini yapıyoruz. Süblimasyon kağıtları konusunda sektörde ciddi bir pazar payı elde etmiş durumdayız. Şu anda halihazırda Türkiye’nin yanı sıra ağırlıklı olarak Ortadoğu olmak üzere, Asya, Avrupa ve Afrika ülkelerine de ihracatımız mevcut.

Yurtdışında hangi ülkelerde bayilikleriniz var?

Nesrin Ay: Bulgaristan, Yunanistan, İtalya, Polonya, Rusya, ABD, İran ve Pakistan gibi ülkelerde bayiliklerimiz mevcut. Şu anda ise satışlarımız ağırlıklı olarak talebin geldiği Ortadoğu’ya yapılıyor.

Türkiye’de direkt satış yapıyor musunuz?

Nesrin Ay: Türkiye’de ve yurtdışında bayilik usulü çalışmaktayız. Ancak bayilik sistemine geçmeden önce ürün tedariki sunduğumuz ve öncesinde ilişkide olduğumuz firmalara direkt satışlarımızı sürdürüyoruz. Onun dışında tüm satışlarımızı İstanbul’da Digimania, Bursa’da AIT gibi bayilerimiz üzerinden gerçekleştiriyoruz.

Süblimasyon baskı kağıdı ürün yelpazenizdeki çeşitlilikten bahseder misiniz?

Bilal Suna: Süblimasyon kağıdında piyasaya sunduğumuz 14 farklı çeşidimiz bulunuyor. Bu ürünlerden üçü, Bulgaristan, Yunanistan ve Rusya gibi kalite standardı yüksek ve kalite beklentisinin ön planda olduğu pazarlara hitap ediyor. Kalan ürün yelpazemiz de Ortadoğu ve Asya pazarlarına sunuluyor. Yedi farklı gramaja sahip ürün çeşitliliğimiz bulunuyor; bunların 6 çeşidi sürekli stokta yer alırken, diğer gramaj çeşidimiz ise müşteri talepleri doğrultusunda özel olarak üretiliyor. 16Ocm’den 185cm’e kadar değişen uzunluklarda ve 3.2Om ebat da dahil olmak üzere farklı ebat çeşitlerimiz yer alıyor. Ayrıca dört farklı kaplama seçeneğimiz bulunuyor.

Ürünlerinizin piyasadaki mevcut muadil süblimasyon kağıtlarına kıyasla sunduğu başlıca avantajlar neler? Müşterileriniz neden Afya Paper’ı tercih ediyor?

Bilal Suna: Çağdaş Kağıt olarak, Afya Paper markamızla müşterimizin istediği ürün kalitesi ve fiyat anlamında çok çeşitli ürün yelpazemizle hizmet veriyoruz. Çok fazla alternatif sunma imkanımız var. Üretici firma olmamız sebebiyle müşterinin üretim gereksinimlerine göre çözüm sunma imkanına sahibiz. Üstelik uygun maliyetli, yüksek kaliteli ürünleri hızlı servis ve yüksek stok imkanı ile sunuyoruz. Bu da bizi daha fazla tercih edilir kılıyor.

Nesrin Ay: Biz Çağdaş Kağıt olarak diğer yerli ve ithal markalarla her zaman karşılıklı saygı çerçevesinde rekabet ediyoruz. Özellikle bizim gibi Türkiye’de üretim yapan süblimasyon kağıt üreticilerinin varlığı ve sektördeki büyümeleri bizi sevindiriyor. Bu sayede milli üretime destek veren yerli markalar olarak pazardaki ithal kağıt kullanımını önemli ölçüde azaltarak milli değer yaratıyoruz. Bunu paylaşıyor olmak kesinlikle güzel bir duygu. Öte yandan ithal markalara baktığımızda, geçmişte yerli üretim süblimasyon kağıdının piyasada olmadığı ve tekstil üreticisinin ithal ürüne bağımlı olduğu dönemlerde bu markaların piyasadaki katı kurallarının olduğunu ve üreticiyi zorladığını biliyoruz. Dolayısıyla şimdi yerli üretici olarak bizlerin tekstil pazarında olması, hem ürün tedariki hem de üretici ve müşteri ilişkileri açısından bizlere olumlu katkı sağlıyor. Fiyat avantajını bir kenara koyarsak, en önemlisi müşteri ilişkileri, ödeme koşulları ve ürün iadeleri gibi noktalardan çok daha avantajlı noktadayız.

Bilal Suna: Bugün artık kaplamalı süblimasyon kağıdı konusunda kendimizi hem Türkiye’de hem dünya çapında ispatladığımızı düşünüyorum. Pek çok ülkede kalite, fiyat ve servis avantajımız sebebiyle Afya Paper’ın tercih sebebi olması bizler için çok sevindirici. Üstelik odaklandığımız tek alan tekstil değil. Bizler kağıdı 4O senedir tanıyoruz, bu yüzden bildiğimiz işi en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla da müşteri bize çok güveniyor. Biz de bu güvenin hakkını vermek ve işimizi daha da geliştirmek için çalışıyoruz.

FESPA Eurasia Fuarı’na bu yıl ilk kez kendi markanızla katıldınız. Fuara dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Bilal Suna: FESPA Eurasia fuarına son dört yıldır bayimiz Digimania partnerliğiyle katılıyorduk. Bu sene kendileri Mimaki Eurasia çatısı altında fuara katıldıkları için biz de kendi standımızla fuarda yer aldık. Son iki senedir fuardan memnun kaldığımızı söyleyemeyeceğim ancak bu sene fuardan fazlasıyla memnun kaldık. Pek çok yurtiçi ve yurtdışı müşterimizle bir araya geldik, yeni müşterilerle tanışma fırsatı bulduk. Son yıllarda ihracat faaliyetlerimiz oldukça arttığı için burada da yeni bayilikler ve partnerlikler için görüşmelerimiz oldu. Bu açıdan fuarın beklentilerimizi fazlasıyla karşıladığını söyleyebilirim. Fuarda iki yeni kaplamalı kağıt çeşidimizi tanıttık. Hem fiyat hem de kalite olarak müşteri beklentilerini oldukça karşılayan ve cazip bir çözüm sunan bu ürünlerimize müşterilerimizin tepkisi oldukça sevindiriciydi. Üstelik bazı müşterilerimizin fuarda özellikle bizi aradıklarını ve kağıtlarımızla ilgi bilgi almak için fuara geldiklerini söylemeleri de bizim için motive edici oldu.

Malum 2O18 yılı pek çok firma için zor bir yıl oldu. Sizin tekstil baskı sektörüne dair 2O18 yılı değerlendirmeniz nedir?

Bilal Suna: Son zamanlardaki ekonomik çalkantılar, belli başlı markaların kağıt pazarından çekilmesine ya da küçülmesine neden oldu. Bu durum elbette oldukça anlaşılır; herkes kendince ekonomik tedbirler alıyor. Geçici olan ya da sağlam temellere kurulmamış firmalar eleniyor. Her ne kadar piyasada fiyat ve maliyet artışı olsa da bu tür elenmelerin bir denge sağladığına inanıyoruz. Mevcut koşullarda bizler gibi üretici firmalara yurtdışında taleplerin gelmeye başlaması da bizim için avantajlı bir duruma dönüşebiliyor.

Nesrin Ay: Kağıt üretimine adanmış bir firma olarak güzel işler yaptığımızı düşünüyoruz. Müşteri beklenti ve taleplerine göre sürekli yeni ürünler geliştiriyor ve müşteriye en iyisini en avantajlı şekilde sunmaya çalışıyoruz. Bu tür zorlu süreçlerin de daima üreterek üstesinden gelebileceğimize inandığımız için yolumuza en iyi şekilde devam ediyoruz.



Bu içerik 389 defa okundu.