AMBALAJ VE PROMOSYON: DİJİTAL BASKI PAZARLAMA İÇİN NEDEN ÇOK ÖNEMLİDİR?

AMBALAJ VE PROMOSYON:  DİJİTAL BASKI PAZARLAMA İÇİN  NEDEN ÇOK ÖNEMLİDİR?
Ambalaj sektörü sürekli olarak evrilmektedir ve bir zamanlar sadece bir taşıyıcı olarak görülen ambalajlar artık tüketicilerin karar vermesinde önemli bir tetikleyici rol oynamaktadır.


Ambalaj, günümüzde yalnızca bir taşıyıcı görevinden fazlasını yapmaktadır. Özellikle perakende tüketici alanında evrilerek, rekabetçi pazarda bir fark edilme ve müşteriler ile gerçek bir bağlantı kurma yöntemi haline gelmiştir. Ambalaj artık tüketicinin karar verme aşamasında önemli bir tetikleyicidir ve marka mesajını iletme konusunda can alıcı bir iletişim aracıdır. Ambalaj ve etiketler, dünya çapında en büyük baskı pazarını oluşturmaktadır ve daha da fazla büyümesi beklenmektedir. Toplam dijital ambalaj ve etiket basma pazarının 2O24 yılına kadar her yıl %2O oranda büyümesi beklenmektedir (1). Bu durum baskı üreticileri için etkileyici ve harika tasarımlı ürün ambalajları geliştirme konusunda markalara destek vermek için harika bir fırsattır.

Değişen pazarda etki yaratın

Tüketici pazarındaki radikal değişikliklerin ürün ambalajı konusunda büyük sonuçları olacaktır. 2O5O yılına kadar iki milyar insan 6O yaş ve üzerinde olacaktır (2). Bununla birlikte, Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’da evde tek kişilik yaşantı en yaygın görülen profil haline gelmiştir. Euromonitor’a göre bu ve diğer birçok değişiklik, daha küçük ev ürünlerine ve tek başına yaşayan tüketicileri hedefleyen hizmetlere olan talebi artıracaktır. Değişmekte olan bu pazarda, tüketicileri gerçekten etkilemek için dijital baskı ekonomik ve verimli bir yol olabilir. Dijital baskı, markaların yaratıcı ve yenilikçi olmalarını mümkün kılar. Ambalajlar özelleştirilebilir, kişiselleştirilebilir, çevreci hale getirilebilir, kullanışlı ve hatta akıllı ve etkileşimli olabilir. Örneğin ilaç sektöründe kişiye özel ilaç dozaj bilgilerini göstermek için dijital baskıdan yararlanılabilir. Gittikçe daha fazla insan doktor veya eczacıya gitmek yerine ilaçlarını posta ile elde etmeye başlayacakları için bu daha önemli hale gelecektir. İşletmeye faydaları Kısa süreli ambalaj baskılarının yararları pazarlamayı da aşıp doğrudan işletmeler üzerinde katkı sağlamaktadır. Ambalajlar üzerinde, tedarik zincirini takip etmeye yardımcı olan ve basitleştiren bilgiler bulundurabilirsiniz. Ayrıca kullanılmayan ambalaj, artan stok ve atığı azaltarak büyük tasarruf elde edebilirsiniz.

Çevre ve üretim ile ilgili yararların yanı sıra maliyet verimliliği açısından da önemli fırsatlar bulunmaktadır. Pazarlamacılar, kısa baskı sürelerinden yararlanarak, görsellerin çeşitli malzemelerde daha etkili olmasını sağlayabilir. Örneğin bir reklam kampanyasındaki yüksek kaliteli editör görselleri ürün ambalajına yerleştirilebilir veya yüksek etkili satış noktası malzemeleri olarak kullanılabilir. Böylece markanın varlığı ve erişimi çok daha yüksek olur.

Nereden başlamalı?

Baskı üreticileri her şeyden önce ambalajların çeşitli sektörlerde şirketler tarafından nasıl kullanıldığını araştırmalıdır. Hacimleri, malzemeleri, işlevleri, diğer satış noktası ürünleri ile etkileşimini ve baskı fırsatı olup olmadığını araştırın.

Sonraki adım, mevcut imkanların değerlendirilmesi ve ambalaj sektöründe bir fırsat olup olmadığının araştırılmasıdır. Sunabileceğiniz yeni uygulamalar var mıdır? Ambalajlama gereksinimi olan müşterileriniz olup olmadığını araştırın. Bilgi, ileriye dönüklük ve yaratıcılığın yanı sıra açık fikirli ve değişime hazır olmak, bu sürecin en önemli etkenleridir. Bu sıçramayı yapmak isteyen çağdaş pazarlamacılar için dijital baskılı ambalaj ve promosyon sunmak, kolaylığın, daha yüksek kalitenin ve daha sıkı maliyet kontrolünün çekici bir bileşimini sağlar. Tüm bunlar sayesinde baskı üreticileri dijital baskıya giden yolda markalar için değerli ortaklar olabilir. Baskı sektörünün dörtte üçü (3) dijital baskı ambalaj seçeneklerini araştırırken bundan uzak durmak riskli bir seçenektir.

Dipnotlar:

1 Smithers Pira, The Future of Global Printing 2O18; Aralık 2O13

2 Dünya Sağlık Örgütü, Ageing and Life Course, Haziran 2O15

3 Packaging World Magazine ve Cal Poly, Emerging Technologies for Packaging Innovation, 2O14

Kaynak: Canon Türkiye



Bu içerik 353 defa okundu.