SOLVETEX SEKTÖR LİDERLİĞİNİ KORUYOR

SOLVETEX SEKTÖR LİDERLİĞİNİ KORUYOR

Portföyünde bulunan 45 çeşit kumaş ile dijital baskı sektörünün tekstil uygulama gereksinimlerine yönelik üretimlerini sürdüren ve her yıl yaptığı yatırımlarla üretimlerini genişleten Solvetex, dünya çapında da yaygın olarak bilinen bir marka. Biz de hem Solvetex’in yakın dönem faaliyetleri hakkında bilgi almak, hem de sunduğu yeni ürünleri öğrenmek için firmanın Genel Müdürü Mehmet Efe ile görüştük.

Solvetex olarak uzun yıllardır dijital baskı kumaşları üretiyorsunuz ve piyasaya her kullanıma yönelik ürünler sunuyorsunuz. Peki, son zamanlarda portföyünüze eklediğiniz yeni ürün grupları var mı? Bu ürünler hakkında okuyucularımıza bilgi verebilir misiniz?

Solvetex olarak 45 çeşit kumaş ile dijital baskı sektörünün farklı alanlarına hizmet veriyoruz. Ar-Ge departmanımız sürekli yeni ürün üzerinde çalışıyor ve piyasaya alternatif kumaş çıkarıyoruz. Bunların içinde ev tekstiline hitap eden butik üretim amaçlı yastık ve duvar kumaşları üzerinde yoğunlaşıyoruz.

Dijital baskının bir avantajı olarak kişiselleştirme, artık nihai kullanıcı tarafından da daha fazla talep edilir olmaya başladı. Bu aynı zamanda üreticiler için de yeni alanların kapısını açıyor. Solvetex ürünleri, kişiselleştirilmiş ürün taleplerine nasıl yanıt veriyor?

Zaten Solvetex sanayi tipi seri üretimden ziyade; hem ürün çeşidinin fazlalığıyla hem de her makinede dijital baskı yapılabilen butik kumaş üretmesiyle ön plana çıkmaktadır. Dolayısıyla kişiselleştirilmiş ürün üretmek isteyen işletmelerin ilk tercihi Solvetex olmaktadır.

Dijital baskı artık sadece reklam ve tekstil sektörleri ile sınırlı kalmayıp iç mekan dekorasyon alanında da ağırlığını hissettiriyor. Siz dekorasyon pazarına yönelik dijital baskı üretiminin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Toplumun gelir seviyesi yükseldikçe ihtiyaç şekli de değişmektedir. Bireyler artık iç mekan dekorasyona önem vermektedir. Dolayısıyla farklı kişisel talepler artmaktadır. Bu ihtiyaçlar ise sadece o kişiye göre özel üretimi gerektirmektedir, bunun tek yolu ise dijital baskıdan geçmektedir. Solvetex olarak dekorasyona ve iç mekana yönelik ürünlerimizle hizmet vermeye devam etmekteyiz ve bu pazarın her geçen gün artacağına inanıyoruz.

İç mekan dekorasyon sektöründe, yurtiçi ve yurtdışı pazarda Solvetex ürünlerinin pazar payı nasıl? Müşterilerinizin sizin ürünlerinizi tercih etmesindeki en önemli neden sizce nedir?

Solvetex yurtiçi ve yurtdışında pazarın önemli aktörlerinden biridir. Müşterilerin ürünlerimizi tercih sebebi ise; sadece bir veya iki ürünle değil daha fazla alternatifle müşteriye ürün seçme imkanı vermemiz. Bunun yanında baskı kalitesi, fiyat avantajı, sahip olduğumuz gerekli sertifikasyonlar ve hızlı hizmet verebiliyor olmamız bizi ayrıcalıklı kılıyor diyebilirim.

 

Yılın ilk yarısı firmanız için nasıl geçti?

Yılın ilk yarısı bizim için çok verimli geçti ve hedeflerimize ulaştık. Yılın ilk yarısında bir seçim geçirdik. Hedefe ulaşmamızı sağlayan da seçim çalışmalarına hızlı cevap verebilme alt yapımız oldu.

Yılın geri kalanı için beklentilerinizi ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Yılın son çeyreğine dair beklentimiz sektördeki pozisyonumuzu korumak. İçinde bulunduğumuz cari dönemde döviz kurlarında beklenmedik artışlar oldu. Bu artışlar yatırımı olumsuz etkileyecek. Bu yüzden finans yönetimine önem veren işletmelerin kur riskinden kendini koruyacak tedbirleri almaları gerekmektedir.

Solvetex olarak, piyasayı sürekli takip ederek yeni yatırımlar yapmaya ve sektörde liderlik yapmaya devam ediyorsunuz. Peki, yakın zamanda yeni bir yatırımınız söz konusu mu?

Yurt dışı ihracat artışına pozitif katkı sağlayacak yatırımlar yapıyoruz. Çünkü amacımız satışımızın %51’ini ihraç edebilmek.

Son olarak sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Piyasanın Solvetex markasına duyduğu güven ve beklentiler bize gurur veriyor, çalışma ve yatırım azmimizi artırıyor. Yeni kumaşlarla birlikte dijital baskı sektörünün farklı alanlarına girmeye devam etmekteyiz. Bu vesile ile sektörümüze saygılarımızı sunar hayırlı ve bereketli kazançlar dileriz.



Bu içerik 519 defa okundu.