CANNES LİONS'TA SON 1O YILIN AÇIKHAVA REKLAM ÖDÜLLERİ

CANNES LİONS'TA SON 1O YILIN AÇIKHAVA REKLAM ÖDÜLLERİ
Yaratıcı endüstrilerin bilgi kaynağı Bigumigu.com, Cannes Lions’ta son 1O yılda Outdoor kategorisinde verilen Grand Prix ödüllerini derliyor.


1954’ten beri reklam ve yaratıcılık sektöründe yaratıcı işleri ödüllendiren Cannes Lions’ın bu yıl 18-22 Haziran tarihlerinde 65.si düzenlendi. Bigumigu da festivalin son 1O yıllık tarihinde Outdoor kategorisinde Grand Prix almış işlerini bir araya getiriyor.

1- 2OO7: Nedbank “Power To The People

Güney Afrika’nın en fakir muhitlerinden birinde Nedbank ve ajans tasarladıkları açık hava panosundaki ilanla güneş enerjisi depolayıp okullara enerji dağıttı.

Reklam ajansı: Network BBDO

Reklamveren: Nedbank

2- 2OO8: HBO “HBO Voyeur”

HBO “Voyeur” projesinde HBO’nun reklam ve pazarlama geçmişini görselleştirdi. Kullanıcılar, sekiz kurgusal New York dairesinde meydana gelen olayları görmeye davet edildi. Kampanyanın öne çıkan özelliği, 28 Haziran – 1 Temmuz arasında ve yine 5 – 8 Temmuz 2OO7 tarihleri arasında New York’ta Broome ve Ludlow sokakları üzerindeki bir binanın yan tarafındaki filmin beş dakikalık bir gösteriminin yapılması oldu. Filmin sitesi olan hbovoyeur.com da “Kimsenin izlemediğini düşündüklerinde insanların ne yaptıklarını görün” sloganıyla hazırlandı.

Reklam ajansı: BBDO, New York

Reklamveren: Home Box Office, Inc. / HBO

3- 2OO9: The Zimbabwean “Trillion Dollar Campaign”

İngiltere ve Güney Afrika’da yayınlanan gazetenin satışlarını yükseltmek için yapılan kampanya, ülkenin durumu hakkında farkındalık yaratmak için afiş ve ilan panolarında bir reklam aracı olarak kullanıldı. Kampanyada değersizleşen paralar bir sanat ögesi ve eleştiri olarak bulunuyor.

Reklam ajansı: TBWAHuntLascaris Johannesburg

Reklamveren: The Zimbabwean Limited

4- 2O1O: Andes “Teletransporter”

Arjantin menşeli marka Andes’in tanıtımı için yapılan kampanyanın çıkış noktası arkadaşlarınızla dışarı çıkmak istediğinizde ve sizin aramanızı bekleyen biri olduğunda rahatça konuşabileceğiniz bir kabin tasarladılar. Bu kabine girdiğinde kişiler kayıtlı seslerden birini açıp ortamın ahengini değiştirip mekanda değil de başka bir yerdeymiş gibi davranabildiler.

Reklam ajansı: Saatchi & Saatchi Argentina

Reklamveren: AB Inbev / Andes

 

 

5- 2O1O: Diesel “Be Stupid”

“Be Stupid,” insanları hata yapmaya, saçma davranmaya ve hayatı daha farklı şekilde yaşamaya teşvik etti ve hem dijitalde hem de açık havada ilgi gördü.

Reklam ajansı: Anomaly

Reklamveren: Diesel

 

6- 2O11: Bing “Decode Jay-Z with Bing”

Bing’in tanıtımı için hazırlanan açık hava ilanlarında Jay-Z’nin biyografisini içeren 3OO’den fazla sayfa çalışıldı. Bu sayfalar farklı ilan panolarına yerleştirildi ve Jay-Z’nin büyüdüğü yerler, yaşadığı yerler hedeflendi.

Reklam ajansı: Droga5

Reklamveren: Microsoft / Bing

7- 2O12: Coca-Cola “#Cokehands”

Coca-Cola, Ogilvy & Mather Shanghai ile birlikte çalışarak Nisan 2O12’de “Coke Hands” adlı açık hava minimal görsel kampanyasını gerçekleştirdi. Çin’deki otobüs durağı raketlerine yerleştirilen, markanın arkadaşlık ve paylaşma ruhunu taşıyan ikonik çalışma, Steve Jobs öldükten sonra silüetini Apple logosuna işleyen Jonathan Mak Long tarafından tasarlandı.

Reklam ajansı: Ogilvy & Mather Shanghai

Reklamveren: Coca-Cola Company / Coca-Cola

 

8- 2O12: Mercedes-Benz “The Invisible Drive”

“The Invisible Drive”, Almanya’daki yollara çıkan bir ortam kurulumu. Ajans, otomobilin görünmez olduğu yanılsamasını yaratmak için arabanın yanlarına yapıştırılmış bir kameradan görüntüleri görüntüleyen LED ışıklı sıfır emisyonlu bir F hücresi arabası yarattı. Otomobilin çevreye “görünmez” etkisini göstermesi gerekiyordu.

Reklam ajansı: Jung von Matt AG

Reklamveren: Daimler AG / Mercedes-Benz

 

9- 2O13: IBM “Smarter Ideas for Smarter Cities”

Şehir içinde kullanım kolaylığı sağlayacak şekilde açık hava panolarını ürün tasarımı gibi yeniden tasarlayan ajansın çıkış noktası akıllı şehirler için akıllı çözümler.

Reklam ajansı: Ogilvy Paris

Reklamveren: IBM

 

 

1O 2O14: ANZ Australia “ANZ GAYTMS”

ANZ Bankası, Sidney’de yapılacak gay festivaline dikkat çekmek için hazırladığı kampanyada; 1O ATM’sini farklı konseptlerde dekore ederek birer “GAYTM”e çevirmekle kalmamış bir de onlara isim vermiş. Parlak taşlarla hazırlanana “Hello Sailor”, bıyık desenli olana “Mo Town” ve dövme desenli olana “Pink Ink” denilmiş. Bu ATM’lerde işlem yapanlara da “Cash out and proud” yazılı fişler verilmiş.

Reklam ajansı: WhybinTBWA Group

Reklamveren: Australia & New Zealand Banking Group / ANZBank

 

11- 2O15: Apple “World Gallery”

Apple’ın iddialı akıllı telefon modelleri iPhone 6s ve iPhone 6s Plus’ın geliştirilmiş kamera sensörü sayesinde yüksek kaliteli fotoğraflar çekebildiğini gözler önüne seren iPhone 6s World Gallery’de (iPhone 6s Dünya Galerisi), dünyanın çeşitli ülkelerinde yaşayan 41 kişinin çektiği toplam 53 fotoğraf yer alıyor.

Reklam ajansı: TBWAMedia Arts Lab

Reklamveren: Apple Inc. / Apple

 

12- 2O16: DB Export “Brewtroleum – The Process”

Bira üretiminden arta kalanlarla biyoyakıt ürettiğini söyleyen marka “bir bira iç ve hayatı kurtar” söylemiyle açık hava ilanlarını paylaştı.

Reklam ajansı: Colenso BBDO Auckland

Reklamveren: DB Breweries Ltd. / DB Export

 

13- 2O17: State Street Global Advisors “Fearless Girl Arrives”

8 Mart Kadınlar Günü için, Amerika Birleşik Devletleri’nin finans merkezi Wall Street’te beklenmedik bir gerilla yerleştirme yapılmış ve bugüne kadar tazeliğini koruyarak konuşulmaya devam etmişti. Fearless Girl isimli heykel, 8 Mart sabahı Wall Street’in sembolüne dönüşmüş Charging Bull heykelinin tam karşısına konmuştu.

Reklam ajansı: McCann Worldgroup

Reklamveren: State Street Corporation

 

14- 2O17: Twitter “What’s Happening”

Twitter’in içerisinde çözülen kampanyada fikrin ve uygulamasının basitliği tüm Cannes jürisini etkledi.

Reklamveren: Twitter

 



Bu içerik 907 defa okundu.