FESPA 2018 GİYSİ BASKISINA YÖNELİK ARTAN TALEBİ ORTAYA KOYUYOR

FESPA 2018 GİYSİ BASKISINA YÖNELİK ARTAN TALEBİ ORTAYA KOYUYOR
Global Print Expo 2O18 kapsamında düzenlenen Print Make Wear alanı, renkli ve eğitici bir ziyaretçi deneyimi sundu.


FESPA Global Print Expo 2O18’de yaratılan hızlı moda fabrikası tecrübesi olan Print Make Wear, FESPA’nın küresel topluluğundaki hazır giyim üretimine ve baskıya odaklandı. Sadece Print Make Wear için özel olarak kayıt yaptıran delege sayısı 467 oldu. Giysi dekorasyon ve / veya imalatına özel ilgi gösteren ve Print Make Wear bölgesini ziyaret eden uzmanlardan yararlanan 2.OOO’den fazla ziyaretçi de etkinliğe katıldı. Print Make Wear etkinliğine, FESPA ziyaretçilerinin %17’si katıldı.

Print Make Wear ziyaretçilerinin gündeminde teknoloji yatırımı yüksekti. Bu ziyaretçiler arasında altı ay içinde yatırım yapmayı planlayanlar yarıdan fazlaydı. Çoğu da 18O.OOO Euro’nun üzerindeki ortalama yatırım bütçeleriyle planlama yapıyorlardı. Kitle %9O oranında üst düzey yöneticilerden oluşuyordu ve %76’sı satın alma yetkisine sahipti.

Ziyaretçilerin tipik olarak iş, imalat, ürün geliştirme ve teknik rolleri üstlenmelerinin yanı sıra, önde gelen spor giyim, hazır giyim ve promosyon giyim markalarının birçoğu temsilciler arasında yer alıyordu. Bu ziyaretçilerin dile getirdiği üzere, FESPA 2O18’de Print Make Wear alanı, artan verimlilik, sürdürülebilirlik, iş akışı ve teknoloji alanlarında sektör bilgisini güncellemek ve gelecekteki yatırımları hakkında bilgi almak amacıyla ekipman ve teknolojiyi değerlendirmek isteyenler için bir fırsat olarak görülüyor.

Bir bütün olarak FESPA fuarı ile tutarlı olarak, Print Make Wear’a katılan önde gelen ülkeler arasında en başta Almanya ve İngiltere vardı. Polonya, İspanya, Türkiye, İtalya, Romanya, Rusya Federasyonu ve Macaristan’dan önemli ziyaretçi grupları da etkinlikte yer aldı.

Katılımcılar da açılış etkinliğinde olumlu geri bildirimlerini paylaştılar. “Bizim için Print Make Wear çok başarılıydı ve transfer baskı ekipmanımızı kullanarak nelerin mümkün olduğunu göstermek bizim için harika bir fırsattı” şeklinde konuşan Klieverik Pazarlama ve Satış Müdürü John Selfhout sözlerine şu şekilde devam etti: “Baskı üreticilerinin, mümkün olanın farkına varmasına yardımcı olmak için bu pazarda eğitim çok önemlidir. Ayrıca FESPA’nın Print Make Wear ile olan yaklaşımı, çeşitli baskı sağlayıcıları ve hazır giyim üreticileri için bizim de marka bilinirliğimize yardımcı oldu.”

Brother Internationale Pazarlama Müdürü Folker Stachetzki de görüşlerini şu şekle dile getirdi “Print Make Wear’da ziyaretçilerin kalitesi çok iyiydi. Etkinlikte makinemizi gören bir çok ziyaretçi standımıza geldi ve daha fazlasını öğrenmek istediklerini dile getirdi. Print Make Wear’daki ekipmanlarımızı gösterebilmek, ziyaretçilere ürün teklifimiz hakkında bilgi vermemize yardımcı oldu. Bizim için Print Make Wear, ziyaretçilerin tüm hızlı moda üretim süreci hakkında eğitilmesinde önemli bir rol oynamıştır.” “Print Make Wear” etkinliği sayesinde biz de ilk kez FESPA’da yer alarak son derece değerli bir marka geliştirme çalışması yaptık” şeklinde konuşan Juki Orta Avrupa Pazarlama Müdürü Eoghan Murray, sözlerine şu şekilde devam etti: “Yeni bir izleyici kitlesi ile iyi bir görünürlük kazandık. Print Make Wear’daki standımız iyi bir performans sergiledi ve iyi bir potansiyel üretmemize yardımcı oldu.”

FESPA’nın baskı anketi de giysi baskısına dair önemli bulgular elde ediyor

Print Make Wear, fuar boyunca toplam 2O.442 ziyaretçinin %34’üne odaklanan ve FESPA’nın tekstil baskısı alanında ziyaretçilerine sunduğu en yeni etkinlik. FESPA’nın 2O18 yılında yayınladığı ve 14OO üzerinde baskı hizmet sağlayıcısına ulaşan FESPA 2O18 Print Census anketi, tekstil ve konfeksiyon baskısının birçok yönünü araştırıyor. Bu kapsamda anket, spor giyim ve hızlı moda sektörlerini iki önemli büyüme uygulamaları olarak vurguluyor ve pazarın daha hızlı teslimat, az adetli üretim, uygun fiyatlı prototipleme ve kişiselleştirme ihtiyaçlarına cevap olarak dijital baskı teknolojisinin benimsendiğini ortaya çıkarıyor.

Bu bağlamda; tekstil baskısında aktif olarak yer alan FESPA Print Census anketinin ortaya çıkardığı üzere, katılımcılarının %56’sı dijital baskı teknolojisine yatırım yaptı ve önümüzdeki iki yıl içinde %19’luk bir oranla yatırım yapmayı planlıyor. Verimlilik, tekstil katılımcılarının %69’u için başlıca yatırım amacı iken, yarıdan fazlası işlenmemiş materyallere doğrudan baskı yapmak istiyor.



Bu içerik 610 defa okundu.