ÖZ EMPİRME TEKSTİL FESPA 2O18’DE DİJİTAL BASKI KANVASLARI İLE BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

ÖZ EMPİRME TEKSTİL FESPA 2O18’DE DİJİTAL BASKI KANVASLARI İLE BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

15-18 Mayıs tarihlerinde Berlin’de düzenlenen FESPA Global Print Expo Fuarı’na katılan Öz Empirme Tekstil, fuarda sergilediği %1OO yerli dekoratif kanvas kumaşları ile fuarın aranan markası haline geldi. Biz de firmanın Genel Müdürü Mete Özüdoğru ile fuar hakkında görüştük.

Fuar firmanız için nasıl geçti? Fuarla ilgili genel izlenimlerinizi alabilir miyiz?

Fuar genel anlamıyla firmamız için oldukça başarılı geçti. Olumlu iş görüşmeleri yaptık. Hatta Avrupa piyasasında ürünlerimizi pazarlamak isteyen bir toptancı firmayla olumlu görüşmeler fuar sonrasında da devam ediyor. Fuar uluslararası bir fuar olduğu için ziyaretçi portföyü sektörel anlamda bizleri memnun etti. Avrupa’nın yanı sıra Afrika ve Amerika’dan ziyaretçilerimiz vardı. Organizasyon firması oldukça ilgiliydi. Eksikliklerimizi gidermekte ellerinden geleni yaptılar. Organizatör firmaya nezdinizde tekrar teşekkür ederim.

Standınızda sergilediğiniz ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu sene fuarda ilk kez tanıttığınız çözümleriniz oldu mu?

Standımızda firmamızda imal ettiğimiz sanatsal tuval bezlerimizi ve dijital baskıya uygun dekoratif amaçlı kullanılan kanvas kumaşlarımızı tanıttık. Bu kumaşlarımız %1OO yerli imalatımızdır. Rekabetçi piyasada Avrupa’da fiyatlarımızla ön plana çıktık. Bizi ziyaret eden müşterilerimiz kalitemizle uyumlu fiyat politikamızdan oldukça memnun kaldılar. Bu da fuardan sipariş almamızı sağladı. Hatta ürünlerimize olan rağbetten önümüzdeki yarıyılda yeni bir makine yatırımı yapmamız gerektiğini şimdiden planlamamıza aldık.

Ziyaretçiler en çok hangi ürünlerinize ilgi gösterdi?

Ziyaretçilerimiz dijital baskı kanvaslarımıza oldukça büyük ilgi gösterdi. Bunun yanında piyasaya önümüzdeki iki ay içerisinde yeni çıkarmaya başlayacağımız pigment mürekkebe uygun vernik gerektirmeyen mat ve parlak kanvaslara ilgi oldukça iyiydi. Bu kanvaslarımızın demo çalışmalarını müşterilerimizle paylaştık ve çok olumlu tepkiler aldık.

Türk bir üretici olarak Avrupa pazarının firmanıza ve ürünlerinize ilgisi nasıldı? Avrupalı üreticilerin ürünlerine kıyasla, sizin ürünlerinizin sektöre sunduğu hangi avantajlar öne çıktı?

İmalatçı olarak fuara katılmanın avantajlarını kullanmaya çalıştık. Özellikle Avrupa’ya komşu olmamız nakliye sürecini ve navlun bedellerini aşağı çektiğinden ürünlerimize talep oldukça fazlaydı. Ülkemizde piyasaların çalkantılı olduğu bir süreçte firma olarak ihracata önem verdiğimizi tekrar vurgulamak isterim. Bizim fiyatlarımızdaki rekabetçi agresif fiyat politikamız ürünlerimizin kalitesiyle birleştiğinde ürünlerimizin satış kabiliyetini arttırdı. Bu da fuar süresince bizleri oldukça memnun etti.

Yurtdışında hangi bölgelere ağırlıklı satışlar yapıyorsunuz? FESPA Fuarı, yeni pazarlara girmenize ya da mevcut pazarlardaki konumunuzu güçlendirmenize yardımcı oluyor mu?

Yurtdışında özellikle Türki cumhuriyetleriyle iş birlikteliğimiz hat safhada. Diğer bölgelerde de satışlarımız devam etmekte. FESPA fuarı bizim Avrupa’da satış kanallarımızı güçlendirdi ve bize yeni piyasalar açtı. Fuarlarda logomuzla aranan bir firma olduk.

2O18 yılının ikinci yarısında sektörümüzle ilgili öngörüleriniz nelerdir? Firma olarak ne tür adımlarınız olacak?

2O18 yılının ikinci yarısı piyasaların çalkantılı bir dönemine denk geliyor. Ancak yaptığımız olumlu iş görüşmeleri ve aldığımız siparişler bize yeni bir makine yatırımının sinyallerini veriyor. Bu çalkantılı dönemde çalışıp, üretip, satış yapıp özellikle ihracat yapıp ülke ekonomimize ve firma hedeflerimize ulaşmak için bir fırsat olduğu kanaatindeyim.



Bu içerik 508 defa okundu.