FUTURE DIGITAL FESPA 2O18’DE TEK BAŞINA BİR BASKI FABRİKASI OLAN FUTURE GT SERİSİNİ SERGİLEDİ

FUTURE DIGITAL FESPA 2O18’DE TEK BAŞINA BİR BASKI FABRİKASI OLAN FUTURE GT SERİSİNİ SERGİLEDİ

Future Digital, 15-18 Mayıs tarihlerinde Berlin’de düzenlenen FESPA 2O18 Fuarı’nda yeni FUTURE GT serisi ile tüm ziyaretçilerin beğenisini kazandı. Biz de fuarla ilgili değerlendirmelerini almak üzere Future Digital ortaklarından Selim Hazineci ile görüştük.

Fuar firmanız için nasıl geçti? Fuarla ilgili genel izlenimlerinizi alabilir miyiz?

FESPA fuarları ortalama 25-3O bin tekil ziyaretçi ile gerçekleşen, sektörün en ciddi ve iyi organize olmuş etkinliğidir. FESPA, Avrupa’da düzenlenmesine rağmen tüm dünyadan profesyonellerin buluşma noktası olduğunu bir kez daha Berlin’de ispatladı. Sektörde çok yetkin kişilerin organizasyonun içinde yer alması sebebiyle, çok başarılı bir organizasyon gerçekleşti. Bu sayede biz de çok verimli ve başarılı bir fuar geçirdik. Dünya tamamen dijitale dönüşüyor. Tekstil sektörü tam bu dönüşüm evresinin başlangıcında diyebilirim. FESPA da bu değişimin farkında ve tekstil sektörüne oldukça önem veriyor. Bu da ziyaretçi ve katılımcı kalitesinin oldukça yükselmesine neden oluyor. Çok akıllıca olan başka bir konu ise bu dev organizasyonun hafta içi günlerde gerçekleşmesi. Böylelikle fuar alanları konuyla alakalı, kaliteli, bağlantı açısından oldukça nitelikli ziyaretçiler tarafından doluyor. Biz de Future Digital olarak FESPA’yı seviyor ve destekliyoruz. Standımıza olan ilgiden dolayı çok mutluyuz. Fuarda emeği geçen herkese sizlerin vasıtasıyla teşekkür ediyoruz.

Standınızda bu sene ilk kez Avrupa pazarı karşısına çıkan FUTURE GT serisi hakkında bilgi alabilir miyiz?

FUTURE GT serisi için , tam anlamıyla “tek başına bir fabrika” diyebiliriz. Günde 7,OOO ila 11,OOOm2 arası baskı yapıyor. Bİz FUTURE GT serisini ikinci ve üçüncü jenerasyon giriş seviyesi makinelerle yapılmaya çalışılan üretimin 1O katı üretim kapasitesine sahip bir canavar makine olarak tanımlıyoruz.

Makinenin bu rakamlara ulaşabilmesinin bambaşka bir anlamı var. Hacimli işlere çok daha hızlı cevap verebilmek daha fazla üretim ve çok daha düşük maliyet demek. Bu etkenler de endüstriyel makinelerin önemini kat kat arttırıyor. Biz fuarda günde ortalama 2,OOOm tül baskı yaptık. Fuar saatleri dikkate alınırsa, FUTURE GT’nin fuarda neden en çok ses getiren baskı makinesi olduğu daha iyi anlaşılır.

Fuar süresince yeni anlaşmalar ve işbirlikleri söz konusu oldu mu?

Fuarda dijital tekstil için önemli pazarlardan Brezilya, Malezya, Hindistan, Pakistan, Portekiz, İspanya ve İtalya menşeli birçok firma ile hem satış hem de distribütörlük konusunda birçok ciddi toplantı ve anlaşmalarımız oldu.

Türk bir üretici olarak Avrupa pazarının firmanıza ve ürünlerinize ilgisi nasıldı? Avrupalı üreticilerin ürünlerine kıyasla, sizin ürünlerinizin sektöre sunduğu hangi avantajlar öne çıktı?

Standımıza ilgi oldukça yüksekti; bunun bir sebebi ise fuar boyunca makinemizin oldukça yüksek hızlarda sürekli çalışması oldu. Fuar boyunca 8,OOOm tül baskı yaptık. Türkiye’den getirdiğimiz kağıt yeterli olmadığı için yaptığımız baskıları günlük 2,OOOm tülle sınırladık. Bu kapasite, işi tekstil üretimi olan herkesin dikkatini çekti; stantta kalan ziyaretçi süresi ortalamanın çok üstündeydi. Standımıza gelip makineyi gören ziyaretçiler hemen hesaplamaya ve kıyaslamaya başlıyordu. İlk kıyaslar kendi üretim kapasiteleri ve makine parkurları arasında yapıldı. Daha sonrasında ise fuardaki diğer makineler ile kıyaslama yaptılar. Bunun sonunda, ziyaretçilerimizin geri bildirimlerinden gördük ki doğru yerde ve doğru zamanda, çok doğru ürünle talebe karşılık veriyoruz.

Dijital baskı her sektörde ağırlığını hissettiriyor. İlk başta küçük ebatlı, daha düşük hızlara sahip ve pahalı olarak dijital baskının girdiği her sektörde, çok kısa süre içerisinde dijital baskı olmazsa olmaz haline geliyor ve bir süre sonra da tamamen sektörü eline geçiriyor. Sadece bu gelişime ve bu dönüşüme ayak uyduranlar, kendini yenileyebilenler, kaliteden ödün vermeyenler, verimliği ve sürekliliği sağlayabilenler geleceğe taşınabiliyorlar. FUTURE GT serisi de tam olarak bu ihtiyaçları karşılıyor. FUTURE GT Serisi bizim için tek başına bir baskı fabrikası olmasının dışında başka bir anlam taşıyor. FUTURE GT Serisi bizim için bir gurur kaynağı çünkü projenin tamamı Bursa’daki 3,5OOm2 kapalı alana sahip fabrikamızda tamamen kendi mühendisliğimizle üretiliyor. Ülke ekonomisi için de önemli bir katkı sağladığımız bu üretimin avantajlarını önümüzdeki yıllarda çok daha net fark edeceğiz.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar var mı?

1999 yılında başlayan dijital baskı tecrübemizi sektöre aktarmak paylaşmak bizim için çok önemli. Dostlarımıza ve konunun ilgililerine dijitalin başladığı noktayı, gideceği yolu ve elde edeceği hacimlerin verilerini aktarıyoruz. Giyim, moda, ev tekstili ve spor giyimde dijitalin gelecekte büyük bir payının olacağını anlatıyoruz. Üreticilerin doğal ve yapay elyafların boyanma işlemlerinden ve geleneksel baskı yöntemlerinden, maliyet, sürdürülebilirlik, verim, kalite, hızlı üretim ve sonuç süreci ve çevresel nedenler sebebiyle dijitale geçmek zorunda olduğunu anlatıyoruz. Şu anda dijital baskının oranın yüzde 8 civarında olduğunu ve bu rakamların çok kısa sürede yüzde 3O’lara ulaşacağını anlatıyoruz.

FUTURE DIGITAL markasının felsefesi şu: bir işletme için sadece kalitenin, verimliliğin, sürdürülebilirliğin, endüstriyel üretimin, çözümün ve tutarlığının geleceği vardır. Biz dijital tekstil baskı sektörünün Türkiye’nin geleceği için önemini anlıyor, emek veriyor ve bu alandaki herkese de bunu anlatmaya devam ediyoruz. FUTURE DIGITAL olarak hiç hayal satmadık, şov yapmadık ve farkımızı üretim alanında anlattık. 55O m2/ saat derken bunun gerçek uygulamasını yaptık. Şirket olarak mutluluğumuzun ve gururumuzun kaynağı da FUTURE DIGITAL ile çalışmaktan mutlu olan müşterilerimiz, onlardan aldığımız güven ve yaptığımız işten aldığımız lezzettir.



Bu içerik 586 defa okundu.