26 Mayıs 2018 Cumartesi 12:46
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
16 Mayıs 2018 Çarşamba 10:35

KARYA TEKSTİL KURALLARI BOZAN TRUJET BASKI MAKİNELERİ İLE ITM 2O18’DEYDİ

14-18 Nisan tarihlerinde düzenlenen ITM 2O18 Fuarı’na katılan Karya Tekstil, standında boya ve yazılım çözümlerinin yanı sıra, bu yıl ilk defa sektör karşısına çıktığı TruJet süblimasyon baskı makinelerini tanıttı. Sektörden yoğun ilgi gören yeni seri makineler hakkında görüşmek üzere Karya Tekstil Teknik Servis Müdürü Berkay Alper ile görüştük.
KARYA TEKSTİL KURALLARI BOZAN  TRUJET BASKI MAKİNELERİ İLE ITM 2O18’DEYDİ

14-18 Nisan tarihlerinde düzenlenen ITM 2O18 Fuarı’na katılan Karya Tekstil, standında boya ve yazılım çözümlerinin yanı sıra, bu yıl ilk defa sektör karşısına çıktığı TruJet süblimasyon baskı makinelerini tanıttı. Sektörden yoğun ilgi gören yeni seri makineler hakkında görüşmek üzere Karya Tekstil Teknik Servis Müdürü Berkay Alper ile görüştük.

Fuarda sergilediğiniz ürün çeşitleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Fuarda her zamanki gibi İtalya menşeli J-teck süblimasyon transfer ve direkt baskı boyalarını tanıttık. Bunlara ek olarak, geçen yıl piyasaya çıkan pigment serilerimizi ve bayrak sektörü için hazırlanan özel serilerimizi ilk defa sergiledik. Halihazırda piyasada bulunan Avrupa menşeli pigment boyalar oldukça yüksek fiyatlarla satılıyor. Biz de yüksek kaliteli, yüksek performansa sahip, çevreye duyarlı, insan sağlığına zararsız ve gerekli tüm sertifikalara sahip olan ve aynı zamanda uygun maliyetli J-Teck pigment boyalarını piyasaya sunuyoruz. Fuarda da bu ürünleri tekstil üreticilerine tanıttık.

Bunun dışında bu sene ilk defa kendi markamız TruJet markalı paketlerimizi sektöre tanıttık. TruJet, uluslararası pazarlarda kullandığımız bir markamız olup, J-teck ile içerik anlamında değil sadece paketleme anlamında bir farklılık taşıyor. Ayrıca temsilcisi olduğumuz Ergosoft markası için de geçen sene piyasaya sunulan ama bu yıl daha stabil hale gelen 15’inci sürüm tanıttık. Ama fuarda tanıttığımız en önemli yenilik, fiyat ve kalite performansı açısından muadilleri arasında çok iyi bir konumda duran TruJet marka makinelerimiz oldu.

Yeni Trujet baskı makineleriniz, piyasadaki diğer markalara kıyasla kullanıcıya ne gibi avantajlar sunuyor?

Bu makineler, piyasada yaygın olan “Çin’de fuarda temsilciliğini al/Türkiye’de sat anlayışıyla” değil; tüm Ar-Ge ve üretim çalışmalarını bizzat kendi atölyemizde yaptığımız, başka hiçbir yerde eşi benzeri bulunamayacak, tamamen bizim beklentilerimiz ve kalite anlayışımız ile üretilmiş olan bir üründür. Bunu da özellikle baskı sonuçlarında çok daha net görebilirsiniz. 2 pass ile çift yönde bu fuarda hiçbir makinenin basamayacağı netlikte baskılar aldık. Bu olağanüstü performansı da çok uygun fiyatlı sarf malzeme ile kombine ediyoruz.

Makinenin saatte 18Om2 hıza sahip olması, bugün piyasada çok iyi bilinen ve yaygın kullanılan birçok makine ile aynı hız anlamında geliyor. Üstelik çok daha uygun maliyetler ile. Gerçekten oyunun kurallarını bozacak bir makinemiz var. Şimdiye kadar geçen altı aylık süreçte piyasada 5O adet makine satışımız oldu.

Makinede hangi baskı kafalarını kullanıyorsunuz?

Makinede Epson 5113 baskı kafaları kullanılıyor. Bu kafalar 5OO-55O dolar seviyesinde satılıyor; doların sürekli hareketliliği nedeniyle değişken bir fiyat söylüyorum. Epson 5113 kafalar, yüksek nozzle sayısına sahip olmasına rağmen fiyatları çok uygun. 3,2OO nozzle sayısına sahip olmasını ve 55O dolarlık fiyatları düşünürseniz, nozzle başına maliyetler oldukça düşük oluyor. Epson’ın diğer DX serileriyle veya sözde endüstriyel kafalar karşılaştırdığınızda, arada 1O kat maliyet farkı söz konusu.

Türkiye artık niş bir pazar değil; Türkiye artık süblimasyon baskının dünyadaki merkezi konumunda. Dolayısıyla, bizim yüksek performanslı çözümlere ihtiyacımız var. Bu anlamda 5113’ün bu ihtiyaçlara tam olarak yanıt verebildiğini düşünüyoruz. Aynı makinemizde diğer birçok endüstriyel kafaları da denedik; halen prototip olarak fabrikamızda çalışıyor. Ancak 5113’ün baskı netliği başka hiçbir kafada yok. 2pl’li püskürtme, 6OOnpi (nozzle per inch) sıklığı ve yüksek damla sürati ile olağanüstü bir baskı netliği sağlıyor. Bunu da hem elektronik hem de mekanik anlamda stabil yapısı ile kombine ettiğiniz zaman, çok daha fazla avantaj yakalayabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu makine ile sektörde ciddi bir fark yaratıyoruz.

Bu makine ile hangi üreticiyi hedefliyorsunuz?

Şu an halihazırda piyasaya hakim olan firmalar içerisinde, parkurunda yenilenecek olan batılı makineleri bulunan firmaların, parkurunu bu makineler ile yenilemek istiyoruz. Özellikle popüler olan markalar, Türkiye’yi niş bir pazar gibi düşünüp, Uzakdoğu menşeli boyaları kendi markaları altında paketleyerek piyasaya girmek istiyorlar. Ama bu onlar için yanlış bir hamle. Aslında sektör, rekabetçiliğini artırabilmek için, hem boya hem makinenin sarfından gelen amortisman maliyetini düşürebilmek için bizim sunduğumuz çözümlere yöneliyorlar.

Fuarla ilgili değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuar ziyaretçi kitlesine dair yorumlarınız neler?

Aslında fuarda üç tür ziyaretçi var: Birincisi, komşu hollerdeki farklı gruplardaki makineleri gezmek için gelip de ITM’e de uğrayan ve bizim sektörümüz için ciddi bir potansiyel oluşturmayacak ziyaretçi grubu. İkincisi, Türkiye’de imalat yapıp yurtdışına satış yapan firmalar için avantaj olsa da bizim için ilgi çekici olmayan yabancı ziyaretçi grubu. Üçüncüsü; çoğu fuarda görmeye alıştığımız, halihazırda işi bilip yatırımlarına yön vermek isteyen müşteri grubu. Baktığınızda oldukça kalabalık görünebilecek bir kitle var ama toplamda yaptığımız görüşme sayısına bakarsak, dijital baskı fuarlarından çok da fazla olmayan bir ziyaretçi grubu söz konusu diyebilirim.

Genel olarak sektöre dair gözlemleriniz ne yönde?

Genel olarak Uzakdoğulu süblimasyon baskı makinelerinin revaçta olduğunu görüyoruz. Genel anlamda gelenekselleşmiş markalar, pazardaki pozisyonları kaybedecek gibi görünüyor.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Karya Tekstil olarak bu yıl hedefimiz büyümek. Geçtiğimiz yıl aynı hacimleri korumayı hedeflemiştik. Bu yıl büyümeyi hedefliyoruz ve bu doğrultuda faaliyetlerimize devam ediyoruz. İlk yarı rakamlarından memnunuz; özellikle boya tarafında destekleyici çalışmalar ve yedek parça satışı ile önemli bir hacim yakaladığımız bir 2018 yılı geçiriyoruz.

Bu haber toplam 135 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.