Canapa Kağıtçılık Afrika Pazarından Yoğun İlgi Gördü

Canapa Kağıtçılık Afrika Pazarından Yoğun İlgi Gördü

Mart ayında Kahire’de düzenlenen EGY Stitch & Tex 8. Uluslararası Tekstil, Dokuma, İplik, Dikiş, Nakış, Örgü, Boyama, Kumaş, Kimya ve Terbiye Makineleri ve Aksesuarları Fuarı’na katılan Canapa Kağıtçılık, Afrika pazarının ürünlerine duyduğu ilgi ve güvenden memnun olarak fuardan ayrıldı. Afrika bayisi ile fuarda ürünlerini sergileyen firma, Afrika pazarında yeni iş birlikleri ve anlaşmalar gerçekleştirdi. Biz de fuarla ilgili değerlendirmelerini almak üzere Canapa Kağıtçılık firma ortaklarından Özer Yılmaz ile görüştük.

Öncelikle Mart ayında EGY Stitch & Tex Fuarı’na katıldınız. Fuarla ilgili değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Canapa Kağıtçılık olarak, fuara Afrika distribütörümüz ile beraber katıldık. Distirübitör firmamızın davetlisi olarak fuarda onlara destek vermek adına bulunduk. Ziyaretçilerin ürünlerimize olan yoğun ilgisinin bizi mutlu ettiğini söyleyebilirim.

Fuarda Türkiye’den katılımcı ve ziyaretçi var mıydı? Bu konuda gözlemlerinizi alabilir miyiz?

Fuara Türkiye’den 1O’un üzerinde katılımcı olduğunu söyleyebilirim. Fuar genel olarak kumaş üretim makinelerinin tanıtımı ve tekstil sektörüne yönelik dijital baskı makine ve malzeme sağlayıcılarının ürünlerini tanıtması amacıyla organize edilmişti. Bu konuda öncü olan Türk firmaları da fuarda yerlerini almıştı.

Canapa ürünlerine Afrika pazarının ilgisi nasıldı?

Türk üreticilerine Mısır halkı tarafından ayrı bir hayranlık duyulduğunu söyleyebilirim. Sonuçta, Müslüman bir ülke olarak Türkiye, bölgedeki ülkeler için önemli bir rol model oluşturuyor. Bizim ürünlerimiz özelinde ise, bu genel algının getirdiği avantajlar sayesinde, güzel bir fuar geçirdiğimizi söylemem doğru olacaktır. Zaten uzun senelerdir bölgede bulunan markamızın yükselişinin devam ettiğine şahitlik ettiğimizi söyleyebilirim.

 

Fuarda yeni anlaşmalar veya iş birlikleri söz konusu oldu mu?

Bizzat Canapa Kağıtçılık olarak, markamızı temsilen fuarda bulunmamız, müşterinin direkt üretici ile görüşmesi açısından çok önemli bir fark oluşturuyor. Bu durum öncelikli olarak dikkat ettiğimiz bir konu. Bu bağlamda yeni anlaşmalar ve işbirlikleri de kaçınılmaz oluyor. Bunun yanında, Afrika temsilcimiz Türk üreticilerinin dijital baskı ve ısı presleri ile ilgili ürün gamını Mısır pazarına sunuyor. Bu durum, bizim bu firmalarla da daha yakın ilişkiler kurmamız için bir fırsat oluşturuyor.

Fuarda hangi ürünlerinizi tanıttınız? Tanıtılan yeni bir ürün grubunuz var mı?

Mevcut ürün gruplarımızdan ekonomik seriler, bu pazarın daha çok tercih ettiği ürün grupları. Nihai ürün bazındaki kalite farklılıkları Afrika pazarında Türkiye pazarına göre daha düşük. Bu durum bizim pazarda ekonomik ürün gruplarımızın sunulması için en önemli etken.

Canapa olarak Afrika’daki bayi yapılanmanız, satış oranlarınız ve pazardaki faaliyetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Afrika’da Mısır ve Lübnan başta olmak üzere başka ülkelerde de faaliyet gösteriyoruz. Her ülke için, o ülkenin önde gelen temsilcileri ile çalışmaktayız. Ürünlerimizi bu temsilciler kanalı ile iç pazardaki son kullanıcıların beğenisine sunmaktayız.

Afrika dijital tekstil baskı sektörüne dair gözlemleriniz neler? Türkiye pazarında Afrika’ya ihracat yapmak isteyen üreticilere ne gibi tavsiyelerde bulunmak istersiniz?

Mevcut konjonktürde, Afrika pazarı teknoloji olarak Türkiye’deki üretici profilinin beş sene kadar gerisinde görünüyor. Bu mesafe ileriki senelerde tabii ki kapanacaktır. Bunun yanı sıra, Afrika pazarının bazı avantajları da mevcut. Bu avantajların en önemlisi işçilik maliyetleri. Birçok Türk firmasının işçilik maliyet avantajları sebebi ile Mısır ve benzeri ülkelerde tesisler kurduğunu biliyoruz. Bu durum ileriki yıllarda daha da gelişecek gibi görünüyor. Benim öngörüm, 1O sene içerisinde, özellikle tekstil sektöründe üretimin Türkiye’den Afrika’ya kayacağı yönünde. Bununla birlikte, Avrupa’nın misyonunu da ülkemizin üstleneceğini düşünüyorum.

 

Yılın geri kalanında katılacağınız uluslararası fuarlar hakkında bilgi alabilir miyiz?

Nisan ayında her iki senede bir düzenlenen ITM fuarına katılacağız. Mayıs ayında, her sene Avrupa’nın farklı şehirlerinde düzenlenen ve bu sene Berlin’de düzenlenecek FESPA fuarında olacağız. Aralık ayında ise her sene olduğu gibi İstanbul’da FESPA Eurasia’da olacağız.

Son olarak sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Her geçen gün kalite algısının ön plana çıktığı bir son kullanıcı profili ile karşılaşıyoruz. Bu bağlamda, pazarın servis ve ürün sağlayıcılarının bu konuyu göz önünde tutarak kalite algılarını iyi yönde değiştirmeleri için daha fazla gayret göstermeleri gerektiğini düşünüyorum. Bu gayret, son kullanıcının ihtiyaçlarına tam anlamıyla cevap vermemize yardımcı olursa, daha sonra ihtiyaçlarına cevap alan kullanıcı daha çok ürün talebi ile pazarı zorlayacaktır. Bu tablo, hepimizin görmek istediği bir tablo olur ve bizi hem teknolojimizi hem de üretim proseslerini daha da ileriye taşımamıza sevk edecektir.



Bu içerik 1023 defa okundu.