26 Mayıs 2018 Cumartesi 12:52
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
15 Ocak 2018 Pazartesi 00:31

Prodigital FESPA Eurasia Fuarı’nda Tekstil Ağırlıklı Çözümlerini Sergiledi

7-10 Aralık tarihlerinde düzenlenen FESPA Eurasia Fuarı’na katılan Prodigital, fuarda geniş ürün yelpazesini ve bu ürünlerle hayata geçirilebilecek uygulama çeşitliliğini sergiledi. Biz de fuarla ilgili değerlendirmelerini almak üzere Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş ile görüştük.
Prodigital FESPA Eurasia Fuarı’nda Tekstil Ağırlıklı Çözümlerini Sergiledi

Fuarla ilgili değerlendirmenizi öğrenebilir miyiz? Yurtiçi ve yurtdışı ziyaretçi oranları, sergilenen yeni teknoloji ve ürünler, fuarın genel organizasyonu hakkında ne düşünüyorsunuz?

FESPA Eurasia fuarına, fuardan çok kısa bir süre önce katılmaya karar verdik; fuarın Sign İstanbul fuarından çok kısa bir süre sonra yapılıyor olması bizim gibi birçok firmada ziyaretçi açısından soru işareti oluşturdu. Bu yıl fuarda iki salonun yeterince dolmadığını görsek de, salonların tekstil ve reklam baskı olarak ikiye ayrılmış olmasının ziyaretçiler açısından avantajlı olduğunu gözlemledik.

Katılımcı sayısı diğer fuarlara göre az olduğundan fuara gelen ziyaretçi sayısı da o ölçüde azdı. Katılımcıların çoğunun tüm ürün yelpazesi ile fuara katılmadığını gördük. Dolayısıyla ziyaretçi ve ürün çeşitliliği bakımından fuarın durumuna bakıldığında, fuarda sergilenen ürün çeşitliliğinin az olduğunu söyleyebiliriz. Ancak ziyaretçi açısından bakarsak, tekstil, dekorasyon, promosyon, reklam ve ajans gibi çok çeşitli alanlardan ziyaretçi ile görüşsek de, genel ziyaretçi oranının oldukça az olduğunu düşünüyoruz.

FESPA Eurasia, uluslararası bir fuar olmasına rağmen beş yıldır gerekli büyüklüğe ulaşamamış durumdadır. Avrupa’da yapılan FESPA fuarlarının aksine küçülmeye devam ettiğini görüyoruz.

Ziyaretçi açısından fuar yetersiz bir görüntü sergiledi. Gelen ziyaretçiler fuarın çok küçük olduğunu ve yeterli katılımcı olmadığını söylediler. Dolayısıyla bu yıl FESPA Eurasia fuarı beklentilerimizi karşılamadı diyebiliriz. Ancak rekabette yerimizi almak adına fuarlara katılmaya devam etmek durumundayız.

 

Standınızda hangi ürünlerinizi sergilediniz? İlk defa sektöre tanıttığınız yeni ürünleriniz oldu mu? Bu ürünlerin başlıca özellikleri hakkında okuyucularımıza bilgi verebilir misiniz? Bu ürünlere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Bu yıl FESPA Eurasia’ya, diğer katıldığımız fuarlara kıyasla daha küçük bir alanla (85 m2) katıldık. Bu alanda da tekstil transfer baskı makinelerimizi, direkt tekstil kumaş baskı makinemizi, UV sistem hibrit baskı makinemizi, solvent ve eko solvent baskı makinelerimizin bazılarını sergiledik. Sergilediğimiz makinelerden en çok ilgi çeken çözümlerimiz ise solvent baskı makinemiz ve bayrak baskı makinemiz oldu.

Fuarda Gongzheng grubundan GZM3204 solvent ve eko solvent baskı makinesini, GZS3202 bayrak baskı makinesi ve fikse makinesini ve GZX2004 süblime transfer baskı makinesini sergiledik. Mutoh grubunda ise, farklı ebatlarda süblime transfer baskı makinelerini, eko solvent baskı makinesini ve farklı ebatlarda kesim plotterlarını sergiledik. Ayrıca Proprint UV LED baskı sistemimiz ve Protexjet süblime transfer baskı makinemiz de fuarda yerini aldı.

Makinelerimizin yanı sıra, süblime tekstil baskı boyaları, pigment tekstil baskı boyaları ve tekstil ve reklam baskı programlarını da ziyaretçilerimize tanıttık. Fuar boyunca yaptığımız baskılarla da makinelerin sunduğu kaliteyi farklı uygulama ve baskı örnekleriyle tanıtmaya çalıştık.

2017 yılını kapatırken, yılın değerlendirmesini alabilir miyiz? Sektörel olarak bu yılı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Reklam ve baskı sektörünün genel durumunun iyi bir gidişat izlediğini düşünüyoruz. Sektörümüze baktığımızda, yenilikleri takip eden ve değişime başlayan bir sektör ve teknolojinin hızla değişmesine ayak uydurmaya çalışan yatırımcıları görüyoruz. Sektör olarak daha iyi noktalara gelmek için akıllı ve teknolojik yatırımlar yapmak, dünyayı takip etmek ve eğitimli eleman yetiştirilmesine önem vermek gerekiyor. Sektörde çalışacak, istihdam edilecek yetişmiş elemana ihtiyaç var. Meslek liseleri ve üniversitelerde daha çok bu konuda eleman yetiştirilmeli ve sektör olarak uygulamalı eğitime destek verilmelidir

Son olarak okuyucularımıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörün düzgün ve teknolojik yatırımlar yapması ve piyasaları hareketlendirmesi gerekiyor. Karamsarlığa kapılmadan birbirimize işler yaptırmalı, alışveriş yapmalı ve kendi ekonomimizi kendimiz büyütmeliyiz.

Bu haber toplam 1188 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.