26 Mayıs 2018 Cumartesi 12:55
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
14 Ocak 2018 Pazar 17:01

Endüstriyel Baskıda En Hızlı Büyüyen 4 Alan

Endüstriyel baskı makineleri, değişmekte olan tüketici ve alıcı ihtiyaçlarına adapte olmak zorunda kalıyor. Bu ihtiyacı en çok pazarın dört ana alanında görüyoruz.
Endüstriyel Baskıda En Hızlı Büyüyen 4 Alan

Endüstriyel baskı sitemlerini kullanan üreticiler, endüstriyel baskı sistemleri üreticileri ve tedarikçiler, dünya genelinde bütün bir endüstriyel baskı sisteminin bileşenleridir. Baskı teknolojisi, bugün artık tasarımın kilit faktör olduğu çok geniş imalat süreçlerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu imalat süreçlerinden en önemlileri şunlar:

1- Dekorasyon ve son işlem;

Elektronikler; Dijital Baskılı Tekstiller ve 3D Baskı. Bu piyasaya girmenin çok çeşitli yolları var ve bu yollar, büyük üreticilerin üretim süreçlerinin bir parçası olarak baskı sistemlerini kullanmaları ve baskı bileşenerini tedarik eden uzman baskı işletmeleriyle geniş çeşitlilik gösterir. Smithers Pira’nın “2022’ye Kadar İşlevsel ve Endüstriyel Baskının Geleceği” adlı raporu, baskı pazarının 2017’de 76.9 milyar dolar değerinde olduğunu ve 2022’de 114.8 milyar dolara ulaşacağını açıklıyor. Smithers Pira raporunda, sektöre dair derinlemesine bir analiz yer alıyor. Raporun en dikkat çeken yanı, endüstriyel baskıda dört temel büyüme alanına işaret etmesi. 1 Dekorasyon ve Son İşlem Baskı, çok sayıda mobilya ve yüzey görünümünü süslemek için yaygın olarak kullanılmaktadır. Rotogravür sektörü şu an domine ediyor; rotogravür ise iş ortamlarındaki çeşitli yüzeyleri, mobilya, döşeme ve duvar kaplamaları için son işlem malzemesi haline getirilen kağıtları basmak için kullanılan bir yöntem. Flexo ve ofset platformlar ise görece daha küçük bir paya sahip ve inkjet baskı makinelerinin kullanımı, özellikle ısmarlama tasarımlar için daha yaygın hale gelmeye başlıyor. Pazar, büyüyen inşaat sektörünün ve daha varlıklı tüketicilerin hoş iç mekanlar için talebini yansıtan 2012-2022 yılları arasında istikrarlı bir büyüme gösteriyor. Hem kamu hem özel sektördeki kurumsal işyeri ve ofis binalarında, markalaşma süreçleri için bu tarz uygulamalara talep giderek artıyor. Ortaya çıkan niş fırsatlar da var. Örneğin, çevrimiçi seyahat inceleme sitelerinin yaygın kullanımı ile oteller giderek daha fazla yaratıcı uygulamalara ve yeni deneyimlere ihtiyaç duymaya başladı. “Trip Advisor Etkisi” denilen bu sebepten ötürü, otellerde her yedi yılda bir yapılan yenileme işlemi beş yıla düştü ve sonuç olarak da baskılı mekan dekorasyon pazarında önemli bir büyüme yarattı. 2017 yılında dekor ve son işlem baskı pazarının değeri 15.8 milyar doları geçerken yılda ortalama yüzde 4 büyüme ile 2022 yılında bu rakamın yaklaşık 19.6 milyar değerinde olması öngörülüyor.

2 - Elektronik

Membran anahtarları, RFID, devre, ekranlar ve fotovoltaik gibi elektronik eşyalar üretmek için baskıyı kullanmak birçok tedarikçi için zaten büyük bir iştir, cihaz ve bileşen tasarımında ortaya çıkan uygulamalar yeni fırsatlar yaratmaya devam edecektir. 2017’de bu pazar segmenti 28,8 milyar doları bulurken pazarın 2022’ye kadar 47,8 milyar dolarlık bir değerlenmeye yükseleceği öngörülmekte.

Elektronik baskı hala gelişmekte olan bir teknoloji. Birtakım tasarım imkânı açmakta olduğu gibi bir dizi fütüristik elektronik cihazların oluşturulmasını sağlar. Basılı elektronikler, elektronik işlevselliğin geleneksel yöntemlerden çok daha geniş bir yelpazede sunulmasını sağlar. Tüm bunlar geleneksel elektronik yapıların sağlayamayacağı bir maliyette ve işlevselliğe sahip ürünleri mümkün kılacaktır. Geleneksel elektronik, baskı ve ambalajda kullanılırken, geniş alana baskı yapılabilen elektroniklerin entegrasyonu, düşük maliyetle büyük ölçekli ve yüksek hacimli üretim süreçlerini kullanarak ince, uyumlu ve hafif üretimler sağlayabilir. Bu sebeple basılı devreler, RFID, ekranlar, piller ve fotovoltaiklerin hepsi istikrarlı bir ilerleme kaydediyor denilebilir.

Asya; Japonya, Güney Kore, Tayvan ve Çin’deki birçok önde gelen elektronik şirketin liderliğinde basılı elektronik alanının en büyük bölgesi. Bu bölge, devre kartları, membran anahtarları ve ekranlar dahil olmak üzere birçok ürün için düşük maliyetli bir üretim merkezidir. Büyük baskı şirketleri, baskıyı birçok öğenin büyük ölçekli üretiminin parçası olarak kullanmaktadır. Akıllı telefonlar, TV’ler ve ekranlar, aydınlatma ve güneş panelleri üreten birçok büyük ve yenilikçi elektronik şirketi bugün artık üretim sürecinin bir parçası olarak baskıyı kullanıyor.

3 - Dijital baskılı tekstiller

Küresel baskılı tekstil piyasasının, yıllık 32 milyar metrekareden daha fazla bir üretime ulaştığı tahmin edilmektedir. Inkjet tekstil baskısının benimsenmesi, perakendecilere sağlanan daha hızlı yanıt süreleri ile ‘hızlı modayı’ desteklemektedir. Inkjet baskı, moda eğilimlerinin daha da değiştirilebilir hale geldiğinden giderek önem kazanıyor. 2012 yılında 321 milyon dolar olan pazar, 2017 yılında % 351 büyüme göstererek 2017 yılında 1,1 milyar dolara ulaştı. Bu hızlanma ile pazarın yıllık % 14,3’lük büyüme ile 2022’de 2,1 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Inkjet baskı, tedarik zincirinin kısaltılmasını ve daha esnek olmasını sağlar. Bugün web-to-shirt hizmeti sunan birçok t-shirt baskı sistemi var; burada alıcı, bir giysi üzerine kendi istediği görselin basılmasını talep eder. Burada baskı, değerin büyük bir bölümünü oluşturur. Bu da bir moda koleksiyonu için, daha az sayıda, daha popüler ebat ve tarzlar üretilerek stokta ürünün elde kalmasını engelleyerek üreticiye büyük bir avantaj sağlar. Bu, yüksek üretim maliyetinin bir sorun olmasının önüne geçer; ve internet üzerinden satış yapan üreticiler, satış işlemi online olarak tamamlandıktan sonra ürünü devreye sokabilir ve bu maliyetlerden kurtulabilir.

4 - 3D Baskı

Küresel 3D baskı sektörü giderek olgunlaşıyor. Çok çeşitli teknolojiler, birçok sanayi kolundaki fonksiyonel parçaları ve bileşenleri düşük üretim maliyetleri ile üretebileceğini kanıtladı. Kullanıcılar ve servis sağlayıcıları, talep üzerine 3D baskı sistemleri ile iş modellerinin nasıl dönüşebileceğini araştırıyor. 3D baskı, endüstriyel ve ticari sektörlerde avantajları kanıtlanmış bir teknolojidir ve birçok sektörde tasarım ve hızlı prototipleme imkanı sunmaktadır. 3D baskı bugün birçok metal ve plastik aksamları şekillendirmek için kompleks kalıplar ve prototipler oluşturmak çin önemli bir üretim aracı haline gelmiştir.

Havacılık, uzay, otomotiv ve tıbbi sektörlerde faaliyet gösteren şirketler, endüstriyel ve ticari uygulamalarda 3D baskının avantajını benimsemişlerdir. 3D baskı teknikleri hızla daha geniş sektörlerce kabul edilmekte ve global üretim alanında daha fazla entegre olmaya devam etmektedir.

Beş yıllık dönemde 3D baskının yıllık % 12.3’lük bir büyüme oranına sahip olarak profesyonel 3D baskı pazarının değerinin de 2022’de 21.4 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor. 2022 yılına kadar geçecek beş yılda, inkjet tekstil baskısı ve 3D baskının, pazarın en hızlı büyüyen segmentlerinden olacağı da tahminler arasında.

Bu haber toplam 1318 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.