18 Aralık 2017 Pazartesi 17:27
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
20 Kasım 2017 Pazartesi 23:09

Ricoh Türkiye Printtek Fuarı’na Renk Kattı

4-8 Ekim tarihlerinde düzenlenen Printtek Fuarı’na katılan Ricoh Türkiye, standında ürün çözümlerini sergileyerek ve beş gün boyunca demolar yaparak fuarın en ilgi gören stantlarından biri oldu.
Ricoh Türkiye Printtek Fuarı’na Renk Kattı

4-8 Ekim tarihlerinde düzenlenen Printtek Fuarı’na katılan Ricoh Türkiye, standında ürün çözümlerini sergileyerek ve beş gün boyunca demolar yaparak fuarın en ilgi gören stantlarından biri oldu. Biz de fuar vesilesiyle Ricoh Türkiye Genel Müdürü Paolo Cavenaghi ile görüşerek hem Ricoh’un ürün yelpazesi hakkında bilgi aldık, hem de fuar değerlendirmelerini öğrendik.

Öncelikle Printtek fuarına dair genel görüş ve izlenimlerinizi alabilir miyiz? Katılımcı ve ziyaretçi yoğunluğu açısından fuarı nasıl değerlendiriyorsunuz? Fuarın en canlı ve en kalabalık stantlarından birine sahip olan Ricoh için fuar nasıl geçti?

Açıkcası Printtek Fuarı genel olarak oldukça ilgi çekiciydi. Ziyaretçi sayımız oldukça fazlaydı. Ama açık söylemek gerekirse daha da fazla olmasını bekliyordum; ancak ziyaretçi kalitesine bakacak olursak, oldukça iyiydi diyebilirim. Bizim açımızdan oldukça iyi bir fuardı. Birkaç yeni müşteri ile kontrat imzaladık ve birçok potansiyel ve yeni müşteriyi ağımıza eklemiş olduk. Ricoh Türkiye olarak bakarsak oldukça karlı bir yatırım oldu diyebiliriz.

Bu sene fuarın Sign İstanbul ile eşzamanlı düzenlenmesinin fuara nasıl bir yansıması oldu sizce?

Her iki fuarın aynı anda gerçekleşiyor olmasının ideal bir durum olmadığını düşünüyorum. Müşteri açısından yani son kullanıcı için kafa karıştırıcı olduğuna dair geri bildirimler aldım çünkü katılımcıların büyük bir kısmı hangi markayı hangi fuar kapsamında bulabileceklerini bilmiyorlardı. Bu karışıklığın bir diğer sebebi olarak da, geçtimiz yıl Sign İstanbul fuarına katılıp bu yıl Printtek’e katılmamız da müşteride bir karışıklığa neden oldu diyebilirim.

Fuarda sergilenen Ricoh çözümleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Her açından bakıldığında bizim stand kurulumumuz oldukça başarılıydı. Ayrıca yerinde kısa da olsa demo yapabiliyor olmamız da müşterilerin ilgisini çekti; ki daha detaylı demo isteyen müşterilerimiz dilediklerinde randevu alarak merkez ofisimize gelip tüm demoyu baştan sonra deneyimleyebilirler. Ancak inanıyorum ki birçok ziyaretçimiz ürünlerimizin ne kadar üstün kapasiteye sahip olduğuna kendi gözleri ile şahit oldu. Tabi ki, mümkün olan imkânlar dâhilinde müşterilere çözüm önerilerimizi de aktarmaya çalıştık.

Printtek ziyaretçilerinin çözümlerinize ilgisi nasıldı? Fuarda önemli satı anlaşmaları oldu mu?

Takdir edersiniz ki fuar esnasında kişiye özel çözüm önerilerini en verimli şekli ile sunabilmek birebir ve yerinde yapılacak müşteri ziyaretleri kadar etkin olabilmek mümkün değil; çünkü her müşterinin kendi işletme sistemine göre özel servis çözümlerine ihtiyacı var. Fuar ortamında yapılabilecek en makul yaklaşım müşterinin markamızın sahip olduğu ve sunabileceği potansiyel hizmeti en doğru şekli ile aktarmak olabilir. Bizim portföyümüze bakacak olursanız temel amacımız satış hedefimizi baz alarak müşterimizle çözüm önerilerimiz üzerine en etkin ve verimli şekilde iletişim kurabilmek ve süreçleri yönetmekten ibaret.

Ricoh markasının Türkiye baskı pazarına dair hedef ve planlamaları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bu sektörün mihenk taşlarından biri olan Ricoh markası olarak, özellikle dünya çapındaki yaygınlığımızı da göz önünde bulundurarak, Türkiye’de de bir o kadar güçlü ve hem coğrafi hem de müşteri segmentasyonu bakımından egemeniz. Coğrafi açıdan bakıldığında iki farklı kanal üzerinden müşterilerimize ulaşmaya çalışıyoruz; direkt satış kanalımız ve İstanbul bölgesine ek olarak Ankara ve İzmir bölgelerinde de bayi kanallarımızla hem satış hem de servis hizmetleri alanında mümkün olan en iyi hizmeti sunmaya çalışıyoruz. Müşteri segmentasyonumuza bakacak olursak, hem ofset hem de matbaa ve/veya kurumsal işletmelere kadar her çeşit müşteri ile aktif iletişim halinde olup, şirket bünyelerinde gerekli olan tüm baskı çözümlerini sunuyoruz. Yani özetle, pazarın gerektirdiği tüm talepleri ve fırsatları değerlendirmek üzerine kurulu bir yaklaşımımız var..

Fuarı ziyaret eden sektör temsilcileri ile yaptığınız görüşmelere istinaden, sektörün geleceğini nasıl görüyor ve değerlendiriyorsunuz?

Ofset baskı sistemleri açısından dijitale geçiş sürecinde olan şirket sayısının oldukça fazla olması ve bu yeni dönüşüme kendini adapte etmekte olan daha birçok firmanın da olacağı gerçeği yadsınamaz. Tüm bu dönüşüm, bu sektörün vazgeçilemez gerçeği. İşimizin doğasının değişiyor olduğu gün gibi ortada. Bir zamanlar sadece baskı ya da orijinal belgenin çıktısının alınması üzerine kurulu basit bir sistem mevcuttu ancak şu an son kullanıcıya çağa uygun ve karmaşık çözümler sunan özel ve hatta tüzel şirketler mevcut.

Sektöre iletmek istediğiniz bir konu var mı?

Son olarak ekleyebilirim ki, bu sektörde para kazanıyor da olsanız, işleriniz en iyi seviyelerde de olsa, pazarın değişim geçirmekte olduğu gerçeğini kabul etmediğiniz ve bu değişime ayak uydurmadığınız sürece ilerleyemezsiniz. Benim bakış açıma göre, takip eden değil pazara ve sisteme önderlik eden olmak gerekiyor ki biz de Ricoh Türkiye olarak elimizden gelenin en iyisini yapmak adına tüm ekip olarak sağlam adımlarla rekabetteki yerimizi almaya, korumaya çalışıyoruz.

Bu haber toplam 536 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.