21 Kasım 2017 Salı 15:12
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
13 Kasım 2017 Pazartesi 15:24

Prodigital Sign İstanbul’da İki Stant ile Geniş Ürün Gamını Sergiledi

Sign İstanbul Fuarı’na katılan Prodigital, reklam, endüstriyel ve tekstil baskı gruplarını iki ayrı salonda sergiledi. Biz de Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş ile görüşerek, fuarda sergilenen çözümler hakkında bilgi aldık.
Prodigital Sign İstanbul’da İki Stant ile Geniş Ürün Gamını Sergiledi

Öncelikle fuara dair genel izlenimlerinizi alabilir miyiz?

Prodigital olarak Sign İstanbul fuarının iki ana holünde stand açtık ve müşterilerimizi ağırladık ve müşterilerimize yeni teknolojileri tanıtma imkanı bulduk. Bu yılki Sign İstanbul fuarı son birkaç yıla göre daha hareketli ve bilinçli ziyaretçileri ağırladı. Fuarı ziyaret edenlerin birçoğu kısa bir zamanda yatırım yapma düşüncesinde olan kişilerdi. Prodigital olarak başarılı bir fuar geçirdik; katılımcı ve ziyaretçi açısından düzgün, özenli ve sorunsuz bir fuar oldu. Fuarın çok hareketli olması beş günlük yoğunluğu unutturarak, pek de uzun bir fuar gibi yaşanmadı. Ancak her yıl fuarın beş gün olarak düzenlenmesi çok uygun olmaz diye düşünüyorum. Sign İstanbul fuarında iki standımız vardı ve organizasyonumuzu buna göre geliştirdik. Prodigital olarak Anadolu’da satış ofislerimiz ve bölge satış elemanlarımız bulunmaktadır. Afyon, Gaziantep ve Bursa’da kendi ofislerimiz ve kendi satış ve teknik personelimiz bulunmaktadır. Ayrıca İzmir ve Antalya’da bayiliklerimiz bulunmaktadır. Bu geniş yapıda her bölgenin müşterisine hitap edebilmek için iki ayrı stantta katılım gerçekleştirdik.

Fuarda sergilenen ürünleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

12’nci salonda yer alan standımızda Mutoh’un kesim plotter’ı, UV baskı makineleri, eko solvent makineleri sergilendi. Gongzheng firmasının GZM3204 hızlı versiyon baskı makinesi, GZC3202 orta mod baskı makinesi ve GZS3202 kumaş ve bayrak baskı makinesi sergilendi. Ayrıca Dilli firmamızın Kyocera baskı kafalı ve fuarın en hızlı UV baskı makinesi tanıtıldı. Fuarda Mutoh’un kesim plotter’ını (poza okuma sistemli), 45x60cm ebatlarında UV baskı makinesini ve eko solvent baskı makinelerini sergiledik. Küçük format UV baskıda matbaacıların promosyon işlerini nasıl yapabileceklerini gösterdik, kesim plotter’ı ve eko solvent baskı makinelerinde etiket baskı ve kesimin ne kadar önemli olduğunu anlattık. Bütün sektörlerin ihtiyacı olan iç ve dış mekan 320cm ebatlarındaki baskı makinemizi de sergiledik; alternatif arayan matbaacı ve etiketçilere bu yeni sistem Fuji Dimatix Starfire baskı kafasına sahip Gongzheng 3204 baskı makinemizin karlılık avantajlarını tanıttık. Bu makinemiz saatte 250m2 hızlara ulaşabilen ve çok düşük boya maliyetiyle çalışan bir cihazdır.

Ambalaj, matbaa, bıçak, kutu üretim, lazer kalıp sektörlerinin ihtiyacı olan dijital kesici Aristo’nun tanıtımları yapıldı. Aristo dünyanın en iyi multihead sistem dijital kesicilerini üretiyor. Aristo kesici, 100 cm’den 800cm’e kadar ebatlarda üretilebiliyor ve dünyadaki birçok ambalaj ve kutu fabrikasında kullanılıyor. 14’üncü salondaki standımızda da Mutoh’un kesim ve baskı makineleri sergilendi. Gongzheng’in GZC3202 baskı makinesi, Thunderjet160 ve Thunderjet180 eko solvent iç mekan baskı makineleri tanıtıldı. Ayrıca tabelacıların en çok ihtiyaç duyacağı 320cm enindeki ProPrint UV hibrit baskı makinemiz tanıtıldı. Bu makine LED UV lamba kullanan, hem rulo malzemeye hem de tabaka olan malzemelere baskı yapabilen hızlı ve yüksek çözünürlüklü bir makinedir.

Ziyaretçilerinizin en çok ilgi gösterdiği çözümleriniz nelerdi?

Bu yılki ziyaretçiler en çok UV baskı makineleriyle ilgilendi fakat yine her zamanki gibi solvent ve eko solvent baskı makinelerine yatırım yaptı. Kumaş bayrak baskı makinelerimiz de müşterilerin çok ilgisini çekti. Geniş ebat bayrak baskı makinelerinin, diğer makineler yerine de kullanabileceğini düşünerek yatırım yaptılar. Thunderjet 160 serisi ekonomik model makinemiz de çok ilgi gördü ve satışları oldu. Sign İstanbul 2017 fuarında gerçekten çok yoğun görüşmeler yaptık ve yurtiçi ve yurtdışı satışlarımız oldu.

Prodigital uzun yıllra dayanan geçmişi, müşterileriyle kurduğu iyi diyaloglar, yüksek kalitede sorunsuz makine ve malzeme satışı, iyi markaları bünyesinde bulundurması, dijital baskıda Türkiye’deki en geniş yelpazeye hitap etmesi (reklam, matbaa, etiket, promosyon, tekstil, inşaat, dekorasyon, halı gibi) ve satış sonrası desteklerinin güçlü olmasından dolayı aranılan ve tercih edilen bir firma. Bütün bu özellikleri dikkate aldığımızda bizim standımızın yerli ve yabancı müşterilerle dolması çok normal bir durum. 2017 yılında Türkiye’de 14 fuara katıldık. Böyle bir performansın başka bir firmada olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca yurtdışında birçok yerde partner firmalarımızla fuarlara ve etkinliklere katılıyoruz.

Fuarda sektörle yaptığınız görüşmelere istinaden, sektörün geleceğini ve yatırım kararlılığını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bu yıl fuara gelen firmaların çoğu yatırım peşindeydi ve bir şekilde satınalma yaptılar. İnsanlar artık eskiyen teknolojilerini değiştirmek ve katma değeri yüksek işler yapmak istiyorlar. Sektörlerin yatırım iştahını ben olumlu gördüm. Hem tekstil dijital hem de reklam dijital baskıda yeni ve büyük yatırımlar devam edecek. Her zaman söylediğimiz gibi dijital sistemlerin önü açık. Klasik baskı sistemleri artık geride kalmaya başladı. Dijitaldeki maliyetlerin düşmesi konvansiyonel sistemleri etkisiz hale getiriyor, bu da dijital yatırımımızı zorunlu kılıyor.

Endüstriyel reklam sektörüne bir mesajınız var mı?

Endüstriyel reklam sektörünün yapması gereken en önemli şey kaliteyi ve kalite standartlarını yükseltmek. Boş fiyat rekabeti sadece düşük kaliteyi meydana getiriyor. Bu arada ARED’in sektör meslek standartları çalışmalarını çok geç kalınmış ama büyük bir adım olarak görüyorum ve ARED’i ve bu işe gönül verenleri kutluyorum.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Dünyanın ve bölgemizin kaos ortamında olduğu bu yıllarda ülkemizi kalkındırmak için iş adamları olarak bizlerin daha yoğun çaba harcaması, istihdamı ve ihracaatı arttırması gerekiyor. Türk milleti olarak birlik ve beraberlik ile dünyada söz sahibi olabilmek için global sermayeyi yönlendiren birçok Türk iş adamı ve Türk firması oluşturmalıyız.

Bu haber toplam 172 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.