21 Kasım 2017 Salı 15:12
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
13 Kasım 2017 Pazartesi 10:54

İFO Fuarcılık Fuarlar Proje Direktörü Seda Bozkurt: Sign İstanbul 5 gün boyunca sektöründeki ticari hareketliliğin merkezi oldu

Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı SIGN İstanbul, 24 ülkeden yaklaşık 400 firmayı, yurt içi ve yurt dışından 21.881 profesyonel ile buluşturdu.
İFO Fuarcılık Fuarlar Proje Direktörü Seda Bozkurt: Sign İstanbul 5 gün boyunca sektöründeki ticari hareketliliğin merkezi oldu

İFO Fuarcılık tarafından, T.C. Ekonomi Bakanlığı destekleriyle 4-8 Ekim tarihlerinde düzenlenen Uluslararası Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri Fuarı SIGN İstanbul, 24 ülkeden yaklaşık 400 firmayı, yurt içi ve yurt dışından 21.881 profesyonel ile buluşturdu. Sahip olduğu ürün çeşitliliğiyle, bu alanda bölgesinin en önemli ticari organizasyonu olarak kabul edilen SIGN İstanbul, 2017’de ziyaretçi rekorunu tazelerken, fuarı takip etmek üzere yurt dışından gelenlerin oranı ise yüzde 13’e yükseldi. Gelecek yıl 20. yaşını kutlayacak olan fuar, 20-23 Eylül tarihlerinde sektörüne ev sahipliği yapacak.

Biz de bu yılki organizasyon hakkında detaylı bilgi almak üzere İFO Fuarcılık Fuarlar Proje Direktörü Seda Bozkurt ile görüştük.

Öncelikle ziyaret ve katılım oranları ile ilgili sayısal sonuçları öğrenebilir miyiz?

Bu yıl 19.’sunu düzenlediğimiz SIGN İstanbul fuarında, 24 ülkeden yaklaşık 400 firma ile 69 ülkeden 21.881 profesyonel ziyaretçi ağırladık. En yoğun ilgi gösteren ülkeler ise sırasıyla Türkiye, Makedonya, Bulgaristan, İran, Arnavutluk, Irak, Suudi Arabistan, Lübnan, Yunanistan ve Tunus şeklinde gerçekleşti.

Fuarda sergilenen teknolojiler ve ürünler ile ilgili sayısal oranları öğrenebilir miyiz?

Sahip olduğu ürün çeşitliliği ile öne çıkan ve fark yaratan SIGN İstanbul’da bu yıl 200’ün üzerinde farklı teknoloji ve ürün bir arada sergilendi. Daha hızlı, daha kaliteli, daha teknolojik ve verimli makineler yine SIGN İstanbul’da görücüye çıktı.

Bu yıl Sign İstanbul Fuarı, Printtek Fuarı ile eşzamanlı olarak beş günlük bir etkinlik olarak organize edildi. Görüştüğümüz ziyaretçi ve katılımcı firmalar içerisinde, iki fuarın birbirini beslediğini düşünenler olduğu kadar, iki fuarın ziyaretçiler açısından karmaşa yarattığını düşünenlerde vardı. Sizin görüşmeleriniz ve elde ettiğiniz veriler ışığında, Printtek Fuarı’nın Sign İstanbul’a yansıması nasıl oldu?

Sergilenen ürün grupları farklı olmakla beraber, son yıllarda özellikle matbaa alanında da dijital baskı sistemlerinin kullanılmaya başlanmasıyla birlikte, belli bir ziyaretçi grubu her iki fuardaki katılımcı portföyüyle de ilgiliydi. Ziyaretçiler tüm çözümleri bir arada görmekten memnundular. Matbaacılık fuarı ile SIGN İstanbul’un aynı zamana denk gelmesinin elbette, ziyaretçiler açısından olumlu yanları oldu. 5 gün süren fuarların, katılımcıları açısından yorucu ancak verimli geçtiğini, ziyaretçi kitlesinde artan çeşitlilikten de memnun olduklarını gözlemledik.

Bu yıl beklenti ve hedeflerinize ulaştınız mı?

SIGN İstanbul, her yeni fuarda, bir öncekinin üzerine koyarak yoluna devam ediyor. Bu yıl da geçen senin üzerinde başarılı bir fuar geçirdik. En önemlisi bizden ziyade katılımcı ve ziyaretçilerimizin bunu dile getirmesi oldu. Yaptığımız anketler sonucunda ziyaretçilerimizin %84’ü fuarın beklentilerini karşıladığını belirtirken, %81’i ise fuar hakkında genel izlenimlerinin çok iyi ve iyi olduğunu ifade etti. Yine katılımcılarımız ise %81, SIGN İstanbul’un kendileri açısından verimli geçtiğini söyleyerek, stoklarını erittiklerini, beklentilerinin üzerinde satışlar yaptıklarını ve ileriye dönük bağlantılar kurduklarını dile getirdi. Aldığımız geri dönüşlere göre rahatlıkla söyleyebilirim ki sektör, ihtiyacı olan alımlarını SIGN Istanbul fuarı sırasında gerçekleştirmiş görünüyor.

Sign İstanbul ile birlikte düzenlenen 3D Print Show’a ilgi nasıldı? 3D baskı teknolojilerinin sektörümüzdeki yeri ve geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

3D sektörüne global olarak bakmak gerekiyor. Her yeni oluşan sektör gibi önce hızlı bir büyüme ardından yerini koruyabilen oyuncular ile olgunlaşma ve gelişme dönemine giriyor. Artık 3D baskı teknolojileri endüstrinin ve yaşamın hemen her alanında kullanılmaya başladı. Sadece ar-ge yapan veya küçük ölçekli 3D baskı makinesi üreten firmalar değil, tüm firmalar bu segmenti parkurlarına dahil ediyor. Dolayısıyla, bu alan büyüyerek ve gelişerek yoluna devam ederken, SIGN İstanbul da bu gelişime katkı sağlamayı sürdürecektir.

19 yıldır düzenlenmekte olan Sign İstanbul Fuarı’nı organize eden bir firma olarak, sektördeki büyümeyi en çok hangi alanlarda görüyorsunuz?

Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen dördüncü sanayi devrimini yaşadığımız bu dönemde her alanda olduğu gibi sektörümüzde de dijital teknolojiler öne çıkıyor. Dolayısıyla, bu gelişim hem sektörde hem de fuarda kendini gösteriyor. SIGN İstanbul’da sergilenen ürün, makine ve ekipmanların neredeyse tamamını dijital teknolojiler oluşturuyor. Öngörülerimize göre çağın gereklerinden ötürü sektör büyümesini bu yönde devam ettirecektir. Bununla birlikte özel proje yatırımlarında da büyüme ve gelişme sürecektir.

Fuarda bu yıl dikkatinizi çeken yeni trendler ve yeni teknolojiler oldu mu?

Katılımcılarımızda hem standları hem sergiledikleri ürünlerle özenerek hazırlanmışlardı fuara. Kalite, yenilik, verimlilik ve performansın ön planda olduğu sektörde hemen hemen her firmada yeni ve farklı bir ürün vardı. Gözlemlediğimiz kadarıyla UV baskı makineleri, tekstil baskı makineleri, reklam tekstil ve endüstriyel alandaki dijital baskı çözümleri, 3D baskı makineleri, branda grupları, display çözümleri ve baskı folyoları öne çıkan ürünler oldu. Kimse bu sektörün en önemli etkinliklerinden biri olan bu ticari platformda kendini tanıtma olanağını kaçırmak istemiyor. SIGN İstanbul’da geçen yıllarda olduğu gibi yine en yeni ürün ve marka lansmanları ile yeni distribütörlük duyuruları gerçekleşti.

Sektörde geçmişten bugüne yaşanan gelişmeyi göz önüne alarak, bugünkü endüstriyel reklam sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Gelişen teknolojiler ve yeni uygulamalar ile birlikte bugün gelinen noktada endüstriyel reklam sektörü büyük bir devinim içerisine girdi. Sektör kendini yeniledikçe çok daha uygun ve kişiselleştirilmiş çözümler uygulanabiliyor ve hedefe yönelik daha iyi ürünler bulunabiliyor olacak.

Fuar organizasyonunun kendi içinde birçok zorluk barındırdığını düşünürsek, sizin fuar öncesi ve fuar sırasında yaşadığınız en büyük sorunlar neler? Bu sorunlara IFO Fuarcılık olarak ne gibi çözümler sunuyorsunuz? Bu konuda sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İFO Fuarcılık olarak SIGN İstanbul’u 19. kez organize ettik. Dolayısıyla sektörü, firmaları çok iyi tanıyoruz. Biz onları onlar da bizi biliyor. Bu yüzden dile getirecek kadar büyük sorunlarımız olmuyor. Olanları da kendi içimizde karşılıklı hoşgörü ve anlayışla hemen çözme yoluna gidiyoruz. Bununla birlikte katılımcılarımızın, pazarlama bölümüzle sürekli iletişim halinde olarak, teknik operasyon ve pazarlama çalışmaları, uygulamaya koydukları yenilikler ve sağladıkları yeni katma değerler konusunda daha aktif rol almalarını arzu ediyoruz. Katılımcı firmalarımıza, gerek fuar sırasında gerekse öncesinde tanıtımlarını yapabilmeleri için elimizden gelen her türlü imkanı sunuyor ve bundan büyük bir keyif alıyoruz. Onların da bize gerekli bilgi akışını sağlamalarını bekliyoruz. Bu sadece SIGN İstanbul olarak, katılımcılarımızın kendilerini çok daha iyi ve etkin anlatabilmelerine daha fazla destek olabiliriz.

Bu sene elde ettiğiniz geri bildirimler ışığında, 2018 etkinliği için yeni düzenlemeler veya yenilikler söz konusu olacak mı?

SIGN İstanbul’u düzenlediğimiz ilk yıldan bu yana temel felsefe olarak, her yeni fuara, bir öncekinden çok daha iyisini yapmak üzere yola koyuluyoruz. Bunun için de tabii ki sektörden aldığımız geri bildirimleri ve organizasyon işleyişini tekrardan masaya yatırıyoruz ve gerekli düzenlemeleri yapıyoruz. Bu sayede sektöründe bölgenin en güçlü fuar organizasyonu olmaya devam ediyoruz. SIGN İstanbul’u önümüzdeki yıl 20-23 Eylül tarihlerinde yine 4 gün olarak düzenliyor olacağız. Sektörün ilgi gösterdiği konuları fuarımızın bünyesine taşımaya devam edeceğiz.

Son olarak eklemek istediğiniz noktaları öğrenebilir miyiz?

Bu bir ekip çalışması, uzun yıllardır işini çok iyi bilen, sektöre ve sektörün dinamiklerine hakim profesyonel bir ekiple çalışıyoruz. Hem katılımcılarımızın hem de ziyaretçilerimizin her yıl daha iyi bir fuar geçirmeleri için çabalıyoruz ve bu yönde düzenlemeler yapıyoruz. Katılımcılarımız, genel yoğun ziyaretçi ilgisinden oldukça memnun oldukları bir fuarı geride bıraktılar. Sektör olarak dolu dolu bir fuar geçirdik. Ziyaretçi sayımız, geçen yılki rekoru egale etti. Yabancı ziyaretçi sayımız ise geçen yılki rakamın üzerine çıktı. SIGN İstanbul, yine önemli ölçekte makine satışına ev sahipliği yaptı ve 5 gün boyunca sektöründeki ticari hareketliliğin merkezi oldu.

Bu haber toplam 168 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.