18 Aralık 2017 Pazartesi 17:26
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
12 Kasım 2017 Pazar 22:42

Sarnikon’dan Sign İstanbul’da Gergi Tavan Aydınlatma Çözümleri

4-8 Ekim tarihleri arasında Sign İstanbul Fuarı’na katılan Sarnikon, 2017 Ocak ayında başladığı Osram distribütörü unvanı ile ilk kez Sign İstanbul’daydı.
Sarnikon’dan Sign İstanbul’da Gergi Tavan Aydınlatma Çözümleri

4-8 Ekim tarihleri arasında Sign İstanbul Fuarı’na katılan Sarnikon, 2017 Ocak ayında başladığı Osram distribütörü unvanı ile ilk kez Sign İstanbul’daydı. Gergi tavan sistemlerinde kullanılan aydınlatma ürünlerini konuştuğumuz Sarnikon Satış ve Pazarlama Müdürü Özgür Öztürk Osram çözümleri ve muadillerine kıyasla sunduğu önemli ayrıcalıklar hakkında dergimiz okuyucularına bilgi verdi.

Bu yıl ilk defa Sign İstanbul Fuarı’na katılan bir firma olarak fuarla ilgili genel izlenimleriniz neler?

Osram’ın Türkiye’deki distribütörlerinden bir tanesi olarak biz bu fuara ilk kez katılıyoruz.. Osram’ın dünya üzerindeki tek yerel lokal distribütörüyüz, bu beraberliğe 2017 Ocak ayı itibariyle başladık. Sektörde böyle bir fuar olduğunu duyunca da katılmak istedik. Aslında bu yıl katılımdaki amacımız müşterilere burada ürünlerimizi anlatmaktan ziyade, buradaki müşteri potansiyelini görerek hangi alanda daha fazla yoğunlaşacağımızı gözlemlemekti. Bir nevi pazar araştırması yaptık diyebilirim. Hedefimiz ihracat olduğu için, fuarın ilk günü yurtdışı müşterilerin ağırlıklı olması bizi memnun etti. Sonraki günler de yurtiçi ziyaretçi ağırlıktaydı. Bu fuar vesilesiyle biz de Anadolu’da bölgesel olarak işlerin nasıl ilerlediğini daha iyi öğrenme şansı yakaladık ve önemli geri bildirimler aldık. Ziyaretçilerimizle verimli iletişimlerimiz oldu, güzel bilgi alışverişleri oldu. Standımızın yapısından da belli olduğu gibi çok fazla ürün de sergilemedik. Sadece birkaç uygulamamızı gösterdik. Stadımızda daha çok, piyasada bu tarz ürünler satan firmaların yapamadıkları şeyleri sergiledik. Standımıza gelen müşterilerin beklentileri aldıkları ürünlerin garanti süresinin uzun olması konusunda. Güvenilir bir firmadan ürün almak istiyorlar. Osram da bu konuda en doğru adres, ürünlerine 7 yıl garanti veren tek firmayız.

Peki Sarnikon firmasını biraz tanıyabilir miyiz?

Sarnikon kendi alanında çok bilindik bir firma, yaklaşık 15 yıllık bir geçmişimiz var. Asıl faaliyet alanımız iç ve dış mekan aydınlatmadır. Buna sokak lambaları, projektörler ve gizli aydınlatmaları örnek verebilirim. Osram DS ve OS diye kendi içinde bölümlere ayrılmıştır. OS dediğimiz Osram’ın LED çipini sadece çip halinde satan bölümüdür, ki biz bu alanda 15 yıldır faaliyet gösteriyoruz. Kendi alanımızda Türkiye’de bir numarayız diyebilirim. DS ise reklam tabelaları için yapılmış özel ürünlerin yer aldığı bölümdür. Bizim de yeni olduğumuz alan bu noktadır.

Standınızda gergi tavan uygulaması gibi örnekler gördük. Bu uygulamaların sektörde yaygınlaştığını düşünürsek, Sarnikon olarak bu uygulamalarda kullanılacak ürün gruplarınız hakkında da bilgi verebilir misiniz?

Bu uygulamalarda kullanılabilen ürünler insan odaklı aydınlatma yapıyorlar. Standımızda gördüğünüz uygulamada kullanılan ürünlerimizde sabah, öğle ve akşam saatlerinde günün ışık değerlerine göre ürünümüzün rengi değişkenlik gösterebiliyor. Sabah saatlerinde daha sıcak olan renk, öğleye doğru biraz daha soluyor, akşam da yine sarı bir ışık haline gelebiliyor. Bu simülasyonu istediğiniz iç mekanda uygulayabiliyorsunuz. Ayrıca bu uygulamayı manuel olarak kontrol edebildiğiniz gibi telefonunuza indireceğiniz bir aplikasyon ile otomatik olarak da kontrol edebiliyorsunuz. Dış mekana takılan bir sensör vasıtasıyla güneş ışığının değeri ölçeklendiriliyor ve iç mekanda aynı ışık veriliyor.

Bu uygulamaları yapan üreticiler ile görüştüğümüzde, en çok dikkat edilen konular makine ve malzemelerin özellikleri oluyor. Gergi tavan uygulamasında aydınlatmanın önemi neredeyse en az bahsedilen konu oluyor. Bu tür uygulamalarda aydınlatmada nelere dikkat edilmesi gerekir?

Şöyle bir örnek vereyim: Kendimize bir otomobil almaya karar verdiğimizde dış görüntüsüne bakarak tercihimizi belirleriz. Kullanmaya başladıkça bu araba yeterince performanslı değil, çok aşırı tüketim yapıyor, bagajı küçük gibi problemler ortaya çıkar. İkinciye bir araba almaya kalktığınızda dış görünüşle kalmayıp daha önce yaşadığınız sorunları yaşamayacağınız hususlara dikkat eder hale gelirsiniz. Uygulamacılarda da durum bu şekilde: İlk etapta baskının kalitesine veya ışığın geçirgenliğine bakılıyor. Daha sonra istediklerini tam elde edemediklerini görünce çözümler aramaya başlıyorlar. O nokta da biz devreye giriyoruz. Bizim ürünlerimizde tek bir model yok. Işığı istediğiniz kadar uzağa atabiliyorsunuz. Farklı dereceleri var; farklı uygulamalara göre çözümler var. Biz yaşanan bu sorunları ve farklı talepleri bildiğimizden dolayı ürün çeşitliliğimiz çok fazla. Yeter ki bize gelsinler; hastalıklarını söylesinler biz reçeteyi yazarız.

Piyasada bu tür uygulamalar yapan müşterilerinize öneriniz nedir? Sarnikon’un bu konuda reçetesi nedir?

Uygulamacılar, Uzakdoğu ürün gamında açısal bazı problemler yaşıyor. Örneğin, ana ürünlerde 30-60-90 derece ışığı atan üç lens açısı kullanıyorlar ama bizim ürünlerde 120-150-180 derece olmak üzere birçok açı var. Bu açı ise şuna yarıyor: Uygulamanızdaki arka plan ile ön taraftaki difüzör arasındaki mesafe önemlidir; eğer siz doğru yönü almadıysanız ışığı homojen iletemezsiniz. Bu da tabelanızın uç noktaları siyahken merkezinde çok fazla ışık elde edilmesi gibi problemler yaratır ve rahatsız edici bir görünüm sunar. Bizim ürünlerimizin farkı, birincisi, mesafe ne olursa olsun her uygulamaya yönelik ürün çeşidimizin bulunmasıdır. İkinci olarak ise Osram Avrupa’da ürünlerini üretiyor ve takdir edersiniz ki Uzakdoğuda ürünlerinden çok daha kaliteli bir sonuç sağlıyor. Osram’da yıllar süren bir Ar-Ge çalışması sonucu ürün piyasa çıkıyor. Bu yüzden de ürünlerine 7 yıl garanti veriyorlar. Ürünler, dış mekanda kullanabiliyor ve korozyona dayanıklı.

Fuarda ürünlerinize yönelik ne gibi geri bildirimler aldınız? Sektörün ilgisi nasıldı?

Markalı ürün satmanın şöyle bir avantajı oluyor: Tüketici standa geldiği zaman Osram markalı ürünlerin ne kadar kaliteli ve işlevsel olduğunu biliyor. Ürünlerin teknik altyapısının ne denli güçlü olduğunu zaten biliyor. Dolayısıyla fuarda bize gelen bir müşteri fiyat odaklı bir çözüm bulmak için gelmiyor. Daha çok, problemsiz iş yapmak istemeyen ve uygulamalarında gerçekten kaliteyi ve sorunsuz üretimi önemseyen müşteriler bizi buluyor.

Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Biz Türkiye’de bu alanda yatırım yapma hevesinde olan bir firmayız. Bu alanda yapılması gereken ilk şey tüketiciyi bilinçlendirmek. Amaçlarımızdan ilki, tüketiciye ulaşıp onları bilinçlendirmek. Daha sonrasında bir talep yaratmak. Doğru bilgiyi verirseniz, tüketici fiyat odaklı olmuyor. Dolayısıyla ilk etapta uygulamaya verdiği ücret diğerlerine kıyasla yüksek görünse de, aslında uygulama ömrünün uzun olacağını bilirse bu maliyeti fazlasıyla karşılayabiliyor olacak. Biz de bu konuda müşterinin daha bilinçli olmasını ve dolayısıyla ülke ekonomisine de bir katkı sunacağını düşünüyoruz.

Bu haber toplam 388 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.