Baskılı tabela pazarında yeni teknolojiler

Baskılı tabela pazarında yeni teknolojiler

2022’ye Kadar Elektronik Dünyada Baskılı Tabelanın Geleceği başlıklı rapor da bu segmentte şekillenen kilit faktörleri analiz ediyor. Rapor, baskılı tabela için global pazarın 2017’de 42 milyar dolar değerinde olduğunu ve toplam pazar değerinin, beş yıllık tahmin döneminde yalnızca % 0,1’lik bir yıllık bazda artış göstereceğini, 2022’de sabit fiyatlarla 42,1 milyar $‘a ulaşacağını gösteriyor. İç ve dış mekan tabela uygulamaları için basılan toplam malzeme, 2017 yılında 10.80 milyar metrekare iken, bu rakam 2022 yılında 11.17 milyar metrekare ile bir miktar daha büyüme yaşanacağını öngörüyor.

Rapor şunları söylüyor: Perakende sektöründe, gelecekte baskılı tabela talebini doğrudan etkileyecek çeşitli eğilimler var. Süpermarketlerdeki ve diğer perakende satış ortamlarındaki artan rekabet, kısa vadeli promosyonlar (örneğin Cadılar Bayramı ve Sevgililer Günü) ile şekillenen satışları tetikliyor ve tüketicinin ilgisini çekmek ve satın almalarda esin kaynağı olmak için firma ve markaları tabela ve POS (point-of-sale) reklamlarına yönlendiriyor.

Online alışverişin gelişmesi ve tüketiciler arasında teknoloji ile daha iyi bir iletişimin olması, markaların giderek gerçekçi dünya ve sanal ortam ile birlikte tüm bu alanlardan gelen verileri birleştiren çok yönlü pazarlama yaklaşımlarını benimsemeye çalıştığı anlamına geliyor. Bu eğilim, geleneksel fiziksel reklam satıcılarının online kanallara entegre olması açısından yararlı bir bağlantı oluşturuyor ancak örneğin mevcut display reklamlarına QR kodlarının nasıl entegre edileceği gibi yeni zorluklar ortaya koyuyor. Her iki eğilim de inkjet baskı ile tabela işlerini bir araya getirebiliyor. Böylece tabela işlerine baskının da nüfuz etmesiyle reklamlar, değişken veri taleplerine uygun hale getirilebiliyor. Inkjet baskı ile üretilen tabelalar, tabela baskısı için geleceğin yenilik odaklarından biri olmaya devam ediyor.

Geniş formatlı inkjet baskı makineleri şimdi oldukça standart bir biçimde kullanılıyor. 2017-2022 için boyutlar, hızlar, kapasiteler, fiyatlar ve malzeme kullanımında devrim yaratacak gelişmeler beklenebilir - örneğin, aynı anda daha geniş formatlı makinelerde yan yana baskı yapma kapasitesi gibi. Global tabela pazarı, 2017-2022 yılları arasında geleneksel analog baskı işlemleri ile dijital inkjet baskı işlemleri arasında geçiş halindedir. Inkjet baskı, analog baskıya kıyasla son on yılda güçlü bir büyüme yaşadı ve Ar-Ge bütçelerinin çoğunluğunun odak noktası olmayı başardı.

Tüm uygulamalarda dijitalin analog işlemlerin yerini alacağı kaçınılmaz bir sonuç değil. Bunun nedeni litografi ve serigrafi gibi süreçlerin uzun vadeli yatırım planı sunmaya devam etmesi ve inkjet baskının da bu yönde oldukça avantaj sunması oldu. Dolayısıyla 2017-2022 yılları arasında genel baskı sektörünün geleceğinin tabela ve PoS ürün taleplerine bağlı olarak şekilleneceği söylenebilir.



Bu içerik 3317 defa okundu.