17 Ekim 2017 Salı 17:51
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
17 Eylül 2017 Pazar 22:31

Etiket ve Ambalajlarda İnkjet Baskı Makineleri için Fırsatlar

Inkjet baskı, baskı endüstrisi için heyecan verici bir gelişme alanı olup pazarın büyümesi için önemli fırsatlar sunmaktadır.
Etiket ve Ambalajlarda İnkjet Baskı Makineleri için Fırsatlar

“2021’e Kadar Global Inkjet Baskının Geleceği” adlı raporu, 2016 yılı inkjet baskı ve baskılı ambalaj pazarı için 619 milyar dolar değer belirtiyor. Bu da 526 milyar A4’lük baskıya denk sayılır bir rakam. Buna göre inkjet mürekkep tüketimi 89,299 tonu bulurken, son kullanıcılar ise 9,9 milyar dolarlık ödeme yapıyor.

Rapora göre baskı üreticileri yeni inkjet baskı makinesi ve ekipmanlara 3.3 milyar dolar harcayacak. Araştırmaya göre, tüm sektörlerde büyüme beklentileri, inkjet baskı hacminin 2016-21 yılları arasında dünya genelinde %12.7 artmasını bekleyerek olumlu görünüyor.

Alternatif analog ve dijital baskı teknolojilerine göre ekonomik avantajlar sağladığı ve yeni uygulamalar başlattığı için tüm bölgeler bu teknolojiyi kullanıyor. Bu hızlı büyüme, tedarikçileri pazara yeni teknoloji getirmek için çok fazla para yatırmaya teşvik ediyor ve bu yarış, inkjet baskının güvenilirlik, kalite ve üretkenliğini artırmaya devam ediyor. Bu gelişmeler, baskı ve ambalaj üreticilerinin yatırımını çeken inkjet maliyetini önemli ölçüde artırıyor.

Etiket pazarı

Çoğu inkjet etiket baskısı, dar web baskı makinelerinde, kaliteli, kendinden yapışkanlı etiketler basmaktadır. UV inkjet baskı sistemlerinin kullanımı, kalite ve güvenilirlik arttıkça, rakip toner bazlı sistemlere göre daha yüksek verimlilik elde edilmesiyle de 2014 ve 2015 yıllarında büyümüştür. Inkjet baskıda, önemli sayıda geniş formatlı baskı ve kesim sistemlerinin bulunmasının yanı sıra, belli sayıda prova ve prototipleme sistemleri de mevcut. Buna ek olarak, düşük maliyetli lazer toner sistemleri de bulunmaktadır.

Geniş formatlı inkjet baskı sistemi, dar baskı preslerine uymayan veya metalik ve floresan mürekkepler ile çok büyük etiketler basmak için kullanılır. Çok yüksek verimli bir çözüm olmasa da, düşük maliyetli ve geniş formatlı bir baskı makinesi, küçük miktarlarda çok hızlı bir şekilde dağıtım yapmak için büyük esneklik sağlayabilir.

Çoğunlukla Roland ve Mimaki’nin bas&kes makineleri, metalik ve beyaz mürekkepler de dahil olmak üzere ilginç efektler üretebilen çok çeşitli mürekkeplere sahiptir. Bu mürekkepler ile yapılan baskılar genelde düşük miktarda kişiselleştirilmiş etiket üretmekte popülerdir. Birçok ticari baskı makinesi bunları etiketi dönüştüren uzmanlarla birlikte bu şekilde baskılar üretmektedir.

Yüksek performanslı web inkjet baskı makineleri, etiket dönüştürücüleri tarafından gittikçe daha çok benimseniyor. Bazıları hibrid baskı sistemlerini, bazıları flekso baskı ünitelerini ve bazıları da sonlandırma ekipmanları kullanıyor. Rekabetin artmasıyla birlikte yüksek performanslı sistemler kullanıldığından ve hacimlerin de artmasıyla etiket baskısının ortalama fiyatı düşüyor. Dönüştürücüler ürünlere katma değer eklemeye çalıştıkları için hibrid baskı eğilimi de artıyor.

Ambalajlama olanakları

Bu arada inkjet uzun süredir prototiplerin hazırlanmasında ve paketleme için prova üretiminde kullanılıyor ancak üretimde yavaşlamış durumda. 2016’da daha yüksek performanslı makineler piyasaya çıktığından beri gerçek bir çekişme var. Oluklu mukavvada kullanılan çok geniş formatlı ve flatbed inkjet baskı sistemleri mevcut. Artık, astar ve baskı sonrası işlemleri büyük hacimlerde gerçekleştirmek için kullanılan yüksek performanslı makineler var.

Flatbed baskı makinelerinin ve esnek malzemelerin de gelişmesiyle, karton kutu üretiminde de inkjet baskı kullanılıyor. Cam, sert plastikler, tüpler ve metal ambalajlarda kullanılabilen pek çok direkt ambalajlama sistemleri mevcut. Ambalaj sektöründeki inkjet baskı büyümesinin hızlı olması bekleniyor: Sektör pek çok ekipman ve mürekkep tedarikçileri tarafından büyük bir fırsat olarak görülüyor ve piyasanın bir kısmını yakalamak için birçok fırsat var.

Pazar öngörüleri

Pazarda, etiketleri ve ambalajları geliştiren bir dizi gelişme var; ancak markaların tüketiciyle etkileşimde bulunmak ve daha fazla marka bilinirliği için ambalajları yeni yollarla kullandığı önemli bir değişim de mevcut.

Coca-Cola’nın reklam kampanyaları, dijital baskı teknolojisinin büyük markalar için yapabileceği yeni “akıllı” işlevleri ortaya koymuş oldu. Multi Packaging Solutions, yeni ürünler geliştiriyor. 3T Dokunmatik Transfer Teknolojisi, ambalajın akıllı telefonlar ve cihazlarla etkileşimde bulunmasını sağlıyor. Basılı elektronik ürünler ambalaja dahil ediliyor.

Smithers Pira’nın raporuna göre 2026’ya kadar sürecek olan dönemde, etiketler artık bilgi sağlamaktan ve bir ürünü tanıtmaktan fazlasını yapacak. Etikette, lojistiği yumuşatan ve tedarik zincirlerini basitleştiren elektronik bir işlevi olduğunda artan akıllı işlevler olacak. Bundan sonraki süreçte etiketler, ürünün orijinal olduğunu kanıtlamak için son kullanıcıyla iletişim kurmak için RFID ve NFC teknolojisini içerebilir; ya da bir ürünün taze olduğunu ve dağıtım süreçleri ile hasar görmediğini gösteren göstergeler olabilir.

Bu haber toplam 409 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.