18 Aralık 2017 Pazartesi 17:40
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
17 Ağustos 2017 Perşembe 09:03

Gravotech Group Hayatımızın Her Alanına Yayılan Ürünler Sunuyor

Gravotech Group, mimari yönlendirmeden ambalaja, reklamdan kişiselleştirilmiş ürünlere kadar çok geniş yelpazede edindiği marka bilinirliği ile bugün hayatımızın her alanında karşılabileceğimiz ürünlerini pazara sunmaya devam ediyor.
Gravotech Group Hayatımızın Her Alanına Yayılan Ürünler Sunuyor

Gravotech Group, mimari yönlendirmeden ambalaja, reklamdan kişiselleştirilmiş ürünlere kadar çok geniş yelpazede edindiği marka bilinirliği ile bugün hayatımızın her alanında karşılabileceğimiz ürünlerini pazara sunmaya devam ediyor. Çok geniş yelpazede lazer, gravür, markalama ürünlerini, yazılım çözümlerini ve sarf malzemelerini pazarla buluşturan firma, piyasadaki liderliğini güçlendirerek faaliyetlerini sürdürüyor. Biz de firmanın hem yerel hem de uluslararası çalışmalarını öğrenmek amacıyla firmanın Genel Müdürü Emre Vatansever ile görüştük.

Öncelikle Gravotech firmasının uluslararası faaliyetleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Gravotech Group, aslında geçmişte iki ayrı şirket olan Gravograph ve Technifor firmalarının aynı çatı altında birleşmesiyle oluşmuş bir firmadır. Merkezi Fransa Lyon’da olmakla birlikte, Fransa, Çin ve ABD’de olmak üzere toplam 3 ayrı üretim tesisinde üretim yapmaktadır. Bununla beraber 21 ülkede kendi iştiraklerimiz ve 52 ülkede de distribütörlerimiz aracılığı ile ticari faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

Firmanızın Türkiye yapılanması ne zamana dayanıyor? Türkiye’de yürüttüğünüz faaliyetler hakkında bilgi verir misiniz?

Ben 2005 yılında Fransa’da yüksek lisansımı bitirdiğim zaman tanıştığım Gravotech’in Türkiye ayağını kurmak üzere 2007 yılında Türkiye’ye geri geldim. Çok küçük ölçekte tam bir start-up yaklaşımı ile başlattığımız faaliyetlerimizde, 10 yıl içerisinde hem Technifor hem de Gravograph markasıyla sektörde kalıcı ve saygın bir yer edindik.

Bugün bu markalarımızla yıllık satış adetleri olarak sektörde lider konumda bulunmaktayız. Gravograph markası ile mimari yönlendirme, ambalaj, reklam ve ürün kişiselleştirme alanlarında önemli bir marka bilinirliği oluşturduk. Bu liderliğimizi güçlendirerek devam ettirmek üzere de yoğun bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz.

Çok geniş yelpazede lazer, gravür, markalama ürünlerini, yazılım çözümlerini ve sarf malzemelerini pazarla buluşturuyorsunuz. Pazara sunduğunuz bu çözümleri öğrenebilir miyiz?

Aslında yaptığımız işle, sıradan bir insanın hayatının neredeyse her anında biz varız. Herhangi bir binaya girdiğinizde karşınıza çıkan yönlendirme tabelalarında, bindiğiniz asansörün düğmelerinde, içine sevdiğinizin ismini yazdığınız alyansınızda, gittiğiniz bir otelin personelinin yakasındaki isimlikte, evcil hayvanınızın tasmasındaki madalyonda, doktorunuzun kapısındaki levhada, size hediye edilen ve üstünüzde isminizin bulunduğu yılbaşı ajandasında… Bunların dışında da dünya çapındaki lüks markalara da özel projeler geliştirmekteyiz. Tüm bu uygulamalar ve daha fazlası bizim sunduğumuz CNC pantograf ve farklı kaynak teknolojilerine sahip lazer cihazlar ve bizim geliştirdiğimiz yazılımlar ile yapılıyor.

Aynı zamanda özel geliştirilen ve talep üzerine üretim imkanı da sunuyorsunuz. Bu kapsamda ne gibi hizmetler veriyorsunuz?

İki noktada bu hizmeti yoğun olarak sağlıyoruz. Birincisi, piyasada pantograf plakası ya da epoksi diye de bilinen gravür plakalarında. Müşterimizin talebine uygun olarak iç veya dış mekânda kullanılmak üzere farklı renk ve kalınlıklarda gravür plakası üretip bunları yine müşterilerimizin talep ettiği ebatlarda hazırlayıp teslim edebiliyoruz. İkinci olarak da yazılım geliştirme birimimizle, cihazlarımızı çalıştıran yazılımlarımızı, müşterimizin talebine uygun olarak özelleştirerek, müşterilerimize kullanım kolaylığı ve yüksek verimlilik sunuyoruz.

 

Bu çözümleriniz içerisinde reklamcılık sektörünün en çok ilgi gösterdiği ürünler neler?

Bu dönemde en çok talep gören ürünlerimiz lazer gravür cihazları ve gravür plakalarımız. CO2, Fiber ve Hyrbid diye adlandırdığımız lazer teknolojileri mekanik makinalara göre daha az uzmanlık gerektirdiği ve daha hızlı oldukları için daha revaçtalar. Özellikle de yakın zamanda piyasaya sunduğumuz LS1000XP modelimiz sunduğu geniş çalışma alanı ve 150W a kadar çıkan gücü ile hem hassas yazı yazıp hem de kesim yapmak isteyen müşterilerimizin yoğun ilgisi ile karşılaşıyor. Çünkü firmalar genelde kesim işini daha uygun fiyatlı Çin malı lazerlerle yaparken, hassas yazı işini bizim de ürün gamımızda bulunan masaüstü lazer cihazlarla yapıyorlar. Aynı makinada her iki işi de yapabilmek müşterilerimize oldukça cazip geliyor. Hem zamandan hem de yerden kazanıyorlar.

Bununla beraber, lazerle işlenebilen plaka ürün gamımız geniş renk seçeneği, rekabetçi fiyatları ve de hızlı sevk kapasitemiz sayesinde oldukça ilgi görüyor.

Rakip firmalara kıyasla, firmanızın müşterilerine sunduğu ayrıcalıklar nelerdir?

Rekabet içinde olduğumuz firmaların tamamı distribütör firmalar ve başka iş alanları ile ilgili ürün ve hizmetler de sunuyorlar. Bizim en önemli farkımız uluslararası bir firmanın doğrudan Türkiye yatırımı olarak faaliyet göstermemiz ve yaptığımız tek işin bu olması. Dolayısı ile müşterilerimize hizmet verirken yalnızca Türkiye ekibi ile değil, Fransa’daki destek ekiplerimizi de dahil ederek hizmet veriyoruz. Ayrıca, hiçbir yerel distribütör firmanın tek başına tutamayacağı kadar büyük bir yerel stokla çalışıyoruz. Tüm bunlar bize hem satış hem de servis hizmetlerinde yüksek hız ve esneklik kazandırıyor. Bunların yanında, ekibimizde çalışan arkadaşlarımızın tamamı çalıştıkları pozisyonlarda piyasa ortalamasının üzerinde bir seviyedeler ve “müşteri deneyimi” dediğimiz şeyi, müşteri ile ilk irtibata geçtiğimiz andan başlayarak, verdiğimiz servis hizmetinin sonuçlanmasına kadar, en üst seviyede tutmak üzere eğitiliyorlar. Bizim için bunlar müşterilerimize sunduğumuz ayrıcalıklar değildir. Bize göre tüm bunlar, müşterinin bizlere ödediği paraya karşılık almayı hakkettiği değerlerdir.

Önümüzdeki süreçte yeni iş ortaklıkları ve yeni ürünler olacak mı? 2017’nin ikinci yarısı için belli hedefleriniz var mı?

2017 ikinci yarısında öncelikli hedefimiz mevcut ekibimizi sağlamlaştırarak müşterilerimize hakkettikleri seviyede hizmet vermeye devam etmektir. Ürün bazında ise önceliğimiz LS1000XP modelimiz ile gravür plakalarının satışına hız vermektir.

Yurtiçi ve yurtdışı sektör fuarlarına katılıyor veya takip ediyor musunuz?

Gravotech Group olarak dünyada toplam 95 fuara katılmaktayız. Türkiye’de ise sektörün en önemli fuarlarından Sign İstanbul fuarında yerimizi alıyoruz.

Bu haber toplam 1155 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.