27 Temmuz 2017 Perşembe 23:32
English Page
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
10 Temmuz 2017 Pazartesi 01:20

Massivit 3D ile Araç Kaplamada Yeni Dönem

Bazı baskı üreticilerine göre 3D baskı halen yeni bir teknoloji olsa da, aslında 3D baskı neredeyse 30 yıldır üretim dünyasını şekillendiriyor.
Massivit 3D ile Araç Kaplamada Yeni Dönem

Bazı baskı üreticilerine göre 3D baskı halen yeni bir teknoloji olsa da, aslında 3D baskı neredeyse 30 yıldır üretim dünyasını şekillendiriyor. Ki bu teknoloji artık büyük format reklam sektörünü şekillendirmeye ve bu kapsamda göz alıcı araç kaplama uygulamalarında da öne çıkan fırsatlar doğurmaya başladı.

Geçtiğimiz yıl Massivit 3D firmasının ürettiği büyük format 3D baskı makinesi Massivit 1800 pazara sunuldu. Firmanın patentli Jel Dağıtma Baskı Teknolojisi (Gel Dispensing Print-GDP) esas alınarak üretilen bu makine, 1.80m yüksekliğindeki objelere yüksek kaliteli 3D baskı yapabiliyor ve bu sayede reklam ve tanıtım ürünlerinin sunulma biçiminde önemli ölçüde dönüşüm yaratıyordu. Araştırmalar da gösterdi ki, 3D baskının kullanıldığı reklam kampanyaları beş kat daha fazla ilgi çekiyor ve dört kat daha fazla dayanıklılık sunuyordu. Dolayısıyla artık büyük format reklam üreticilerinin 3D baskıya geçmek için var olan tereddütlerini ortadan kaldırıyordu.

Büyük format reklam ve tabela üreticileri için, Massivit 1800 3D baskı makinesi sadece uygulama çeşitliliklerini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda yeni işlere kapı açmalarını sağlayacak yeni olanakları da önlerine seriyor.

Araç kaplama uygulamalarını dinamikleştirmek

Bu olanağı en iyi değerlendiren firmalardan biri de Massivit 3D baskı makinesini kullanan E.S. Digital firması. Firma, araçlara yönelik reklam uygulamaları, POS ürünler ve tabela alanlarındaki uzmanlığını 3D baskı teknolojisi ile birleştirerek yepyeni iş fırsatlarını yakaladı. E.S. Digital, yakın zamanda yeni bir enerji içeceğinin üç ay sürecek araç kaplama uygulaması için göz alıcı 3D baskılı şişeler üretti.

Massivit 1800 makinesinin büyük ebatta üretim yapabilme becerisi sayesinde üretilen devasa şişeler günlerce reklam kampanyasının bir parçası oldu. 3D baskılı her bir şişe reklamın görsel etkisini maksimum seviyeye çıkarmak için tasarlanmıştı.

Firmanın CEO’su Eyal Shemesh’e göre, 3D baskılı şişeler göz alıcılığı ve görsel olarak yarattığı etki bakımından reklam veren firmanın beklentilerinin çok ötesindeydi. Shemesh uygulama için şunları söyledi: “Markanın ve pazarlama müdürlerinin her zaman kendi bütçeleri dahilinde en fazla etkiyi yaratabilecek uygulamalar için ne kadar hevesli olduklarını söylemeye lüzum yok. Yaptığımız uygulama da bunun en güzel örneği.”

Shemesh sözlerine şu şekilde devam etti: “Massivit 3D baskı çözümü büyük format reklam ve tabela sökterine oldukça mükemmel bir şekilde uyum sağladı. Firmanın geleneksel baskı süreçlerindeki geçmiş tecrübesi ve uzmanlığı ve aynı zamanda müşteri odaklı vizyonları sayesinde, büyük format reklam ve tabela üreticileri bu iki yeni teknolojiyi çok mükemmel bir şekilde kombine ederek işlerini geliştirme fırsatı yakaladılar.”

Massivit 3D teknolojisi ile yaratıcı kampanyalara imza atan bir diğer örnek ise Amerikan araç kaplama firması Carisma oldu. Firma müşterileri için geleneksel 2D baskı yöntemlerinin dışında yeni 3D baskı teknolojisi ile harika işlere imza attı. Firmanın hayata geçirdiği işler birçok Amerikan film ve dizileri için kullanıldı. Massivit’in 1800 modeli ve Dimengel malzemesi kullanılarak 3D baskılı 2.5 metre yüksekliğinde bir kurukafa üretildi. Daha sonra bu ürün vakumla şekillendirilerek dokuz ayrı kurukafaya dönüştürüldü ve en fazla üç gün içerisinde kendinden yapışkanlı vinillerle daha ilgi çekici hale getirildi. Bu projeyi daha sonra Angry Birds ve Hayalet Avcıları için yapılan üretimler takip etti.

“Müşterimizin yaptığımız 3D baskılı otobüs çalışmasından ne kadar etkilendiğini söylememize gerek bile yok” şeklinde konuşan Carisma firmasının CEO’su Mosce Gill sözlerine şu şekilde devam etti: “Bir işletme sahibi olarak, işimizi aynı kalitede devam ettirmek ve işimizi geliştirmek oldukça kritik ve bizim otobüs kaplama projelerimiz de Massivit 1800 3D baskı makinesinin bize sunduğu olanakları göstermek açısından çok güzel bir örnek.”

“Müşterilerimizin de farkettiği üzere, onları bildikleri alanın dışına çıkararak 3D baskının yeni fırsatlarını keşfetmelerini sağlamak, bu teknolojinin avantajlarını göstermek ve geleceğin bu yeni teknolojsini işlerine adapte etmek bizim için çok önemli” şeklinde konuşan Massivit 3D Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Lilach Sapir sözlerine şu şekilde devam ediyor: “Gördüğümüz üzere, artık çok daha fazla sayıda müşterimiz yaratıcılığın sınırlarını zormayarak 3D baskının kendilerine sunduğu olanakları değerlendirmek ve işlerine entegre etmek istiyor.”

 

 

Bu haber toplam 380 defa okunmuştur
Etiketler:
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 SignGraphic | Kaynak gösterilse dahi izinsiz içerik kopyalanamaz.