PSC Tekstil Genel Koordinatörü Selim Hazineci: Tekstil sektörü dijital ile altın çağını yaşıyor

PSC Tekstil Genel Koordinatörü Selim Hazineci: Tekstil sektörü dijital ile altın çağını yaşıyor

Tekstil dijital baskısının endüstriyel tekstil sektöründe de giderek yaygınlaşmasıyla beraber, dijital tekstil makinelerine artan yatırımlar ve tekstil sektörü ile ilgili de konuşma fırsatı yakaladığımız PSC Tekstil Genel Koordinatörü Selim Hazineci, tekstil baskı ile ilgili sorularımızı yanıtladı.

Fuarda sergilediğiniz çözümlerle ilgili bilgi alabilir miyiz?

2007 yılından beri her Sign İstanbul Fuarı’nda olduğu gibi bu fuarda da yalnızca tekstil makinelerimizi sergiliyoruz. Sergilediğimiz makinelerimizin dışında sektörün en önemli kalemlerinden biri olan boyalarımızı da tekrar tekstil endüstrisinin bilgisine sunduk; Kiian ile tekstil sektörüne çok ciddi hareket getirdiğimizi ve Türkiye pazarında güzel yerlere ulaştığımızı düşünüyoruz. Bunun en büyük nedeni PSC Tekstil’in teknik altyapısı ile verdiği destek, ikincisi de Kiian markasının sektördeki lider ve kaliteli olması ve çok düşük maliyetlere üretime müsaade etmesidir.

Tekstil sektöründe eğer doğru sonucu problemsiz almak istiyorsanız, 3-4 farklı kombinasyonları çok düzgün bir şekilde yan yana koymanız gerekmektedir. Bu kombinasyonların en önemlilerinden biri makinelerdir. Bizim de en çok tavsiye ettiğimiz ve en çok sattığımız makinelerden biri Mimaki’nin TS34 serisi olup; bir diğeri ise henüz çok yeni bir makine olan ve en az TS34 kadar iddialı olacağını düşündüğümüz JV300 makinesidir.

Diğer sergilediğimiz ürün grubu da bizim üst segment olarak nitelediğimiz makinemizdir. Bu da 10-16 ve üstü makine parkuruna sahip firmaların yatırım yapmayı düşünmesi gereken ve bu firmaları daha da üst segmente taşıyacak olan MS markasının JP 4 modelidir. Bu makine saatte 220m2 baskı yapıyor ve bu baskı değişik bir yöntemle renk doygunluğu ve renk hassaslığı konusunda sürat değiştirmeden 5 değişik mod ile baskı yapmanızı sağlıyor. Fuarda sergilediğimiz bu üç makinemizin oldukça beğeni toplayıp ilgi gördüğünü söyleyebiliriz.

Kiian ile J-tec kısa bir süre önce güçlerini birleştirdiklerini duyurmuştu. Bu konuda ne söylemek istersiniz?

Aslında bir satın alma gerçekleşti. Kiian’ın sahipleri J-Teck firmasını satın aldı. Gelecekte nasıl bir kurgu olacağını şimdilik bilmiyoruz. Firmamız Kiian markasının Türkiye distribütörüdür. Satın almadan sonraki süreç ile ilgili detaylı bilgiye şu an sahip değiliz.

“2007 yılından beri biz yalnızca dijital baskının tekstil ayağına hizmet veriyoruz”

Peki, dijital baskının tekstil sektöründeki yeri ile ilgi ne söyleyebilirsiniz?

2007 yılından beri biz yalnızca dijital baskının tekstil ayağına hizmet veriyor ve dijital tekstil baskıcılığı ile ilgileniyoruz. Dolayısıyla tekstil ile ilgili çok ciddi bilgi birikimine sahibiz. Tekstilde en önemli konulardan bir tanesi sorunsuz üretim yapabilmektir. Bir diğer önemli faktör ise maliyetlerin düşürülmesidir. Eskiden makine maliyetleri inanılmaz rakamlara ulaşıyordu; hızlar çok düşük ve boya maliyetleri de fazlaydı.

Tüm bu olumsuzlukların son kullanıcıya yansımasıyla ve son kullanıcın da bunu müşterisine aksettirmesiyle sorunlar büyümekteydi. Daha sonra teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, bu makineleri destekleyecek boya teknolojileri ve bilgisayar programları geliştirildi ve makineler de süratlendi.

“Tekstil üreticileri polyester ürünlerde karar kıldı”

Dünya devleri olan tekstil üreticileri, özellikle polyesterin tasarım noktasında sağladığı rahatlıktan dolayı polyester ürünlerde karar kılmış durumdalar. Önceden büyük mağazalara gittiğinizde hiçbir tişörtü polyester göremezdiniz çünkü mağazalarına sokmazlardı. Fakat şu anda her şey polyesterden üretiliyor. Örnek vermek gerekirse, geçen gün bir alışveriş merkezindeydim, üç ayrı çok büyük mağazayı dolaştım ve üzerime denediğim her şeyin polyester olduğunu gördüm.

Polyester bildiğimiz kadarıyla giyim sektöründe hakir görülen bir malzemeydi. Bu dönüşüm sizce nasıl oldu?

Evet, hakir görülen bir malzemeydi. Polyester artık giyim sektöründe pamuk rahatlığına getirildi; elyaf ürünler çeşitlendirildi. Dolayısıyla artık nerdeyse pamuk hissini aldığımız polyesterler kumaşlar var. Polyesterin pamuğa tercih edilmesindeki en büyük sebeplerden bir tanesi, doğal elyafın zor elde ediliyor olması olup, ikinci neden de çevresel faktörlerdir. Organik pamuğun işlenmesinde kimyasalların kullanılması ve en önemlisi de çok pahalı olması büyük firmaların kendi pamuklarını kendileri üretmeye başlamasına neden oldu. Şu anda binlerce dönüm tarla arazisini kiralıyorlar ve sadece kendileri için üretim yaptırıyorlar. Elbette kendi istedikleri şartlarda ve kullanılacak malzemeyi de belirleyerek; çünkü bu oldukça zahmetli bir proses. Bu proses de çok ciddi bir maliyet teşkil ettiği için polyestere dönüş yapmak güzel bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

“Fuarda güzel bilgi alışverişlerimiz oldu”

Dijitalin tekstile bu kadar yaklaşması şu anda bu fuara nasıl yansıyor sizce?

Bu fuar aslında bir endüstriyel reklam fuarı. Biz tekstilin yalnızca sign kısmı ile ilgilenmiyoruz. Yalnızca tekstil, giyim ve ev tekstili dediğimiz gerçek tekstil ile ilgileniyoruz. Buna rağmen birçok büyük firma fuara geldi ve bizleri buldu. Güzel görüşmelerimiz oldu, güzel bilgi ve fikir alışverişlerimiz oldu. Bu açıdan fuardan memnun olduğumuzu ifade edebiliriz.



Bu içerik 6854 defa okundu.