Şanghay Sign Fuarı'ndan 3-6 Temmuz 2014

Şanghay Sign Fuarı'ndan 3-6 Temmuz 2014

Daha önce dört kez gittiğim Guangzhou Sign Fuarı’na bu yıl ameliyatım nedeniyle gidemeyince kısmete bu sefer ilk defa gittiğim Şanghay düştü.

Fuarda katılımcı sayısının yüksek olduğu kadar, ziyaretçi açısından da hatırı sayılır bir kalabalık olduğunu gördüm. Üçgen şeklinde bir alana kurulmuş 13 salonda açıkhava reklamcılığı ile ilgili ürün departmanları düzenli bir şekilde sıralanmış. İlgili olan ziyaretçiler doğrudan ellerindeki broşürlerle görmek istedikleri salonlara gidiyorlar.

Bu üçgen şeklindeki düzenlenmiş salonların bir kenarı dijital baskı makinelerine, bir kenarı LED ürünlerine ve bir diğer kenarı da boya, branda ve folyo gibi çok çeşitli reklam malzemelerine ayrılmış.

Her üç bölümde de gözle görünür yeni bir ürüne rastlamadım. Diğer fuarlarda ne görüyorsak hepsi aynı tarz ürünlerdi. Firmalar ve markalar farklıydı ama ürün çeşitleri hemen hemen hepsinde aynıydı. Farklı olan nokta ise, tanınmış markaların ve Çin’e ait büyük üretici firmaların stantlarının kapladığı alanların daha büyük olmasıydı.

Bildiğimiz tanınmış markaların stantlarındaki teşhir edilen dijital baskı makinelerine bakınca Türkiye’deki fuarlarda ne görüyorsak aynısı burada da vardı.

Türkiye’den gelen bayi, distribütör veya satıcı arkadaşların da amaçları sanırım anlaşma yaptıkları firmalarla anlaşmalarını yenilemek veya firmalarını değiştirerek yeni piyasaya çıkmış firmalarla yeni anlaşmalar yapmaktı.

Makine salonlarında dev dijital baskı makineleri ve dev lazer kesiciler Router’lar en ilgi çekenlerdi. En ufağından en büyüğüne, en ucuzundan en pahalısına kadar her keseye uygun ürünlerin sergilendiği fuarda, herkes kendi bütçesine göre bir şeyler satın alma çabasındaydı.

Fuarda tek ilgimi çeken olay ise Bes Reklam Ürünleri’nin ilk defa Şanghay Fuarı’na bir standla katılmasıydı. Birol Bey fuara katılma konusunda ve gösterilen ilgiden dolayı oldukça mutluydu. Seneye daha büyük bir stant ile fuarda ürünlerini teşhir edeceklerini söylediler.

Dikkatimi çeken diğer bir husus, Guangzhou Fuarı’na tur düzenleyen Fuartour firmasının bu fuara ilgisizliğiydi. Oysa Şanghay’a giderken havaalanında gördüğüm kadarıyla, tanıdığım tanımadığım en az yüzden fazla kişi bu fuara gidiyordu. Organizasyonun seneye Guangzhou Fuarı ile birleşerek Şanghay’da 11-14 Mart 2015 tarihinde yapılacağının kesinleşmesi sebebiyle, Fuartour’un bu turu daha ciddi bir şekilde ele alması gerektiğini düşünüyorum.

 

 

 

 
Fuar boyunca birlikte seyahat ettiğim ve beraber aynı oteli paylaştığım Ay-Led firması sahibi Aydın Bey’e, Fuartour Şanghay Temsilcisi Burçin Serkay Gök’e, Şanghay havaalanında bekleme sıramızı öne aldırarak bizi VIP’de ağırlayan Güler Reklam sahibi Ahmet Bey’e teşekkürlerimi sunarım

 

 

 

Unifol Şanghay Fuarı’nda Kendi Standıyla Yer Aldı

3-6 Temmuz tarihleri arasında 22.’si düzenlenen Shanghai Int’l Ad&Sign Expo Fuarı Türkiye’den yoğun ilgi gördü. Bu yıl fuarda katılımcı olarak yer alan BES Reklam, Unifol markası ile Çin pazarında dikkatleri topladı.

3-6 Temmuz tarihleri arasında 22.’si düzenlenen Shanghai Int’l Ad&Sign Expo Fuarı Türkiye’den yoğun ilgi gördü. Bu yıl fuarda katılımcı olarak yer alan BES Reklam, Çin pazarına sunduğu Unifol marka ürünlerinin gördüğü ilgiden memnun. Unifol marka cast folyoları, cast folyo üretimi yapılmayan Çin pazarında gerek katılımcıların gerekse ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılanırken, firma birçok PVC film üreticisinden de işbirliği teklifi aldı. Fuar katılımı hakkında görüşlerini aldığımız Bes Reklam Genel Müdürü Birol Çakır, fuara dair izlenimlerini SignGraphic ile paylaştı.

Öncelikle fuarı genel itibariyle nasıl değerlendiriyorsunuz? Unifol olarak sektörümüzün en büyük fuarlarından biri olan bu fuarda katılımcı olarak yer aldık. Katıldığımız bu fuar Çin’in en saygın organizasyonu durumunda ve her geçen sene de daha kaliteli bir hal almakta. Çok ciddi bir ziyaretçi akını vardı. Avrupa fuarları gibi çok iyi çalışılmış ve hazırlanılmış bir fuar olduğunu gözlemledik. Uzun yıllardır sektörümüzün birçok fuarına katılmaktayız. 2013 ve 2014 itibariyle toplamda 3 kıtada 10 farklı uluslararası fuara katıldık. Hatta Temmuz ayının ilk haftasında ihracat departmanımızdan bir ekibimiz Fespa Afrika/Johannesburg’da katılımcı iken bir ekibimiz de Shanghai/ Çin fuarındaydı. Böylesi başarılı bir organizasyonda bulunmaktan ve de o koşturmaca ve hengâmeyi yerinde görmekten son derece keyif aldığımızı söyleyebiliriz.

Türkiye’den bir üretici olarak Çin pazarında ne gibi tepkiler aldınız?

17 salon ile ziyaretçilerini ağırlayan böylesi büyük bir fuarda Türkiye’den bağımsız standı olan tek üretici firma olarak bulunmak çok olumlu tepkiler ile karşılaşmamıza sebep oldu. Çin fuarlarının ülkemizde oldukça popüler olması sebebiyle gerek uluslararası gerekse Türkiye’den pek çok müşterimiz standımıza misafir olup övünçlerini bizlerle paylaştılar.

Fuara dair beklentileriniz neydi? Fuar bu beklentilerinizi karşıladı mı?

Çin ve Asya ülkeleri başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından gelen yüksek nitelikli ziyaretçi ve katılımcıları ağırladık. Nitekim fuardaki katılım ve özelikle CAST ürünümüze olan ilgi bu beklentilerimizi dolu dolu karşıladı.

Bundan sonraki yıllarda da fuara katılımınız olacak mı?

Malumu olunduğu üzere Türkiye’den sektörümüzün Çin fuarlarına ilgisi çok yüksek. Her geçen yıl da bu ilgi giderek artıyor. Bu yüzden, bu yılki katılımımızın ilk olması münasebetiyle diğer fuarlara nazaran daha kompakt bir stand ile katıldığımız Şanghay Fuarı’na önümüzdeki sene kısmet olursa standımızı 4 kat büyüterek katılma niyeti içerisindeyiz. Standımızın metrekare olarak büyüyecek olması nedeniyle de önümüzdeki sene araç kaplama etkinliği planlamaktayız.

Fuarda öne çıkan ürünleriniz nelerdi?

Özelikle Cast ürünümüz ve Araç Kaput Koruma filmimiz ciddi manada ilgi ile karşılaştı. Monomerik baskı folyolarımızın da kalitesi, baskı tutuşu ve uygulama kolaylığı özelikle fuarı ziyaret eden fakat bugüne kadar Çin folyosu dışında malzeme kullanma şansı bulamamış son kullanıcıların dikkatini çekerek öne çıktı diyebiliriz.

Üretimine başladığınız cast folyo serisi hakkında ne gibi geri dönüşler aldınız?

Yüksek know-how gerektiren cast ürünün Çin gibi bugün her türlü ürününün dahi imal edildiği bir ülkede üretilemiyor oluşu ürünümüze olan ilginin seviyesini çok yükseklere taşıdı. Çinli PVC film üreticileri bile bu kategoride gerek Çin pazarında gerekse de kendi ihracat pazarlarında şirketimizle işbirliği yapma isteklerini ifade ettiler.

Son olarak eklemek istediğiniz noktalar var mı?

Genel olarak Unifol açısından oldukça verimli ve faydalı bir fuar oldu. Fuarda geçirdiğimiz zamanı iyi değerlendirdiğimizi düşünüyorum. Özelikle hedeflediğimiz Uzakdoğu, Güney ve Güneydoğu Asya gibi pazarlara yönelik görüşmelerimiz çok yerinde ve başarılı geçti. Yüksek hacimli stok ve çeşitlilik, kısa sürede ürün teslimi, Türkiye nezdinde lojistik bölgesel yapı ve kalite/maliyet dengemiz firmamıza ve Unifol markasına olan güvenirliliği üst seviyelerde tutmasına rağmen, son kullanıcılarımız yine de bizi bu tarz uluslararası fuarlarda görmek istiyorlar. Unifol olarak kullanıcılara daha fazla fayda sağlayacak çözümleri sunmak için çaba göstermeye devam edeceğiz. Her sene kendilerini yenileyerek organizasyon anlamında daha iyi fuarlar düzenleyen Shanghai Int’l Ad&Sign Expo/China organizatörlerine teşekkür ederiz.



Bu içerik 6528 defa okundu.