Saatçioğlu Dış Ticaret Genel Müdürü Serdar Saatçioğlu: Türkiye’de Yılda İki Fuar Yapılması Sürdürülebilirlik Açısından Olumlu Değil

Saatçioğlu Dış Ticaret Genel Müdürü Serdar Saatçioğlu: Türkiye’de Yılda İki Fuar Yapılması Sürdürülebilirlik Açısından Olumlu Değil

Fespa Eurasia Fuarı alışılagelmişin dışında çok hareketli geçti. Bu durum fuarın bir Fespa organizasyonu ya da ARED’in arkasında olduğu bir fuar olmasından kaynaklanıyor olabilir. Başlangıçta az gibi görünmekle beraber ikinci ve üçüncü gün beklediğimizin üzerinde bir ilgi gördük. Hayatımda ilk defa bir fuardan mutlu ayrılıyorum diyebilirim. Müşterilerle beklediğimizden çok daha fazla iletişim sağladık ve beklediğimizden çok daha fazla makine sattık. Ama en önemlisi fuar kriterinin ilk kez düzgün ve oturmuş bir şekilde uygulandığını gördüm. Tahmin ediyorum ki ARED’in bu konuya verdiği destek ön plandaydı. Bunun yanı sıra, CNR’ın TÜYAP’a nazaran şehre yakın olması çok büyük bir avantaj. Açıkçası, FESPA’nın bu kadar ilgi görebileceğini düşünmüyordum.

“Sign İstanbul ve FESPA Eurasia iki yılda bir dönüşümlü olarak düzenlenebilir.”

Asıl önemli nokta, yedi hafta sonra ikinci bir fuar yapılacak olması. Türkiye yılda iki fuarı kaldırmaz. Ben Sign İstanbul organizasyonuna da bunu daha önce dile getirdim ve fuarın iki yılda bir olmasını önerdim. Her yıl düzenlenince her seferinde yenilik sunamıyorsunuz. Fuarlarda daha çok müşterilerle ilişki kurduğumuz bir platform oluşturuyoruz. Satış ikinci planda kalıyor ve biz farklı türden ürünler satan bir firma olduğumuz için zaten belirli bir kesimin üzerindeki bir tüketici grubuna hitap ediyoruz. Yılda iki kez fuara katılmak bizim için bir lüks. Bunu karşılayacak bütçemizin olup olmaması ayrı bir konudur ama ben bunu abartılmış bir fikir ve eylem olarak görüyorum.

En azından yılda bir kez Sign İstanbul, diğer yıl da FESPA Fuarı dönüşümlü olarak düzenlenebilir. Aksi takdirde bu durum sürdürülebilir değildir.

“Farklı pazarlama çalışmaları organize edilebilir.”

Fuarların yanında bizim yaptığımız gibi farklı pazarlama çalışmaları organize edilebilir. Yurtdışına 40-50 kişilik gruplar götürmek gibi pazarlamanın can damarı olan uygulamalar gerekir; çünkü müşterinin bazı şeyleri yerinde görmesi gerekir. Biz pazarlamada yeni fikirler geliştirmeye çalışıyoruz.

Fuar ile ilgili son olarak, başta ARED olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederim.



Bu içerik 5150 defa okundu.